تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۱/۱۵ - ۱۰:۵۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 79421

سینماسینما، علی پاکزاد – پیمان معادی کارگردان مطرح سینمای ایران گفت: «خانم کاریندرو بعد از فوت آقای آنجلو پولوس هیچ کاری را قبول نکرده بودند. اما از من فیلمنامه و فیلم را خواستند. ارسال کردم و به طرز شگفت‌آوری فیلم را پسندیدند و پذیرفتند که موسیقی این فیلم را بسازند. همکاری شگفت‌انگیزی برای من بود. خانم کانیدرو امرزو مثل یکی از اقوام من است. تقریبا هر هفته با هم صحبت می کنیم.»

به گزارش سینماسینما، پیمان معادی دومین فیلم خود با نام «بمب، یک عاشقانه» را در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر به نمایش گذاشته است. این فیلم قصه‌ای عاشقانه را در میانه جنگ ایران و عرق روایت می‌کند.

پیمان معادی کارگردان فیلم «بمب یک عاشقانه» درباره ساخت این فیلم گفت: «فیلم درباره موشک باران‌های زمستان سال ۶۶ است. اساسا اسم بمب را دوست داشتم. به این دلیل که در آن سال‌ها بمب روی سر مردم ریخته می شد. از ابتدا اسم فیلم «بمب یک عاشقانه» نبود. بلکه در آسیا پاسیفیک با نام و طرح دیگری شرکت داده شده بود. در آن جا هم با نام دیگری جایزه را برده بود. اما یکی از روزها در جلسه فیلم نامه نویسی به بچه ها گفتم که اگر اسم فیلم «بمب یک عاشقانه» باشد نظرتان چگونه خواهد بود. دوستان هم نگاهی به من کردند و موافق بودند که نام فیلم را تغییر دهیم. البته در بازنویسی فیلمنامه نیز ما از نام «بمب» استفاده کردیم. یک جایی در فیلم هم می‌بینیم که می گویند کل دنیا پول خرج کرده‌اند که روی سر مردم ما بمب بریزند. به لحاظ تکنیکی در این چند سال روی پروژه فیلم تمرکز داشتم. به جرات می‌توانم بگویم فیلمی نمانده از آن دوران که من ندیده باشم.»

او ادامه داد:«من به دسته‌بندی‌های خارجی‌ها در حوزه ژانر قائل نیستم. اما اگر بخواهم «بمب یک عاشقانه» را تفسیر کنم می گویم عشق بر هر چیزی فائق است. مایل بودم از عشق بنویسم. منظور این نیست که حتما افرادی در فیلم باید عاشق هم باشند بلکه معتقد بودم عشق واقعی  زیر بمب باران هم شکل میگیرد .همیشه جهان با عشق زیباتر می شود.»

معادی درباره ساخت فیلم کمدی گفت: «قطعا و به زودی یک فیلم کمدی خواهم ساخت. همیشه اهل شوخی هستم. به زودی هم فیلم کمدی خواهم ساخت. عموما اعتقاد دارم یک بازیگر باید در هر شرایطی شیرین بازی کند. بسیاری از قصه‌های جدی در دنیا وجود دارد که می توان آنها را نیز به صورت شیرین روایت کرد. »

کارگردان «بمب یک عاشقانه» درباره حضور فرزندش در فیلم گفت: «اصراری به حضور دخترم در فیلم نداشتم و در ادامه هم نخواهم داشت. اما چیزی که می دانم دختر من علاقه زیادی به هنر دارد. در این زمینه به هیچ وجه پافشاری ندارم. تجربه اول او نیست. در نمایش «در انتظار گودو» نیز حضور داشت و عملکرد فوق العاده ای از خود نشان داد. به همین دلیل فکر می کنم که استعداد ویژه ای در این زمینه دارد. »

معادی درباره موسیقی فیلم و حضور النی کاریندرو آهنگساز سرشناس یونانی گفت: «همواره به کارهای خانم کاریندرو عشق می ورزیدم. با خانم لیلا حاتمی در همان زمانی که درباره این نقش صحبت می‌کردم موسیقی‌های خانم کاریندرو را ارسال می‌کردم که با حال و هوای فیلم کمی ارتباط برقرار کنند. تا اینکه داور جشنواره فیلم یونان شدم و از طریق مدیران این جشنواره با خانم کاریندرو ارتباط برقرار کردم. البته خانم کاریندرو بعد از فوت آقای آنجلو پولوس هیچ کاری را قبول نکرده بودند. از من فیلمنامه و فیلم را خواستند ارسال کردم و به طرز شگفت‌آوری فیلم را پسندیدند و پذیرفتند که موسیقی این فیلم را بر عهده بگیرند. همکاری شگفت انگیزی برای من بود. خانم کانیدرو امرزو مثل یکی از اقوام من است. تقریبا هر هفته با هم صحبت می کنیم.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها