فهرست آثار راه یافته بخش نهائی دیگر گونههای اجرایی و نامزدهای بخش نمایشنامه نویسی چهل و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی چهل و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، هیات داوران بخش مسابقه نمایشنامهنویسی جشنواره متشکل از آقایان: «شهرام کرمی»، «مهرداد رایانی مخصوص» و «مهرداد کوروش نیا»، نامزدهای نهایی دریافت جایزه در این بخش را از میان ۳۵۰ اثر رسیده از استانهای مختلف کشور به شرح زیر معرفی کردند:
«گور به گور» نوشته «اصغر گروسی» از استان فارس
«روزگار سپری شده خانواده حشمتی» نوشته «غلام حسین دولت آبادی» از استان تهران
«یک فیل ناپدید شده است» نوشته «شهروز آقایی» از استان تهران
«چند گرگ از عروسی مادر ماه جان» نوشته «رضا گشتاسب» از استان کهگیلویه و بویراحمد
«رنجنامه گرزان دیو سر» نوشته «نیما حسن بیگی» از استان قزوین
«مه کُشی» نوشته «آتوسا ریگی» از استان خراسان رضوی
«سگ خور» نوشته «سهند خیرآبادی» از استان تهران
«نزار قبانی» نوشته «سید صادق فاضلی» از استان خوزستان
«هویت زنبورهای خاموش» نوشته «مهدی اکبری» از استان البرز
«تبریز به وقت موسیو» نوشته «صابر دلبینا» از استان گیلان
«کتیبه طلایی» نوشته «هانیه بابانژاد» از استان تهران
«رنگ انار» نوشته «بهنام ترابی» از استان تهران
«ایوب آقاخانی» دبیر بخش نمایشنامهنویسی چهل و سومین جشنواره تئاتر فجر است و برگزیدگان این بخش در مراسم افتتاحیه جشنواره معرفی و تقدیر میشوند.
همچنین پس از بررسی ۶۷ طرح اجرایی ارسال شده به دبیرخانه جشنواره توسط محمودرضا رحیمی مسئول بخش، عرفان ناظر، امیرحسین حریری و سعید هاشمزاده کارشناسان بخش، ۱۷ کارگردان برای مصاحبه حضوری و مجازی به دبیرخانه دعوت شدند و ۱۳ اثر به مرحله بازبینی حضوری راه یافتند.
بازبینی حضوری آثار در روزهای پنجم و ششم دی ۱۴۰۳ در تالار مولوی انجام شد و در نهایت آثار زیر برای بخش نهایی جشنواره معرفی شدند:
۱. پرومته، به کارگردانی علیرضا امین مظفری از تبریز
۲. تلقین، به کارگردانی احسان دبیر از مشهد
۳. یک دقیقه بعد از مهاجرت، به کارگردانی محمدرضا زاهدی از تهران
۴. پنج قاره تهران، به کارگردانی مبین جنیدی پور از تهران
۵. هملت ماشین، به کارگردانی فاتح بادپروا از مریوان
۶. روایت غیر خطی کیوان و نگار از یک رابطه خطی، به کارگردانی رضا غیور از تهران (مشروط)
۷. بی مرد، به کارگردانی سجاد یاری از تهران (مشروط)
۸. جور وجین، به کارگردانی آرش رضائی از ماهشهر (مشروط)
۹. ا.ن.ا.ر ، به کارگردانی بهمن عباسپور از تهران (مشروط)
چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر سوم تا ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ به دبیری خیرالله تقیانیپور در تهران برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی مدیر و داوران بخش عکس چهلوچهارمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- مدیر و داوران بخش نمایشنامهنویسی جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند
- فراخوان چهلوچهارمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر منتشر شد
- اعلام نامزدهای دریافت جایزه در چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- معرفی داوران دو بخش چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- معرفی مکانهای میزبان ۳ بخش از جشنواره تئاتر فجر
- چهل و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر؛ معرفی آثار نهایی صحنهای بخش ویژه و دو بخش دیگر
- چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ پوستر جشنواره رونمایی شد/ نشان جشنواره عنواندار میشود
- میزبانی جشنواره تئاتر فجر از ۳ نمایش هنرمندان دارای معلولیت
- چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ معرفی هیات انتخاب یک بخش و اعلام آثار نهایی دو بخش
- معرفی آثار راه یافته به یک بخش و هیئت انتخاب دو بخش از جشنواره تئاتر فجر
- معرفی داوران و راه یافتگان نهایی دو بخش از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- شورای سیاستگذاری چهل و سومین جشنواره تئاتر فجر معرفی شد
- معرفی داوران بخش نمایشنامه نویسی چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





