تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۱۰/۱۷ - ۱۷:۴۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 193436

پردیس تئاتر شهرزاد در رویکرد جدید خود در نظر دارد با چینش آثار متنوع میزبان سلایق گوناگون مخاطبان باشد و به همین منظور در تدارک ژانرهای مختلف نمایشی برای سال آتی است و پذیرای آثار متفاوت کارگردان های مختلف خواهد بود.

به گزارش سینماسینما، ۱۲ نمایش در سالن‌های۱ ، ۲ و ۳ شهرزاد به روی صحنه می‌روند و یک اجرای محیطی در بوتیک تئاترایران و دو نمایش در سالن شماره ۴ بوتیک تئاتر ایران بصورت سه سویه، روی صحنه می‌روند.

در این دوره آثاری از بهرام بیضایی(آرش و اژدهاک)، محمد رحمانیان و منتخب فستیوال مکتب تهران با هدایت جلال تهرانی روی صحنه می‌روند.

همچنین دو نمایش«هَوَسِ کُشتن رویِ نوکِ زبان» و«دیوارها» با ترجمه فاطمه مدنی که برای نخستین بار در ایران اجرا می شوند روی صحنه می‌روند.

سه نمایش موزیکال “شل بمل”،”رستاخیز عشق” و”ساز مخالف”نیز میزبان علاقمندان این گونه اجرایی خواهند بود.

برای اولین بار در ایران «هَوَسِ کُشتن رویِ نوکِ زبان» به صحنه می‌رود

نمایشنامه “هَوَسِ کُشتن رویِ نوکِ زبان” اثری از نویسنده فرانسوی، زَویه دورَنژه برای اولین بار در ایران روی صحنه می‌آید.

این نمایشنامه که در سال ۱۳۹۸ به قلم “زیبا خادم‌حقیقت” در نشر نیماژ ترجمه شده و شاخصه بارز آن زبان طنز و خشونت کلامی در دیالوگ‌های آن است و نویسنده می‌کوشد افراد تنهایی را که با یاس و نومیدی در تلاش‌اند به فرصت‌های زمان حال خود روح بدهند را به نمایش بگذارد.

آرمان شهبازی کارگردان این اثر، که دانش آموخته ادبیات نمایشی در مقطع کارشناسی ارشد است و “هاتف کلاته و طاها نوری به عنوان تهیه‌کننده”حضور دارند.

سیامک احمدی، رضا ‌بهرامی هیراد ‌محمدی مهشید ‌گودرزی نغمه ‌آقازاده ابوالفضل ‌وزیری در این نمایش ایفای نقش می کنند.

 

«گناه مشترک» با روایت پنج زن

«گناه مشترک» به نویسندگی و کارگردانی ماهیار چرمچی روایتگر تلاش پنج زن برای یافتن دلیل منطقی از زندانی شدن‌شان در یک اتاق بتونی است.

مه لقا باقری، نسیم ادبی، نگین خامسی، الهام شعبانی، نیکی مظفری، بازیگران این نمایش هستند.

حسین ابراهیمی نیز دیگر بازیگر این اثر است که در بخش تصویری نمایش حضور دارد.

«گناه مشترک» نمایشی فلسفی، روانکاوانه و دغدغه مند درباره زنان است. این نمایش به عنوان اثری گروتسک و سوررئالیستی سعی دارد بیننده اش را با دغدغه های متن آشنا کند.

این نمایش هرشب ساعت ۱۹:۳۰ در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود.

 

” بیداری کالیگولا” یک نمایش با پنج پرد

نمایش بیداری کالیگولا به نویسندگی و کارگردانی امیرعلی ابراهیمی و تهیه‌کنندگی سمیه پناهی است که در پردیس تئاتر شهرزاد-سالن یک اجرا می‌شود.

این نمایش در پنج پرده روایت می‌شود. پرده اول: هامون به علت عدم توانایی، در تحمل درد نبودن معشوقش، تصمیم می‌گیرد با کوبیدن ۲۰۶ نوک مدادی خود به جسمی سخت، در مسیر جاده، که این برخورد بتواند جان او را بگیرد، از درد رهایی یابد. پرده دوم: هامون روی صحنه نیست و نبوده است. صحنه به نبودن وی واکنش می‌دهد. بازیگران این پرده: هفت زن و پنج مرد. پرده سوم: هامون جسم سخت برای برخورد را پیدا کرده و با سرعت در حال حرکت به سمت آن است. اما زنی دقیقا در محل برخورد در کنار جاده، فرزند خود را در برگرفته و هامون دچار شک این تصمیم می‌شود که آیا جای دیگری را برای برخورد انتخاب کند یا به همراه خود این مادر و فرزند را نیز مورد اصابت قرار دهد؟ هامون دچار کالیگولا شدن می‌شود. بازیگران این پرده: شش زن و دو مرد این نمایش پنج پرده دارد…

 

«کمدی مرد کُمُدی» به صحنه رسید

نمایش «کمدی مرد کُمُدی»، به کارگردانی آرمان طیران و تهیه‌کنندگی سیاوش عباسی، از یکشنبه دهم دی‌ در تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته است.

نمایش «کمدی مرد کُمُدی» به طراحی، نویسندگی و کارگردانی آرمان طیران، دراماتورژی ندا صالح‌نژاد و تهیه‌کنندگی سیاوش عباسی روی صحنه رفته است.

حامد رحیمی نصر و مرجان آقانوری در این اثر نمایشی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در خلاصه داستان این نمایش که در سبک گروتسک و کمدی تولیدشده، آمده است: «دکترم میگه خبر برای من سمه!»

شاگردان جلال تهرانی با “اژدهاک” آمدند

شاگردان جلال تهرانی بعد از تجربه یازدهمین فستیوال مکتب تهران زیر نظر این نویسنده و کارگردان آثار خود را اجرا می‌کنند. این سری اجراها با نمایش «ترس از مکان‌های شلوغ» به کارگردانی هانیه کاراندیش شروع و اجرای بعدی که از ۱۱ دی روی صحنه رفته است، «اژدهاک» نوشته بهرام بیضایی است. این اجرا به کارگردانی ریحانه لطفی و بازی حسن فضلی روایت به بند کشیده شدن ضحاک مار به دوش است.

سایر عوامل این نمایش عبرارتند از: نور: محمد ‌تنها، دکور: ریحانه لطفی، موسیقی: ایمان عنایتی، گریم: آیدا باب‌الخانی، پوستر: پوریا ‌احمدیان، عکاس: نسیم روحانی‌

 

«مهندس واشینگ کلوز» داستان چالش‌های زندگی یک نویسنده!

«مهندس واشینگ کلوز» اثر ابوالفضل بلغندر، کارگردانی مهدی رکنی و تهیه‌کنندگی سینا هاشمی اقدم روزهای پایانی هفته ساعت۱۷ در سالن شماره۱ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

ندا ابوالقاسمی فرد، غزاله خوش سیما، پویان جناتی، ملیکا ‌افسری ‌راد، آرسین دژه در این اثر نمایشی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: سارا، نویسنده جوانی است که با چالش‌های زیادی در زندگی‌اش مواجه شده است و برای گذران زندگی، مجبور شده تا دست به کاری جز نوشتن بزند.

علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت این نمایش می‌توانند به سایت تیوال و یا گیشه سالن مراجعه کنند.

نمایش “دیوارها” داستان دردسری ناخواسته

نمایش”دیوارها” نوشته گیریسلدا گامبارو با ترجمه فاطمه مدنی سربارانی است که با کارگردانی سیاوش ‌مهندسی در ‌سالن ‌۳ پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد روی صحنه می‌رود.

امیر ‌واعظی، طاها ‌شادفر، سیاوش ‌مهندسی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: نمایش دیوارها روایتگر مرد جوانی است که به دلیلی نامعلوم درگیر دردسری ناخواسته شده، او در تلاش برای بر طرف کردن سوتفاهم و رهایی از وضعیت پیش آمده مسیر روحی و عاطفی پر التهابی را پشت سر می‌گذارد.

 

نمایش «ساز مخالف» نمایشی با درونمایه اجتماعی

نمایش «ساز مخالف» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد صالح طباطبایی از ۲۹ آذرماه در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه رفته است.

نمایشنامه «ساز مخالف» به قلم ستوده شفیعی‌پور به نگارش درآمده و در آن علاوه بر وی بازیگران دیگری همچون زهرا سحر، صدف کشوری، رحمت احمدزاده، طاهر رجبی، بهره پوزش‌پور و رسول مختاری به ایفای نقش می‌پردازند.

«ساز مخالف» نمایشی با درونمایه اجتماعی است که هر شب از ساعت ۱۸ در سالن شماره سه پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود. در خلاصه داستان آمده: «آدم‌ها به واسطه تاریکی که از محیط اطراف می‌گیرند از چرخه زندگی خارج می‌شوند».

نمایشِ «آرشِ» بیضایی در بوتیک تئاتر ایران

هم‌زمان با هشتاد و پنجمین سالگردِ تولدِ استاد بهرام بیضایی، نمایشِ «آرش» بر اساسِ نمایشنامه‌ای از این نویسنده‌ به کارگردانیِ حسن علیشیری، در پردیسِ تئاترِ شهرزاد روی صحنه رفت و اجرای آن تا پایان دی‌ماه ادامه دارد.

شبنم بهوار، حدیث پاک‌باطن، شیدا پشنگ‌پور، سیّده‌مریم حیدری، امیر خسروآبادی، فرهنگ زرگرباشی، شقایق سعیدی، علی شورابی، سانیا طیّبی، احسان مرادی و محمّدرضا مغانلو بازیگرانِ این نمایش هستند.

نمایش «اسکرین‌شات»و استقبال تماشاگران

«اسکرین‌شات» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی اشکان درویشی با اولین نقش‌آفرینی امیرحسین ترکمان خواننده سبک رپ، مشهور به امیر خلوت این روزها با استقبال تماشاگران مواجه شده است.

ارسطو خوش‌رزم، سحر عبدالملکی، امیرحسین ترکمان، مریم کاظمی، عباس ایمانی، صدف بهشتی، فردین رحمانپور، سپیده موسوی، متین امینی، سارا عبدالملکی، سپهر صالحی، نیلوفر پورحسین با حضور امیر خلوت و صدای محمدرضا مقدم بازیگران این اثر نمایشی هستند.

نمایش موسیقایی” رستاخیز عشق”

نمایش موسیقایی رستاخیز عشق که روایت دیدار شمس و مولانا است در پردیس تئاتر شهرزاد تمدید شد. رستاخیز عشق نوشته محمد رحمانیان به کارگردانی حسین مسافر آستانه و تهیه‌کنندگی جلیل اکبری صحت در پردیس تئاتر شهرزاد تمدید شد. موسیقی این نمایش کاری از سعید ذهنی است و طراحی حرکات این نمایش را نادر رجب پور بر عهده دارد. این نمایش با صدای کوروش ایرانمهر و با همکاری گروه موسیقی راد‌ها هر شب ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه اجرا می‌شود.

بازیگران این نمایش عبارت‌اند از: اصغر فریدی ماسوله، بهزاد جاودان فرد، بهادر فاضل، محمدرضا شریفی علیایی، علیرضا شریفی علیایی، مهرداد آبجار، محمد آقاعلی اکبری، کمال رضوی، سروش پارسا، امیرحسین اسفندیاری، علی پورمراد، لاله کریمی ، نهال سرخابی، فرانک ظاهری، سارا یزدانی، سانیا مسعودی، ستاره ستاری، الینا اخوان ثالث، تیارا خادمان، آرتین جوشنی سرپرستی گروه موسیقی رادها را مرتضی یگانه راد ، مجید یگانه راد و سوگند عباسی برعهده دارند و نوازندگان گروه عبارتند از: عاطفه عسکری، بیتا حجتی، هلیا یگانه راد، سارا جانثاری، پروین قنبری، مرتضی یگانه راد، مجید یگانه راد، سوگند عباسی

“اسفرود بی دم” یا ناگهان‌هایی پر تکرار

سالن ۲ پردیس تئاتر شهرزاد این روزها میزبان مخاطبان نمایشی با عنوان “اسفرود بی دم” نوشته پویا سعیدی و با کارگردانی فرشید روشنی و تهیه‌کنندگی جلیل اکبری صحت است.

نمایش “اسفرود بی دم” با بازی شهروز ‌دل ‌افکار، میثم ‌عبدی، حامد ‌محمودی، محمد ‌اسلامی، ایرج ‌تدین، هانیه ‌رادمهر، صفورا ‌خوش ‌طینت و پگاه ‌سعیدی مخاطبانش را با ناگهان‌ها مواجه می‌کند؛ ناگهان‌هایی پر تکرار حتی خسته‌کننده تر و لذت‌بخش تر از زندگی!

در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده است: «وقتی سوژه‌ی یک مستندساز چموشی می‌کند، زنی نمی‌پذیرد این غریبه‌ی مزاحم شوهرش است، بازجویی نمی‌خواهد توسط همکارش بازجویی شود، نویسنده‌ای نمی‌تواند مرگش را با ماشین تایپش بنویسد و استندآپ کمدینی نمی‌تواند از جا بلند شود، تقابل آغاز می‌شود. بی‌خبر از این که همیشه حریف بزرگ‌تری وجود دارد. کسی به اسمِ «یارو ارّه برقیه».

“سوگواری در خیابان ریچموند” و اعتراف اجباری

نمایش سوگواری در خیابان ریچموند به نویسندگی و کارگردانی هادی فلاح و تهیه‌کنندگی منوچهر هادی است که از ۱۸ دی اجرا می‌شود.

فرزاد سهرابی، مهدی لوئیا، هادی فلاح، فرزاد دشتی، کسری رییسی، مهسا میرکاظمی، مرتضی رضائی، مهدی کیان و محسن اصغری بازیگران این نمایش هستند.

درخلاصه داستان این اثر نمایشی آمده است: وقتی بخوان ازت اعتراف اجباری بگیرن کاری نمی‌تونی بکنی، باید زیر بار حرف زور بری.

فرزاد سهرابی، مهدی لوئیا، هادی فلاح، فرزاد دشتی، کسری رییسی، مهسا میرکاظمی، مرتضی رضائی، مهدی کیان، محسن اصغری در این نمایش ایفای نقش می کنند

” فریگیس و جادوی دژم خان”برای کودکان

نمایش فریگیس و جادوی دژم خان به نویسندگی و کارگردانی سیندخت ابدالی است که از از ۲۸ دی تا ۲۰ بهمن (فقط روزهای پنجشنبه و جمعه) در پردیس تئاتر شهرزاد-سالن ۳ ویژه کودکان اجرا می‌شود.

درخلاصه داستان آن آمده است: امید..‌. امید همون چیزیه که هر نوجوونی لازم داره، امید همون چیزیه که فریگیس باید پیداش کنه.

نادیا شکوری بازیگر این نمایش است و عروسک گردان‌های این نمایش عبارتند از: درسا ‌آقایی، مانیا یوسفی، محیا رحمتی، آوینا اکار، ریحانه آقایاری، آتنا رحیمیان، دایانا شاکردوست پرور، آرنیکا داوری، سارینا میراحمدی، غزل فتاح دماوندی.

 

«شُل بِمُل» یک موزیکال عاشقانه

نمایش موزیکال_عاشقانه «شلُ بِمُل» به نویسندگی سینا شیخی، تهیه‌کنندگی علیرضا جلالی و طراحی و کارگردانی مهدیه نساج، در بوتیک تئاتر ایران میزبان مخاطبان خواهد بود.

مهدیه نساج و سینا شیخی بازیگران این نمایش موزیکال هستند.کیومرث مرادی، نویسنده و کارگردان تئاتر نیز مشاور کارگردان این نمایش است.

در خلاصه داستان کار آمده است: «شلُ بِمُل» یک عاشقانه فارغانه موزیکاله که قراره هیجاناتی که ته قلب‌مون دارن خاک می‌خورن رو حسابی بتکونه….»

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت تیوال، بلیت اجرای ویژه این موزیکال عاشقانه را خریداری کنند.

اجرای محیطی”تناقضات” در بوتیک ‌تئاتر ‌ایران

نمایش”تناقضات” به نویسندگی و کارگردانی سجاد ‌حسین ‌پور به صورت محیطی در بوتیک تئاتر ایران از ۲۲ دی میزبان علاقمندان می‌شود.

رایا ‌مرادی، الینا اللهیاری، ملیکا سجودی، پگاه محقق، مسعود جوادی، اردلان نادری، ستایش محمودی، علیرضا عابدی، ملیکا ترابیان، علیرضا فرماس پی، مهدی عمویی، داوود ‌مرادی، مهدی ‌پورکریمی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از: مشاور پروژه: محمود رشیدی، سرپرست گروه کارگردانی و برنامه ریز: سیدمرتضی ‌معصومی، دستیاران کارگردان: پارسا صفری، مهدی عمویی، مهدی ‌پورکریمی.

در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده است: روایتی از آخرین فیلم یک کارگردان مقتول که دوازده اپیزود جنایی بر اساس دوازده پرونده مستند، که کارگردانی قبل از قتلش قرار است آن را کارگردانی کند.

لینک کوتاه

 

آخرین ها