تاریخ انتشار:۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۷:۳۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 196308

پروژه بین‌المللی نمایشی «هیس» به کارگردانی اسماعیل شفیعی، عضو هیات علمی دانشگاه هنر در بیست و هشتمین فستیوال بین‌المللی تئاتر «روسکایا کلاسیکا» مسکو اجرا می‌شود.

به گزارش سینماسینما، این پروژه با بازی مینا امامی و فرزانه میدانی از ایران و بازیگرانی از جمهوری آذربایجان و روسیه اجرا خواهد شد و به گونه‌ای طراحی شده که به صورت ثابت دو بازیگر از ایران ، یک بازیگر از جمهوری آذربایجان و ۶ بازیگر از کشور محل برگزاری فستیوال دعوت‌کننده در آن حضور خواهند داشت.

این اثر نمایشی سال گذشته در فستیوال آرلکین، در شرق روسیه، برای اولین بار به اجرا در آمد که در آن بازیگرانی از شهرهای اومسک و ایرکوتسک روسیه بازی کردند و این بار بازیگرانی از شهر مسکو در گروه بازیگران آن حضور دارند.

اسماعیل شفیعی، نویسنده و کارگردان این پروژه نمایشی، تمرینات تیم بازیگران را به صورت آنلاین برگزار می‌کند و تجربه جدیدی از همکاری بین‌المللی در تئاتر را دنبال می‌کند.
گفتنی است پیروز ارجمند ارجمند، رضا مهدی‌زاده، افسانه قلی‌زاده و گلناز گلشن به ترتیب آهنگسازی، طراحی صحنه، طراحی گریم و لباس این پروژه را به عهده دارند.
لازم به توضیح است که در سال‌جاری، تاکنون ، حضور گروه تئاتر چایکا در چهار فستیوال بین‌المللی خارجی قطعی شده است.
پروژه نمایشی «هیس» (تیخا) در سال گذشته موفق به کسب جایزه ویژه فستیوال بین‌المللی آرلکین روسیه شد.
بیست و هشتمین فستیوال بین‌المللی تئاتر «روسکایا کلاسیکا» از ۲۱ تا ۲۰ ماه می سال‌ جاری میلادی (یکم تا نهم خرداد) برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

 

آخرین ها