تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۹/۲۴ - ۲۰:۵۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 166189

خبرهایی از نمایش «روغن کنجد»، آمار تماشاگران آنلاین جشنواره آیینی سنتی و اعلام بازیگران نمایش «کباب» از جمله خبرهای تئاتر است.

به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی گروه، نمایش «روغن کنجد»، با نویسندگی ایمان صدیق، کارگردانی آرمان شهبازی و تهیه کنندگی سعید چنگیزیان، از نخستین روز دی‌ماه در تماشاخانه سپند به روی صحنه می‌رود.

بازیگران این نمایش ۶۵دقیقه‌ای عبارتند از: مهدی صناعتی(سعید چنگیزیان)، صبا گرگین پور، دلسا کریم زاده، امیر شاه علی، ابوالفضل وزیری، سید عماد حسینی، پرسا مقدس و دیبا دهقانی. همچنین از عوامل این نمایش می‌توان به «مجری طرح :هاتف کلاته»، «برنامه ریز: آیدین صمیمی»، «دستیار کارگردان :مارال عبدالحسین پور»، «مدیرصحنه: علی عباسی»، «دستیاران صحنه: فربد خیری و مریم راد»، «طراح نور: رضا خضرایی»، «طراح صحنه: آرین کشیش‌زاده»، «طراح لباس: ستاره دلاویز»، «طراح گریم: وحدت سرچونی»، «مدیر تبلیغات: امیر قالیچی»، «مشاور رسانه‌ی: امیر پارسائیان‌مهر»، «طراح پوستر و بروشور: حمید شیرزاد»، «ساخت تیزر: رامین علیزاده»، «عکاس: شهریار اکبریه»، «مدیر اجرایی: میثم اسداللهی» اشاره کرد.

خلاصه این نمایش که به قلم ایمان صدیق نوشته شده، بدین گونه است که، یک زوج فرهنگی با پدر پیر خود زندگی می کنند و با توجه به فشارهای صاحبخانه عجله‌ای برای تخلیه خانه ندارند. صاحبخانه در تلاش است تا ملک خود را به مستاجر جدید اجاره دهد و این پریشانی با رسیدن نقاش و کارگر او به اوج می رسد…

بازیگران نمایش «کباب» معرفی شدند

صبا ایزدپناه، سارینا آزادمیلانی، محمد پسندیده، نازنین میهن، صدف صفری، فرید زنگی، احمد هَداوند و امیرحسین نژادقاسمی بازیگرانی هستند که در نمایش کباب به ایفای نقش خواهند پرداخت.

نمایش «کباب» به نویسندگی علی صفری و کارگردانی رها حاجی زینل از هفتم دی ماه ساعت ۱۸:۱۵ در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش نخستین اثر ایرانی گروه تئاتر سه گانه است که به تهیه کنندگی محمدرضا شیرخان روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو می رود.

کباب داستان خانواده‌ای است که در سال ۱۳۴۶ کبابی معروفی در تهران دارند، خانواده ای مذهبی که به واسطه تعزیه خوانی محبوب مردم هستند، حال تنها یک هفته مانده به ماه محرم به دلیل یک اشتباه با چالشی بزرگ مواجه می شوند.

بهنوش کاظمی زاده (طراح و نوازنده موسیقی)، پدرام رضوانی (طراح نور)، فرزاد هدایت نوری (طراح صحنه و لباس)، هانی گلشاهی کریم (طراح گریم)، امین قنبری (طراح موشن و گرافیک)، حنیف پرنده (طراح و سازنده تیزر) و رضا جاویدی (عکاس) حاجی زینل را در این نمایش همراهی می کنند.

گروه تئاتر سه گانه در آخرین فعالیت هنری خود دو نمایش «هولودومور» و «آشویتس زنان» را در کشور اکراین روی صحنه برد و توانست جایزه ویژه هیات داوران سی و دومین جشنواره بین المللی شیر طلایی را برای هر دو اثر از آن خود کند.

آمار تماشاگران پخش آنلاین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی اعلام شد 
معاون اداره کل هنرهای نمایشی از آمار تماشاگران پخش آنلاین بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی خبر داد.
مدیران و مسئولان جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی در بیستمین دوره برگزاری این رویداد، به دلیل نامشخص بودن شرایط همه‌گیری ویروس کرونا، تصمیم گرفتند تا بخش صحنه‌ای و هشتمین سمینار بین‌المللی جشنواره را به صورت آنلاین برگزار کنند.
مهدی ابدالی معاون اداره کل هنرهای نمایشی و دبیر اجرایی بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی درباره آمار بازدید تماشاگران از نمایش‌های این دوره از جشنواره گفت: ۲۵ نمایش در بخش صحنه‌ای جشنواره حضور داشت و براین اساس ۶۱۱۰ نفر، این نمایش‌‍‌ها را از طریق سامانه تلویزیون تئاتر ایران تماشا کردند و هر سمینار نیز به صورت میانگین ۵۰ نفر بازدیدکننده در این سامانه داشت.
او همچنین افزود: ۵۲۰۰ نفر نیز از طریق سامانه تیوال تماشاگر نمایش‌های این دوره از جشنواره بودند و سمینارها نیز حدود ۵۰۰ نفر بیننده داشت.
ابدالی در ادامه عنوان کرد: اختتامیه این دوره از جشنواره با حضور تماشاگران در تالار وحدت برگزار اما از طریق سامانه تلویزیون تئاتر ایران به صورت زنده پخش شد و ۳۸۵ نفرنیز به تماشای مراسم اختتامیه این رویداد از طریق سامانه تلویزیون تئاتر ایران نشستند.
او در پایان تصریح کرد: بر این اساس در مجموع ۱۱۳۱۰ نفر، نمایش‌های بخش صحنه‌ای بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی را بصورت آنلاین تماشا کرده‌اند و ۵۵۰ نفر نیز از طریق این دو سامانه بیننده سمینارهای این رویداد بوده‌اند.
بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی از ۱۴ تا ۲۱ آذر ماه به دبیری داود فتحعلی‌بیگی برگزار شد.

منبع: ایسنا

 

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها