تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۸/۲۰ - ۱۷:۴۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 71960

پخش فیلم ایرانی «مختارنامه» در موکب الحجه (عج) عراقی ها در بزرگراه کربلا در شهر نجف جمع زیادی از زائران و جوانان عراقی را گرد هم آورده است.

به گزارش سینماسینما، ابو محمد که در این موکب مشغول به کار است، گفت: برای دیدن این فیلم حدود ۲۰۰ صندلی پیش بینی شده و به دلیل محدودیت جا حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر نیز به صورت سرپایی این فیلم ایرانی را که به زبان عربی پخش می شود، تماشا می کنند.
وی گفت: این فیلم آن قدر مورد استقبال قرار گرفته که برخی ها برای دومین بار آن را تماشا می کنند.
وی افزود: این فیلم از یک هفته مانده به اربعین به طور ۲۴ ساعته در محل موکب الحجه پخش می شود.
وی یادآور شد: هر چند زیارتگاه مختار در کوفه است و مردم به زیارت آن می روند، ولی خیلی ها به حقیقت نمی دانند مختار کیست و برخی ها هم شبهاتی در خصوص این یار امام حسین (ع) دارند، اما با دیدن این فیلم بسیاری از واقعیت های پس از شهادت امام حسین و یارانش برای آنها روشن می شود.
مختار ثقفی یکی از شخصیت ها و از سردارانی است که حرف های بسیاری در مورد او زده شده اما امام باقر (ع) در مورد او فرمودند: « از مختار بدگویی نکنید زیرا او قاتلان ما را کشت و از دشمنان خونخواهی کرد. امام سجاد(ع) هنگامی که سر عبدالله بن زیاد و عمربن سعد را خدمتشان آوردند، حضرت سجده شکر به جای آورد و فرمودند «خدا مختار را خیر دهد».
پدر مختار ابوعبیده بود که در کنار پیامبر بسیار جنگید و بسیار شجاع بود و مختار خود در ۱۳ سالگی در بعضی جنگ ها کنار پدر بود.
خود مختار در کودکی یک بار خدمت امیر المومنین رسیده بود، حضرت دوبار فرمودند: «یا کیس» ( زرنگ– ای هوشمند)
مختار بعدها هم خدمت امیرالمومنین آمد و درس گرفت و به وطن خود که طائف بود نرفت و در مدینه ماند.
مختار جزو چهل مردی بود که برای بیعت بعد از ثقیفه خدمت حضرت امیر آمد.
آستان مختار و مسلم بن عقیل در کوفه یکی است و هر روز جمعی از زوار به مسجد کوفه می روند و بارگاه مختار را هم زیارت می کنند.
منبع: ایرنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها