تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۱۴:۳۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 156605

جایزه مولیربا لغو سی و سومین دوره اهدای جوایز مولیر فرانسه که معتبرترین جایزه تئاتری این کشور است، برنامه‌ای ویژه برای تجلیل از تئاتر تدارک دیده شد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مراسم اهدای جوایز مولیر امسال به دلیل بحران شیوع کرونا برگزار نمی‌شود؛ با این حال تلویزیون‌های فرانسه اعلام کردند قصد دارند تا در برنامه‌ای ۵ روزه که از ۳۱ می (امروز) شروع می‌شود و تا ۴ ژوئن ادامه می‌یابد به تجلیل از هنر نمایش بپردازند.

میشل فیلد مدیر فرهنگ و برنامه زنده برای عموم گفت ما امسال باید جایزه مولیر را کنار می گذاشتیم؛ اما سال ۲۰۲۲ این جوایز به روال سابق اهدا خواهد شد و هم‌زمان سالگرد ۴۰۰ سالگی این نمایشنامه نویس مشهور فرانسه را گرامی می‌داریم.

به این مناسبت تلویزیون فرانسه ۵ برنامه ویژه‌ ۰۰را به تجلیل از تئاتر اختصاص داده که از شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش می‌شود.

از این میان ۲ نمایش به نمایش‌های کمدی فرانسز فرانسه اختصاص می‌یابد که شامل «رومئو و ژولیت» شکسپیر و «استاد کوچولو تصحیح می‌کند» نوشت پی‌یر دوماریوو از قرن هفدهم خواهد بود.

سینماهای فرانسه که از اواخر اکتبر تعطیل شده بودند کار خود را از ۱۹ ماه می دوباره شروع کردند و با یک سوم گنجایش فعالیت می‌کنند. در نهایت در بزرگ‌ترین سالن‌ها نیز سقف جمعیت نباید از ۸۰۰ نفر فراتر برود.

از ۹ ژوئن قرار است ظرفیت سینماها افزایش یابد و به ۶۵ درصد برسد. این محدودیت‌ها از یکم جولای برداشته می‌شود.

جایزه مولیر از سال ۱۹۸۷ توسط «ژرژ کراون» بنیان نهاده شده و بالاترین افتخار تئاتری فرانسه محسوب می‌شود و به عنوان جایزه‌ای ملی هر ساله، توسط انجمن صنفی هنرمندان تئاتر (APAT) که زیر پوشش وزارت فرهنگ فرانسه است، در شبی تحت عنوان «شب مولیرها» در پاریس اهدا می‌شود.

جایزه مولیر، معادلِ «جایزه مکس» در اسپانیا، «جایزه تونی» در تئاتر برادوی آمریکا و «جایزه لارنس الیویه» در بریتانیا است.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها