خشایار الوند با بیان اینکه صداوسیما با پخش اختتامیه فیلم فجر چندان کار خارقالعادهای نکرده است، گفت: پخش مراسم اتفاق مثبتی است اما من ذوقزده نمیشوم به دلیل اینکه تلویزیون به وظیفه خود عمل کرده است.
به گزارش سینماسینما، این نویسنده به پخش زنده اختتامیه جشنواره فیلم فجر از تلویزیون اشاره و بیان کرد: پخش این مراسم به دلیل اینکه سالهای قبل پخش نشده یا با تاخیر به روی آنتن رفته، به چشم آمده است. ضمن اینکه در این مدت برنامه «هفت» هم از تلویزیون پخش شد و زمان زیادی را به فیلمها اختصاص داد.
او ادامه داد: صداوسیما با پخش مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر به وظیفه خود عمل کرده است؛ بنابراین چندان جای خوشحالی ندارد زیرا از صداوسیما این انتظار میرود که به سینما توجه کند و برنامههایی در این راستا بسازد. نمیشود که مجری پشت تریبون خود برود و فیلمها را همراه منتقد ریز ریز کند و بعد بگوید فیلمها راببینید؛ همین فیلمها زمان اکران اگر بخواهند تیزر پخش کنند، ایراداتی به آنها گرفته میشود و در نهایت باید پول کلانی پرداخت کنند تا تیزر فیلمها آنها از تلویزیون پخش شود. اگر تلویزیون میخواهد از سینما حمایت و به آن کمک کند، موقع اکران این کار را انجام دهد و تیزر و تبلیغات آنها را پخش کند تا فیلمها بین مردم نفوذ داشته باشند.
الوند با بیان اینکه تلویزیون باید خود را بهروز کند، اظهار کرد: این مساله اجتناب ناپذیر است و تلویزیون باید خود را با سلایق بینندهها و در جهت جذب مخاطب بهروز کند.
او اضافه کرد: یکسری خط قرمزهای الکی وجود دارد که معلوم نیست از چه زمانی و چرا به وجود آمده است؛ برای مثال در جشنواره فیلم فجر که معاون رییس جمهور، چند نماینده مجلس و تعدادی فرهیخته حضور دارند چه اتفاقی ممکن است بیفتد که میترسیم مستقیم پخش شود. ما از یکسری مسائل عبور کردیم و برای ملت و مسوولان حل شده است، بنابراین بهانه حجاب برای پخش نکردن این نوع مراسم خوب نیست، در تظاهرات ۲۲ بهمن هم افرادی با پوشش متفاوت حضور داشتند و با آنها مصاحبه هم گرفته میشد.
این نویسنده با اشاره به اینکه پخش اختتامیه از تلویزیون اتفاق مثبتی است، بیان کرد: اما من ذوقزده نمیشوم به دلیل اینکه تلویزیون به وظیفه خود عمل کرده و یک برنامه پربیننده را که مخاطبان دوست دارند و در جهت جذب مخاطب است را به مدت سه ساعت روی آنتن فرستاده است. این اولین و طبیعیترین قدم است و کار عجیبی نیست اما جای خوشحالی دارد.
او به رقبای تلویزیون اشاره کرد و ادامه داد: اگر تلویزیون به برخی عرصهها وارد نشود، رقبای آن وارد خواهند شد بنابراین اگر اختتامیه را به روی آنتن نمیبُرد یکی از تلویزیونهای اینترنتی آن را پخش میکرد و مردم میدیدند. دوره انحصار اوقات فراغت مردم در دست تلویزیون سپری شده و مردم حق انتخاب دارند. اگر تلویزیون میخواهد همچنان انتخاب مردم باقی بماند باید خود را بهروز کند، رقبا را به رسمیت بشناسد و تلاش کند که توجه مخاطب خود را جلب کند.
خشایار الوند در پایان گفت: برای فردی که به وظایف طبیعی خود عمل میکند چرا باید کف و سوت بزنیم. میلیونها یا میلیاردها تومان از جیب ملت هزینه میشود برای اینکه صداوسیما آینه تمام نمای جامعه باشد و این مراسم جشنواره هم بخشی از اتفاق فرهنگی است که در جامعه پیش میآید که به بهانه دهه فجر هم برگزار میشود و فیلمهای این جشنواره هم انقلابی و مضامین مورد توجه صداوسیما است؛ بنابراین چرا تلویزیون نباید از این مساله بهرهبرداری کند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نوشته همسر خشایار الوند به مناسبت آغاز تصویربرداری «پایتخت ۶»
- عکس جدید ماهور الوند کنار پسر عمویش
- تازهترین خبرها از سریال «پایتخت»
- «فرامتن»/ آداب و آفات اعتراض!
- دلنوشته عکاس «پایتخت» برای خشایار الوند/ بیمهریها را فراموش کن
- درخواست سیروس الوند از عوامل «پایتخت»
- مراسم ختم خشایار الوند / گزارش تصویری
- ساخت «پایتخت» برای نوروز ۹۸ منتفی شد
- مراسم تشییع پیکر خشایار الوند برگزار شد / وداع تلخ با سلطان خنده/ چرا این فیلمنامه اینقدر ایراد دارد؟
- سوالی که خشایار الوند از عارف لرستانی داشت + عکس
- پیام علیرضا خمسه در پی درگذشت خشایار الوند
- ابهام در سرنوشت «پایتخت» به دلیل درگذشت خشایار الوند
- فرامتن/ به بهانه درگذشت خشایار الوند؛ لبخند مرگ به خالق لبخند
- خشایار الوند درگذشت
- تهیهکننده بهترین فیلم هنر و تجربه در جشنواره فیلم فجر/ سیمرغی که به «مغزهای کوچک زنگ زده» دادند تشریفاتی بود!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





