نمایش «مزین السلطنه» به نویسندگی مهران رنجبر و کارگردانی حمیدرضا ملاحسینی از چهارشنبه در تماشاخانه هما روی صحنه میرود و حامد رحیمینصر کارگردان تئاتر، «ژن زامبی» را اسفند ماه روی صحنه میبرد.
به گزارش سینماسینما، «مزین السلطنه» عنوان نمایشی به نویسندگی مهران رنجبر و با کارگردانی حمیدرضا ملاحسینی است که از چهارشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۳ ساعت ۲۱ با حضور خبرنگاران اجرای خود را در تماشاخانه هما آغاز خواهد کرد.
عوامل نمایش «مزین السلطنه» برای ادای دین به جامعه خبرنگاران، اجرای اول خود را به آنان تقدیم خواهند کرد.
بازیگران این نمایش (به ترتیب ورود به صحنه) الهام شعبانی، فاطیما بهارمست و الهه شهپرست هستند.
«مزین السلطنه» داستان اولین زن خبرنگار ایرانی است که در زمان قاجار زندگی میکرد و توانست اولین روزنامه زنان را در ایران با نام «شکوفه» تاسیس کند.
همچنین «ژن زامبی» عنوان پانزدهمین نمایش حامد رحیمی نصر در قامت کارگردان است که اسفندماه در سالن هما روی صحنه خواهد رفت.
حامد رحیمینصر پیش از این آثاری چون «بیگانه خوران»، «علیمردان خان»، «خونآشام کشی»، «دیوار»، «مرگ خندهدار یک دوچرخهسوار استقامت»، «وامانده تهران»، «اوردوز»، «آلزایمر»، «شیزوفرنی»، «وی اِی آر» را به عنوان کارگردان روی صحنه برده است.
آخرین اثر نمایشی رحیمی نصر، «وی اِی آر» بوده که تیر و مرداد ۱۴۰۳ در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه رفت و با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان روبرو شد.
این کارگردان و بازیگر تئاتر و سینما در سال ۱۴۰۲، دو نمایش «آلزایمر» و «شیزوفرنی» را به اجرا برده که «شیزوفرنی» عنوان پرفروشترین نمایش زمستان ۱۴۰۲ ایران را به خود اختصاص داده است.
سبک نوشتاری رحیمی نصر، گروتسک و ابزورد است و براساس دغدغههای جامعه شناختی و روانشناسی قصه آثار خود را انتخاب میکند.
«ژن زامبی» با نگاهی فانتزی بر آینده بشر دنبالهای از کارهای جدیدتر کارگردان مانند سهگانه «اوردوز»، «آلزایمر»، «شیزوفرنی» است و پس از نمایش موفق «وی اِی آر» او اینبار در جستجوی معنای انسان در ریشه مرگ میگردد.
سیاوش عباسی مجری طرح «ژن زامبی» خواهد بود. وی پیشتر در اجرای نمایشهای «آلزایمر»، «شیزوفرنی»، «وی اِی آر» با رحیمی نصر همکاری داشته است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش «به کفشات نگاه کن»؛ مردم سرباز به دنیا نمیآیند
- حامد رحیمینصر «ترومای آقای ایکس» را روی صحنه میبرد
- نقد «ژن زامبی»، زندگیِ از دسترفته
- کنسرت نمایش «ژن زامبی» از فردا میآید/بلیت ۵ روز اول به پایان رسید
- «ژن زامبی» از ۲ اسفند روی صحنه میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- «هیدن» ۴۰۰ اجرایی شد/ دور جدید نمایش در تماشاخانه هما
- پرترهای از زندگی بازیگر مطرح سینمای صامت جهان روی صحنه میرود
- تقدیر از رضا بابک به بهانه آخرین نقشآفرینی در فیلم کوتاه «الکترون»/ سینما خیلی مریض است!
- نویسنده فیلم سینمایی «شاهین»، فیلم کوتاه «مَصی» را ساخت
- رقابت «شاهین» برای تندیس الماس طلایی فیلمهای آسیایی لسانجلس
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





