محمد شیروانی با انتشار متنی از برخورد محمدحسین مهدویان انتقاد کرد و از دلایل دیده شدن «ماجرای نیمروز» نوشت.
به گزارش سینماسینما، محمد شیروانی کارگردان در پی حواشی رخ داده در جشن منتقدان امسال بین جعفر پناهی و محمدحسین مهدویان در اینستاگرام نوشت: «بسیجى سابق و فیلمساز نو رسیده فعلى، سال گذشته وقتى «ماجراى نیمروز» در همه رشته ها کاندید نشد برآشفتی و هیئت داوران فجر را چهارپایانى قلمداد کردی که تصمیمشان را در طویله گرفتهاند، آیا نفهمیدى چرا در قبال همچین وقاحتى صدایشان بلند نشد؟ و دستِ آخر همان طویله به زعم تو «ماجراى نیمروز» را بهترین فیلم سال شناخت؟
همان وقتها میخواستم مطلبى بنویسم اما دستم به نوشتن نرفت. فکر کردم منتقدین خواهند نوشت که البته ندیدم که نوشته باشند.
حالا به نظر تو چرا امسال منتقدین در جشن سالیانه شان رأى همان طویله را تکرار کردند؟ و چرا جعفر پناهى را انتخاب کردند تا روى استیج این جایزه را به تو بدهد؟ و چرا وقتى نام تو از پاکت جایزه درآمد او امتناع کرد و صحنه را ترک کرد؟ از صداقت و شرافت حرف زده اى. آیا بزرگتر هاى من و تو که انقلاب کرده اند دوباره نویسى تاریخ انقلاب را در فیلمهایت تصدیق مى کنند؟
آیا تو حقیقتاً این جوایزى که در سه سال گذشته بعنوان بهترین کارگردان و بهترین فیلمساز دریافت کرده اى را باور کرده اى؟
حتماً میدانى که آنها این جایزه ها را به حامیانت داده اند نه به تو. به پدران تو! چرا نقش آنها را پنهان میکنى؟! اخیراً خانم لیلى گلستان در برنامه بین المللى تد تاک گفته بودند خواستند و شد ! کامنت هاى اعتراضى فراوانى بخصوص از سوى جامعه زنان متوجه ایشان شد که چرا بقیه زنان در این جامعه خواستند و نشد ! پاشنه آشیل خانم گلستان اینجا بود که نقش پدرشان را پنهان کردند آنهم ابراهیم گلستان را.
حالا حکایت شما و جریان حامى شماست که دستتان تا دسته در جیب مردم است و عرصه را براى سینماى مستقل تنگ کرده اید و جشنواره هاى دولتى و سالن سینما و مجله و منتقد هم که یکصدا به خدمت شما درآمده اند و لابد پس فردا هم خواهید گفت خواستید و شد!
ما بعنوان ایرانى مدیون خون شهداى جنگ هستیم و شما و حامیان شما بعنوان سینماگر مدیون شهدا، جانبازان ، مصدومین ، محرومین و مفقودین این سینمایید که خواستند و نشد . پول نفت ما ظاهراً حسابى مزه داده اما حداقل بعد از مصرف توى صورتمان آروغ نزنید که این یکى را نمى توانیم تحمل کنیم.»
سینماسینما حق پاسخگویی را برای محمدحسین مهدویان کارگردان «ماجرای نیمروز» محفوظ میداند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ۲۰ فیلم برتر تاریخ جشنواره ونیز معرفی شدند/ «دایره» در رتبه شانزدهم
- فیلم «ناف» گسستی نسبت به سینمای پیش از خود است/ روایتی از سیمای زنی میان جمعی مردانه
- «ناف» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- جایی که ترس نیست/ نگاهی به فیلم «خرس نیست»
- برای آنکه رفت… برای آنکه ماند…/ نگاهی به فیلم «خرس نیست»
- نسخه ویژه نابینایان «بادکنک سفید» با صدای گلاره عباسی منتشر میشود
- «مرز بیپایان» از جشنواره رتردام جایزه گرفت
- جعفر پناهی به قید وثیقه از زندان آزاد شد
- چرا جعفر پناهی اعتصاب غذا کرد/ یادداشت مهدی کوهیان، حقوقدان
- درخواست خانه سینما از قوه قضاییه/ جعفر پناهی را آزاد کنید
- ۳۰۱ فیلم بلند واجد شرایط اسکار شدند/ «خرس نیست» پناهی در لیست
- آمار تماشاگران «تا فردا» و «خرس نیست» در سینماهای فرانسه
- پیام تبریک کانون کارگردانان سینمای ایران به جعفر پناهی و هومن سیدی/ پیگیری برای آزادی کارگردانان زندانی
- سینماسینما/ یادداشت محمد حقیقت از ونیز/ «خرس نیست»، یک فیلم در فیلم
- فیلمهای ایرانی در جشنواره ونیز؛ نمایش دو فیلم در بخش رقابتی و راهیابی دو اثر به بخش افقها
نظرات شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- چهار مستند ایرانی در جشنواره هات داکس
- به انتخاب تماشاگران و به یاد شانتال آکرمن؛ ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن جایزه جدید میدهد
- رقابت «آنیتا، گمشده در اخبار» در جشنواره استانبول
- پایان تور کنسرت علیرضا قربانی در تهران
- تلفیق شادی و شایستگی؛ نگاهی به برنامه «آی نسیم سحری عید شد»
- همکاری دوباره با یونیورسال؛ کیلین مورفی وارد ماجراهای جنجالی زغال سنگ آمریکا شد
- نگاهی به سریال افعی تهران
- علی اصغر رضایی نیک درگذشت
- ۱۰ روز مانده به شروع اجرا؛ نمایشِ بهرام افشاری ۲ میلیاردی شد
- برنامه تعطیلی سینماها در شبهای قدر
- به کارگردانی مهیار علیزاده؛ بازیگران نمایش «و تو هم برنگشتی» معرفی شدند/ اولین حضور شمس لنگرودی در تئاتر
- کنسرت «علیرضا قربانی» / گزارش تصویری
- بهار «مولوی» با متن محمد چرمشیر آغاز میشود
- شروع فیلمبرداری فیلم «پیکی بلایندرز» از ماه سپتامبر با حضور کیلین مورفی
- الهه نوبخت داور بخش اصلی جشنواره هلند شد
- جایزه جشنواره فریبورگ به ایران رسید
- جایزه جشنواره فریبورگ به ایران رسید
- «شیرین»، مثل عشق زنانه
- تلاش برای تحریف تاریخ/ نگاهی به فیلم «پرویزخان»
- فریاد، فضیلت است/ یادداشتی بر فیلم «داگویل» با نگاهی به پرفورمنس «ریتم صفر» مارینا آبراموویج
- جورج میلر با «فیوریوسا» به کن میرود
- نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم با حمایت همراه اول در حال برگزاری است
- سفری به سوی ناشناخته ها
- فرامرز اصلانی درگذشت
- پوسترهای ۲ بخش جنبی جشنواره کن منتشر شدند
- جان تراولتا در یک فیلم درجه ۳ دیگر بازی کرد/ نمایش در آوریل
- عیدی همراه اول با سبدی از محصولات دیجیتال
- احمدرضا عابدزاده از عوامل «پرویز خان» شکایت کرد
- صدور پروانه نمایش غیرسینمایی برای ۴۱ اثر
- اجرای طرح «اکران شبانه» سینماها در تعطیلات نوروز
عالی بود با سپاس از شما
چی شد پس اون هنر برای هنر؟ چی شد اون جملات شبه روشنفکری که می گفتید : سینما سینماست، لازم نیست تاریخ را مو به مو روایت کند؟! توی این سالها هر مزخرفی را به اسم سینمای ایران به خورد این ملت دادید و وقتی انتقاد می شد که این لاطائلات چه ربطی به ایران و سینمای ایران دارد، یک کلام می گفتید : سینماست دیگر! لازم نیست واقعیت را بگوید. مهم این است که سینماست!! حالا شده اید مو از ماست کش تاریخ و مورخ احساساتی تازه آنهم براساس دروغ ها و تحریفات چند کانال بیگانه که خودشان هم می دانند شما را سرکار گذاشته اند و شما نفهمیدید!! یا اینکه از قوت و استحکام فیلم های مهدویان جا خوردید و حسودیتان شده که همه فیلم هایتان را روی هم بریزند به اندازه یک پلان “ایستاده د رغبار” قوت سینمایی ندارد! دیگر آن حنای شبه روشنفکری تان هم رنگی ندارد. تمام شد! باختید و رفت!!