تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۱۷ - ۱۱:۵۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 34602

اکبر نبویاولین بخش سینمایی برنامه «چشم شب روشن» محمد صالح علا،‌ با اجرای اکبر نبوی منتقد قدیمی سینما، امشب از شبکه چهار به روی آنتن خواهد رفت.

به گزارش سینماسینما، نبوی که از احمدرضا درویش به عنوان اولین مهمان ابن برنامه دعوت به عمل آورده است، می‌گوید که قرار نیست این برنامه رقیبی برای برنامه «هفت» باشد. او همچنین معتقد است دیدگاه‌های او، بهروز افخمی و فریدون جیرانی نسبت به سینما تفاوت‌هایی بسیاری دارد و به همین دلیل مخاطب باید منتظر سبک و سیاق خاصی از اجرا باشند

بعد از اعلام گزینه‌های مختلف از جمله مهدی کرم پور برای اجرای بخش سینمایی برنامه «چشم شب روشن» محمد صالح علا، بالاخره اکبر نبوی به عنوان مجری این برنامه انتخاب شد. این منتقد با سابقه سینما پیش‌تر یکی از گزینه‌های مدیران شبکه سه برای اجرای برنامه سینمایی «هفت» بود.

اما اکبر نبوی که سابقه اجرای برنامه‌های موفق سینمایی از جمله «برداشت دو» را در کارنامه دارد، از احمدرضا درویش برای حضور در اولین بخش سینمایی «چشم شب روشن» دعوت کرده است. این برنامه سینمایی قرار است شامگاه چهارشنبه هر هفته از شبکه چهار به روی آنتن برود.

نبوی درباره حال و هوای بخش سینمایی «چشم شب روشن» می‌گوید: « برنامه «چشم شب روشن» از نظر شکل و فرم، شباهت‌های زیادی با «دو قدم مانده به صبح» دارد و در آن برنامه هم آقای جیرانی مسئولیت اجرای بخش سینمایی برنامه را داشتند و من هم ۴،۵ باری در آن برنامه حاضر شدم. به هر حال همانگونه که فریدون سبک و سیاق خودش را دارد، من هم سبک خاص خودم را برای اجرای برنامه تلویزیونی دارد.»

پنجشنبه هفته گذشته اولین برنامه «سینما دو» با اجرای محمد خزاعی از شبکه دو روی آنتن رفت. حالا امشب هم برای اولین بار برنامه سینمایی «چشم شب روشن» از شبکه چهار پخش خواهد شد. اگر زمان این دو برنامه را با برنامه سینمایی «هفت» مقایسه کنیم، به نظر می‌رسد که شاید مدیران تلویزیون قصد دارند، با پخش دو برنامه سینمای پیش از برنامه هفت تمرکز مخاطبان را از این برنامه کمتر کنند تا شاید حاشیه‌هایش کمتر شود، روشی که چند سال پیش برای برنامه «نود» عادل فردوسی‌پور هم استفاده شد و البته نتیجه نداد.

نبوی در پاسخ به این پرسش که آیا این دو برنامه سینمایی جدید، قصد رقابت با برنامه «هفت» بهروز افخمی را خواهند داشت یا خیر گفت: « بخش سینمایی برنامه «چشم شب روشن» که من اجرای آن را بر عهده دارم، قرار نیست رقیب برنامه «هفت» باشد. حالا من نمی‌دانم که «سینما دو» قصد رقابت با برنامه بهروز افخمی را دارد یا خیر. البته مدیران سیما برای پاسخ به این پرسش شاید اطلاعات بیشتری داشته باشند. اما «چشم شب روشن» که قرار است از امشب به روی آنتن برود، قصد رقابت با «هفت» را ندارد، زیرا نگاه من به سینما با نگاه بهروز افخمی و فریدون جیرانی متفاوت است.»

عضو شورای پروانه ساخت درباره این‌که آیا بخش سینمایی «چشم شب روشن» یک برنامه انتقادی خواهد بود یا خیر گفت:« در این برنامه نقد به شکل جدی در دستور کار من قرار داد. اما نکته‌ای که در مورد نقد و انتقاد وجود دارد این است که نقد با انتقاد تفاوت‌های بسیاری دارد. در نقد در کنار بیان ضعف‌ها، نقاط مثبت هم گفته می‌شود، اما متاسفانه برخی فکر می‌کنند که در انتقاد تنها باید نقاط منفی یک ماجرا نشان داده شود و دائما در حال ایراد گرفتن باشد، پس به همین دلیل باید بگویم که من در این برنامه صرفا قرار نیست ایراد بگیرم.»

او در پایان درباره مدت زمان بخش سینمایی «چشم شب روشن» می‌گوید که این برنامه به مدت ۶۰ دقیقه در خلال برنامه ۱۰۰ دقیقه‌ای محمد صالح علا از شبکه چهار به روی آنتن خواهد رفت.

منبع: آی سینما

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها