تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۲/۲۱ - ۱۹:۲۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 174672

در پی انتشار اعتراضاتی درباره استفاده از دو اصله درخت واقعی در دکور نمایش «دکتر نون»، روابط عمومی باغ موزه گیاه‌شناسی و پیمانکار گلخانه خصوصی سروناز، توضیحاتی را بیان کردند.

به گزارش سینماسینما، در یکی دو روز اخیر اعتراضاتی درباره استفاده از دو اصله درخت واقعی در دکور نمایش «دکتر نون» که در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر در حال اجراست، منتشر شده است.

در آغاز رضا کیانیان که طراحی دکور این نمایش را بر عهده داشته است، اعلام کرد که در طراحی او قرار نبوده درخت واقعی استفاده شود بلکه قرار بوده این درختان به شکل مصنوعی و از ماده پاپیه ماشه درست شوند.

او از تصمیم گروه اجرایی برای استفاده از درختان واقعی، ابراز بی‌اطلاعی کرد.

در ادامه، نورالدین حیدری ماهر، تهیه‌کننده و مجری طرح این نمایش توضیح داد که این درختان از باغ گیاه‌شناسی تهیه شده‌اند که مرجع مناسبی برای تهیه درخت است و مسئولان این مکان می‌دانند چه درختانی را باید به فروش بگذارند.

خانم خدابخش، یکی از مسئولان روابط عمومی باغ موزه گیاه‌شناسی اما در گفتگویی کوتاه تاکید کرد که هرگز از این باغ موزه حتی یک برگ درخت هم بیرون نمی‌رود چه برسد به اینکه دو درخت خارج شود چراکه خود ما نسبت به حفظ و نگهداری از درختان وسواس و حساسیت بسیاری داریم.

او عنوان کرد که گروه اجرایی این نمایش را برای تهیه درخت به گلخانه‌ای خصوصی ارجاع داده است و این درختان از طریق این گلخانه تهیه شده‌اند.

ایسنا در ادامه با حامد حمیدی، مسئول گلخانه خصوصی «سروناز» که مرجع تهیه این درختان بوده است، تماس گرفت و توضیحات او را جویا شد.

حمیدی با بیان اینکه گلخانه سروناز، مکانی خصوصی است، توضیح داد: ما درختانی داریم که متاسفانه دچار آفت می‌شوند و به آنها درختان آفت‌زده گفته می‌شود. این درختان نه تنها خود گرفتار آفت هستند بلکه آفت آنها به درختان دیگر هم سرایت می‌کند، بنابراین برای مراقبت از درختان سالم، چاره‌ای جز معدوم کردن‌ درختان آفت‌زده نداریم.

او ادامه داد: وقتی درخواست گروه اجرایی نمایش «دکتر نون» مطرح شد، دو درختی را که دچار آفت شده بود، در اختیار آنها گذاشتیم. این درختان در هر حال یا باید سوزانده می‌شدند یا به عنوان کف‌پوش مورد استفاده قرار می‌گرفتند. هر چند در ظاهر، اتفاق غم‌انگیزی است ولی برای مراقبت از درختان سالم، چاره‌ای جز معدوم کردن و استفاده از آنها به اَشکالی دیگر نداریم. البته در هر صورت آنها دوباره به طبیعت برمی‌گردند. ضمن اینکه بعد از معدوم کردن درختان آفت‌زده، نهال‌های تازه‌ای را می‌کاریم تا جایگزین شوند.

حمیدی تصریح کرد: درختانی که در نمایش «دکتر نون» استفاده شده‌اند، از میان همین درختان آفت‌زده تهیه شده‌اند و از این نظر جای نگرانی نیست.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها