سینماسینما، علی پاکزاد – کمال تبریزی کارگردان فیلم «مارمولک» معتقد است اکنون سینمای ایران جایگاه ویژهای در دنیا دارد و باید فیلمهایی در ژانرهای مختلف در این سینما ساخته شود.
به گزارش سینماسینما، کارگردان «طبقه حساس» این روزها در حال مطالعه فیلمنامه جدیدی برای ساخت اثر تازه خود است. او که معتقد است سینمای ایران به خوبی توانسته نظر مخاطبان و قشرهای مختلف را در سالهای اخیر جلب کند به سینماسینما گفت:« اتفاقات خوبی برای سینما به وجود آمده است. اکنون تکلیف مردم و قشرهای مختلفی که فیلم میبینند و طرفدار آن هستند روشن است. چند سال قبل جشنواره ملی و جهانی با هم برگزا میشد و یک سردرگمی خاصی را به همراه داشت. اما اکنون با جدا شدن فستیوال های فیلم در کشور یک استقلال مطلوب و حق انتخاب مناسبی برای مخاطبان مختلف به وجود آمده است. اگر به همین منوال سینماگران و کسانی که سینما را میشناسند مجری برگزاری مراسم های مختلف باشند قطعا در سالهای آینده اتفاقات خوبی برای سینما در حوزههای مختلف آن به وجود خواهد آمد.»
او ادامه داد :«امروز مسیر سینما مطلوب است و باید این راه ادامه پیدا کند. حضور ما در سالهای اخیر در فستیوالهای خارجی مثبت بوده است. یعنی امروز سینمای ایران را به خوبی میشناسند و از آن یاد میکنند.سینمای ایران به اندازهای غنی است که میتواند چهره مطلوبی از خود در همه جا نشان دهد. بضاعت سینمای ایران زیاد است؛ در این چند سال اخیر قدمهای خوبی برداشته شده است. اما جای کار و پیشرفت بسیار است.»
کارگردان فیلم «طبقه حساس» درباره ژانرهای فیلمی که مردم می پسندند گفت: «ما امروز باید در سینمای کشور از تمام ژانرها استفاده کنیم و آنها را نمایش دهیم. یعنی از عمومیترین فیلمها تا فیلمهای هنری یا همان سینمای روشنفکری یعنی ما همه سلیقهها را باید در نظر داشته باشیم.»
تبریزی در پایان گفت: «برنامههای ویژهای دارم. اما اکنون عملی نیست و نمی توانم درباره آن با صراحت صحبت کنم. فیلمنامهای را در دست دارم. امیدوارم کار جدیدی که انجام میدهم متفاوت باشد. هرچند که تمام کارهایی که تا به امروز انجام دادهام به نظرم متفاوت بوده است.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- طراحی در سینما در هفته طراحی تهران
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- درباره متن و حاشیه داوری جشنواره فیلم فجر؛ کمال تبریزی: حس کردم جلسات داوری شنود میشود/ فشار از بیرون مانع پخش «قاتل و وحشی»
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ داوران مسابقه سینمای ایران معرفی شدند
- اختصاصی سینماسینما/ نامه امیر اثباتی به کمال تبریزی؛ کنجکاوم بدانم قرار است در شورای پروانه نمایش چه گلی به سر سینما بزنید
- با حکم وزیر ارشاد؛ اعضای جدید شورای پروانه نمایشِ فیلمهای سینمایی منصوب شدند
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- داوران آثار داستانی جشنواره فیلمکوتاه تهران معرفی شدند
- در چهارمین شب سینمایی سوره برگزار شد؛ تجلیل از کمال تبریزی، محسن شاهابراهیمی و محمدعلی فارسی
- فصل سوم «سرزمین مادری» از امشب پخش میشود
- چرا «سرزمین مادری» فعلا متوقف است؟
- رقابت ۶۳ اثر داستانی کوتاه در جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- سرنوشت جشنواره ملی فیلم اقوام چه شد؟
- مشارکت بنیاد ایرانشناسی کشور در برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





