تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۶/۰۲ - ۱۱:۱۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 63774

محمد شیروانی با انتشار متنی از برخورد محمدحسین مهدویان انتقاد کرد و از دلایل دیده شدن «ماجرای نیمروز» نوشت.

به گزارش سینماسینما، محمد شیروانی کارگردان در پی حواشی رخ داده در جشن منتقدان امسال بین جعفر پناهی و محمدحسین مهدویان در اینستاگرام نوشت:     «بسیجى سابق و فیلمساز نو رسیده فعلى، سال گذشته وقتى «ماجراى نیمروز» در همه رشته ها کاندید نشد برآشفتی و هیئت داوران فجر را چهارپایانى قلمداد کردی که تصمیمشان را در طویله گرفته‌اند، آیا نفهمیدى چرا در قبال همچین وقاحتى صدایشان بلند نشد؟ و دستِ آخر همان طویله به زعم تو «ماجراى نیمروز» را بهترین فیلم سال شناخت؟

همان وقتها میخواستم مطلبى بنویسم اما دستم به نوشتن نرفت. فکر کردم منتقدین خواهند نوشت که البته ندیدم که نوشته باشند.

حالا به نظر تو چرا امسال منتقدین در جشن سالیانه شان رأى همان طویله را تکرار کردند؟ و چرا جعفر پناهى را انتخاب کردند تا روى استیج این جایزه را به تو بدهد؟ و چرا وقتى نام تو از پاکت جایزه درآمد او امتناع کرد و صحنه را ترک کرد؟ از صداقت و شرافت حرف زده اى. آیا بزرگتر هاى من و تو که انقلاب کرده اند دوباره نویسى تاریخ انقلاب را در فیلمهایت تصدیق مى کنند؟

آیا تو حقیقتاً این جوایزى که در سه سال گذشته بعنوان بهترین کارگردان و بهترین فیلمساز دریافت کرده اى را باور کرده اى؟
حتماً میدانى که آنها این جایزه ها را به حامیانت داده اند نه به تو. به پدران تو! چرا نقش آنها را پنهان میکنى؟! اخیراً خانم لیلى گلستان در برنامه بین المللى تد تاک گفته بودند خواستند و شد ! کامنت هاى اعتراضى فراوانى بخصوص از سوى جامعه زنان متوجه ایشان شد که چرا بقیه زنان در این جامعه خواستند و نشد ! پاشنه آشیل خانم گلستان اینجا بود که نقش پدرشان را پنهان کردند آنهم ابراهیم گلستان را.

حالا حکایت شما و جریان حامى شماست که دستتان تا دسته در جیب مردم است و عرصه را براى سینماى مستقل تنگ کرده اید و جشنواره هاى دولتى و سالن سینما و مجله و منتقد هم که یکصدا به خدمت شما درآمده اند و لابد پس فردا هم خواهید گفت خواستید و شد!
ما بعنوان ایرانى مدیون خون شهداى جنگ هستیم و شما و حامیان شما بعنوان سینماگر مدیون شهدا، جانبازان ، مصدومین ، محرومین و مفقودین این سینمایید که خواستند و نشد . پول نفت ما ظاهراً حسابى مزه داده اما حداقل بعد از مصرف توى صورتمان آروغ نزنید که این یکى را نمى توانیم تحمل کنیم.»

سینماسینما حق پاسخگویی را برای محمدحسین مهدویان کارگردان «ماجرای نیمروز» محفوظ می‌داند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظرات شما

  1. Mahshid
    ۲, شهریور, ۱۳۹۶ ۱۲:۲۰ ب٫ظ

    عالی بود با سپاس از شما

  2. امیر از تهران
    ۱۳, مهر, ۱۳۹۶ ۲:۳۵ ب٫ظ

    چی شد پس اون هنر برای هنر؟ چی شد اون جملات شبه روشنفکری که می گفتید : سینما سینماست، لازم نیست تاریخ را مو به مو روایت کند؟! توی این سالها هر مزخرفی را به اسم سینمای ایران به خورد این ملت دادید و وقتی انتقاد می شد که این لاطائلات چه ربطی به ایران و سینمای ایران دارد، یک کلام می گفتید : سینماست دیگر! لازم نیست واقعیت را بگوید. مهم این است که سینماست!! حالا شده اید مو از ماست کش تاریخ و مورخ احساساتی تازه آنهم براساس دروغ ها و تحریفات چند کانال بیگانه که خودشان هم می دانند شما را سرکار گذاشته اند و شما نفهمیدید!! یا اینکه از قوت و استحکام فیلم های مهدویان جا خوردید و حسودیتان شده که همه فیلم هایتان را روی هم بریزند به اندازه یک پلان “ایستاده د رغبار” قوت سینمایی ندارد! دیگر آن حنای شبه روشنفکری تان هم رنگی ندارد. تمام شد! باختید و رفت!!

نظر شما


آخرین ها