تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۹/۰۴ - ۱۰:۰۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 192195

دانیال اربابی، در تازه‌ترین تجربه کارگردانی‌اش بنا دارد دو نمایش با نام‌های «۱۲ مرد خشمگین ۲۰۲۴» و «۱۲ زن خشمگین ۲۰۲۴» را بر اساس فیلم‌نامه‌ی «دوازده مرد خشمگین» نوشته‌ی رجینالد رُز به روی صحنه ببرد.

به گزارش سینماسینما، نمایش‌های «۱۲ مرد خشمگین ۲۰۲۴» و «۱۲ زن خشمگین ۲۰۲۴» با نویسندگی، طراحی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی دانیال اربابی در آذر و دی ماه ۱۴۰۲ در مجموعه برج آزادی به اجرا گذاشته خواهد شد.

این کارگردان جوان که در نمایش پرطرفدار و محبوب قبلی خود یعنی «خانه برناردا آلبا» به رؤیت‌پذیرسازی ظرفیت زنان پرداخته بود، این بار در تلاش است تا تفاوت‌ها و توانمندی‌های زنان و مردان در حوزه تصمیم‌گیری و قضاوت را در قالب دو نمایش مجزا به تصویر بکشد.

در خلاصه داستان فیلم‌نامه‌ی «دوازده مرد خشمگین» نوشته‌ی رجینالد رز آمده است: «پسر نوجوانی به قتل پدرش متهم شده و حال داوری نهایی برعهده هیئت منصفه‌ای ۱۲ نفره گذاشته شده است تا وی را متفق‌القول بی‌گناه یا گناهکار تشخیص دهند.»

علوم مختلف مانند جامعه‌شناسی و روانشناسی به ما نشان داده‌اند که زنان و مردان به دلیل نگرش‌ها، ساختارهای ذهنی و روانی متفاوت، به شیوه‌های مختلفی به قضاوت و تصمیم‌گیری می‌پردازند.

بر اساس این مطالعات می‌توان چنین گفت که مردان در مقایسه با زنان، برای قضاوت مسائل پیش‌رو بیشتر متاثر از تجربیات گذشته و در پی تامین رفاه و آسایش نزدیکان خود هستند. حال آنکه زنان بسیاری برای قضاوت و تصمیم‌گیری امور کنونی به دورنمای آینده و مشکلات و نگرانی‌های محتمل آن تکیه دارند.

اطلاعات تکمیلی و اسامی بازیگران و معرفی عوامل هر دو نمایش به زودی اعلام می‌شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها