نمایش «مزین السلطنه» به نویسندگی مهران رنجبر و کارگردانی حمیدرضا ملاحسینی از چهارشنبه در تماشاخانه هما روی صحنه میرود و حامد رحیمینصر کارگردان تئاتر، «ژن زامبی» را اسفند ماه روی صحنه میبرد.
به گزارش سینماسینما، «مزین السلطنه» عنوان نمایشی به نویسندگی مهران رنجبر و با کارگردانی حمیدرضا ملاحسینی است که از چهارشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۳ ساعت ۲۱ با حضور خبرنگاران اجرای خود را در تماشاخانه هما آغاز خواهد کرد.
عوامل نمایش «مزین السلطنه» برای ادای دین به جامعه خبرنگاران، اجرای اول خود را به آنان تقدیم خواهند کرد.
بازیگران این نمایش (به ترتیب ورود به صحنه) الهام شعبانی، فاطیما بهارمست و الهه شهپرست هستند.
«مزین السلطنه» داستان اولین زن خبرنگار ایرانی است که در زمان قاجار زندگی میکرد و توانست اولین روزنامه زنان را در ایران با نام «شکوفه» تاسیس کند.
همچنین «ژن زامبی» عنوان پانزدهمین نمایش حامد رحیمی نصر در قامت کارگردان است که اسفندماه در سالن هما روی صحنه خواهد رفت.
حامد رحیمینصر پیش از این آثاری چون «بیگانه خوران»، «علیمردان خان»، «خونآشام کشی»، «دیوار»، «مرگ خندهدار یک دوچرخهسوار استقامت»، «وامانده تهران»، «اوردوز»، «آلزایمر»، «شیزوفرنی»، «وی اِی آر» را به عنوان کارگردان روی صحنه برده است.
آخرین اثر نمایشی رحیمی نصر، «وی اِی آر» بوده که تیر و مرداد ۱۴۰۳ در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه رفت و با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان روبرو شد.
این کارگردان و بازیگر تئاتر و سینما در سال ۱۴۰۲، دو نمایش «آلزایمر» و «شیزوفرنی» را به اجرا برده که «شیزوفرنی» عنوان پرفروشترین نمایش زمستان ۱۴۰۲ ایران را به خود اختصاص داده است.
سبک نوشتاری رحیمی نصر، گروتسک و ابزورد است و براساس دغدغههای جامعه شناختی و روانشناسی قصه آثار خود را انتخاب میکند.
«ژن زامبی» با نگاهی فانتزی بر آینده بشر دنبالهای از کارهای جدیدتر کارگردان مانند سهگانه «اوردوز»، «آلزایمر»، «شیزوفرنی» است و پس از نمایش موفق «وی اِی آر» او اینبار در جستجوی معنای انسان در ریشه مرگ میگردد.
سیاوش عباسی مجری طرح «ژن زامبی» خواهد بود. وی پیشتر در اجرای نمایشهای «آلزایمر»، «شیزوفرنی»، «وی اِی آر» با رحیمی نصر همکاری داشته است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «هیدن» ۴۰۰ اجرایی شد/ دور جدید نمایش در تماشاخانه هما
- پرترهای از زندگی بازیگر مطرح سینمای صامت جهان روی صحنه میرود
- تقدیر از رضا بابک به بهانه آخرین نقشآفرینی در فیلم کوتاه «الکترون»/ سینما خیلی مریض است!
- نویسنده فیلم سینمایی «شاهین»، فیلم کوتاه «مَصی» را ساخت
- رقابت «شاهین» برای تندیس الماس طلایی فیلمهای آسیایی لسانجلس
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- کیمیایی از تجلیل تا تحلیل
- تبری بهرام بیضایی از شبکه من و تو
- تاکید بر اهمیت کپی رایت فیلمهای خارجی؛ طغیان تهیهکنندگان علیه پخش آگهی در پلتفرمهای نمایش خانگی
- راجر پرَت درگذشت
- فوت بازیگر کهنه کار سینما و تئاتر مکزیک/ امیلیو اچواریا درگذشت
- «پسر انسان» نقد و بررسی شد؛ شخصیتهایی که از آگاهشدن دیگران از گذشتهشان، هراس دارند
- تفاهمنامهای برای پیشگیری از تخلفات در سینما
- «بایکوت» ایرانی در راه بلغارستان
- کدام فیلمها برای جشنواره کن ۲۰۲۵ شانس دارند؟
- مراسم رونمایی فیلم سینمایی برکه خاموش / گزارش تصویری
- جزئیاتی از ارقام قراردادهای یک سریال منتشر شد؛ پولپاشی VODها/ با این روند سینما ورشکسته میشود
- هشدار انجمن تهیه کنندگان مستقل سینما؛ نقش فروشی در سینمای ایران غیرقانونی است
- پنج جایزه برای «انتقام تیرهروزان» از جشنواره فیلیپینی
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- فیلم کوتاه «پیاده»؛ ایکاش وطن جای بهتری برای ماندن بود
- میزبانی جشنواره تئاتر فجر از ۳ نمایش هنرمندان دارای معلولیت
- اکران آنلاین «قیف» از سهشنبه
- اولین اجرای «مزین السلطنه» تقدیم خبرنگاران میشود/ «ژن زامبی» در راه تماشاخانه هما
- معرفی برندگان گلدن گلوب ۲۰۲۵؛ پیشتازی «امیلیا پرز» با ۴ جایزه/ بردی کوربت بهترین کارگردان شد
- وقتی از سینمای حرفه ای و اصیل حرف می زنیم
- روزنامه فرهیختگان : فیلم پروین تبدیل به یک بیوگرافی متوسط شده
- عمارت روبرو برگزار میکند؛ سومین دوره «چشم در چشم» با رخشان بنیاعتماد
- ۲ فیلم جدید روی پرده سینماها میرود
- نگاهی به «هفتاد سی»؛ شروع امیدوارکننده بهرام افشاری
- در یک نشست فوقالعاده مطرح شد؛ دغدغههای تهیهکنندگان سینمای ایران چیست؟
- نمایش سه فیلم ایرانی در جشنواره هندی
- برگزاری هفتمین کنفرانس سنجش و ایمنی پرتوهای یونساز و غیریونساز با مشارکت همراه اول
- فیلم رسولاف میان بهترین فیلمهای غیرانگلیسی/ اعلام برندگان انجمن ملی منتقدان فیلم آمریکا
- در جشنواره فیلم گوتبورگ سوئد؛ ژولی دلپی جایزه یک عمر دستاورد هنری میگیرد
- نشست رسانهای جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ دبیر جشنواره: به حواشی توجهی ندارم/ مشارکت ۲۸۱ هنرمند در جشنواره چهل و سوم