تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۹/۲۵ - ۱۲:۰۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 192815

مریم باقری کارگردان نمایشنامه‌خوانی «زندانی خیابان دوم» درباره این گونه از اجرا عنوان کرد: نمایشنامه ‌خوانی در واقع شکلی از ارائه اثر هنری بوده و همین شکل باعث گرایش من به این ژانر است که البته دردسرها و مشکلات اجرای صحنه‌ای را هم ندارد. از جمله دلایلی که باعث شد من به این حوزه گرایش پیدا کنم، صحبت کردن راجع به آن، در عرصه هنر نمایشی مشغول بودن و فعالیت داشتن بود؛ همچنین ارائه متونی که دغدغه‌مند هستند باعث شد به سمت این حوزه کشیده شوم. به هر حال وقتی نمایشنامه‌ای را بارها مطالعه کرده و می‌خوانیم باعث می‌شود زوایای مختلفی از یک متن را بیشتر بشناسیم و با یک نویسنده بیشتر آشنا شویم.

به گزارش سینماسینما مریم باقری اظهار کرد: نیل سایمون از نویسنده‌های مورد علاقه من است و کمدی‌هایش را به این دلیل دوست دارم که در عین سادگی زبان، پیچیدگی‌های بسیار زیادی داشته و از عمق جامعه در عصر امروز می‌نویسد که در عین تلنگر زدن باعث خنده و شادی تماشاچی نیز می‌شود.

کارگردان نمایشنامه خوانی «زندانی خیابان دوم» گفت: داستان «زندانی خیابان دوم»، درباره زندگی ما آدمها در عصر کنونی (عصر هوش مصنوعی) است که به شکل یک سرگردانی، سردرگمی و تسلسل باعث دغدغه‌های غریبی شده است؛ افسردگی‌ها، تنهایی‌ها و خستگی‌های آدم‌های جهان امروز را البته با بیان کمدی و از جنس کمدی‌های سایمون نمایش می‌دهد.

نمایشنامه‌خوانی «زندانی خیابان دوم» به نویسندگی نیل سایمون با ترجمه شهرام زرگر و کارگردانی مریم باقری و تهیه کنندگی علیرضا کنگرلو که خود از گویندگان قدیمی رادیو ست اجرا خواهد شد که روایت زندگی انسان امروز و گرفتار در دنیای صنعتی است و در واقع سردرگمی‌ها، رنج‌ها و تنهایی او را به تصویر می‌کشد.

نقش‌خوانان این اثر نمایشی علیرضا کنگرلو، شمسی صادقی، بهداد قادری، اعظم حبیبی، مهناز آبادیان، شیرین سپهراد و بهار اینانلو هستند.

سایر عوامل این نمایشنامه‌خوانی عبارتند از موسیقی: دانیال نوری مقدم، دستیار کارگردان: یاسمن عطاالهی، منشی صحنه: مهرآسا ونهاری، مشاور استایل: حمید جاوید، طراح پوستر: سارا رادمهر، ساخت تیزر: تندیس فیلم.

این نمایشنامه‌خوانی جمعه اول دی‌ ۱۴۰۲ ساعت ۱۶ در سالن ۴ پردیس تئاتر شهرزاد (بوتیک تئاتر ایران) اجرا خواهد شد.

لینک کوتاه

 

آخرین ها