خشایار الوند با بیان اینکه صداوسیما با پخش اختتامیه فیلم فجر چندان کار خارقالعادهای نکرده است، گفت: پخش مراسم اتفاق مثبتی است اما من ذوقزده نمیشوم به دلیل اینکه تلویزیون به وظیفه خود عمل کرده است.
به گزارش سینماسینما، این نویسنده به پخش زنده اختتامیه جشنواره فیلم فجر از تلویزیون اشاره و بیان کرد: پخش این مراسم به دلیل اینکه سالهای قبل پخش نشده یا با تاخیر به روی آنتن رفته، به چشم آمده است. ضمن اینکه در این مدت برنامه «هفت» هم از تلویزیون پخش شد و زمان زیادی را به فیلمها اختصاص داد.
او ادامه داد: صداوسیما با پخش مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر به وظیفه خود عمل کرده است؛ بنابراین چندان جای خوشحالی ندارد زیرا از صداوسیما این انتظار میرود که به سینما توجه کند و برنامههایی در این راستا بسازد. نمیشود که مجری پشت تریبون خود برود و فیلمها را همراه منتقد ریز ریز کند و بعد بگوید فیلمها راببینید؛ همین فیلمها زمان اکران اگر بخواهند تیزر پخش کنند، ایراداتی به آنها گرفته میشود و در نهایت باید پول کلانی پرداخت کنند تا تیزر فیلمها آنها از تلویزیون پخش شود. اگر تلویزیون میخواهد از سینما حمایت و به آن کمک کند، موقع اکران این کار را انجام دهد و تیزر و تبلیغات آنها را پخش کند تا فیلمها بین مردم نفوذ داشته باشند.
الوند با بیان اینکه تلویزیون باید خود را بهروز کند، اظهار کرد: این مساله اجتناب ناپذیر است و تلویزیون باید خود را با سلایق بینندهها و در جهت جذب مخاطب بهروز کند.
او اضافه کرد: یکسری خط قرمزهای الکی وجود دارد که معلوم نیست از چه زمانی و چرا به وجود آمده است؛ برای مثال در جشنواره فیلم فجر که معاون رییس جمهور، چند نماینده مجلس و تعدادی فرهیخته حضور دارند چه اتفاقی ممکن است بیفتد که میترسیم مستقیم پخش شود. ما از یکسری مسائل عبور کردیم و برای ملت و مسوولان حل شده است، بنابراین بهانه حجاب برای پخش نکردن این نوع مراسم خوب نیست، در تظاهرات ۲۲ بهمن هم افرادی با پوشش متفاوت حضور داشتند و با آنها مصاحبه هم گرفته میشد.
این نویسنده با اشاره به اینکه پخش اختتامیه از تلویزیون اتفاق مثبتی است، بیان کرد: اما من ذوقزده نمیشوم به دلیل اینکه تلویزیون به وظیفه خود عمل کرده و یک برنامه پربیننده را که مخاطبان دوست دارند و در جهت جذب مخاطب است را به مدت سه ساعت روی آنتن فرستاده است. این اولین و طبیعیترین قدم است و کار عجیبی نیست اما جای خوشحالی دارد.
او به رقبای تلویزیون اشاره کرد و ادامه داد: اگر تلویزیون به برخی عرصهها وارد نشود، رقبای آن وارد خواهند شد بنابراین اگر اختتامیه را به روی آنتن نمیبُرد یکی از تلویزیونهای اینترنتی آن را پخش میکرد و مردم میدیدند. دوره انحصار اوقات فراغت مردم در دست تلویزیون سپری شده و مردم حق انتخاب دارند. اگر تلویزیون میخواهد همچنان انتخاب مردم باقی بماند باید خود را بهروز کند، رقبا را به رسمیت بشناسد و تلاش کند که توجه مخاطب خود را جلب کند.
خشایار الوند در پایان گفت: برای فردی که به وظایف طبیعی خود عمل میکند چرا باید کف و سوت بزنیم. میلیونها یا میلیاردها تومان از جیب ملت هزینه میشود برای اینکه صداوسیما آینه تمام نمای جامعه باشد و این مراسم جشنواره هم بخشی از اتفاق فرهنگی است که در جامعه پیش میآید که به بهانه دهه فجر هم برگزار میشود و فیلمهای این جشنواره هم انقلابی و مضامین مورد توجه صداوسیما است؛ بنابراین چرا تلویزیون نباید از این مساله بهرهبرداری کند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نوشته همسر خشایار الوند به مناسبت آغاز تصویربرداری «پایتخت ۶»
- عکس جدید ماهور الوند کنار پسر عمویش
- تازهترین خبرها از سریال «پایتخت»
- «فرامتن»/ آداب و آفات اعتراض!
- دلنوشته عکاس «پایتخت» برای خشایار الوند/ بیمهریها را فراموش کن
- درخواست سیروس الوند از عوامل «پایتخت»
- مراسم ختم خشایار الوند / گزارش تصویری
- ساخت «پایتخت» برای نوروز ۹۸ منتفی شد
- مراسم تشییع پیکر خشایار الوند برگزار شد / وداع تلخ با سلطان خنده/ چرا این فیلمنامه اینقدر ایراد دارد؟
- سوالی که خشایار الوند از عارف لرستانی داشت + عکس
- پیام علیرضا خمسه در پی درگذشت خشایار الوند
- ابهام در سرنوشت «پایتخت» به دلیل درگذشت خشایار الوند
- فرامتن/ به بهانه درگذشت خشایار الوند؛ لبخند مرگ به خالق لبخند
- خشایار الوند درگذشت
- تهیهکننده بهترین فیلم هنر و تجربه در جشنواره فیلم فجر/ سیمرغی که به «مغزهای کوچک زنگ زده» دادند تشریفاتی بود!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
آخرین ها
- «کارون – اهواز» در مراکش
- رونمایی از پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» در آستانه اکران
- درباره «اتاق بغلی» اثر پدرو آلمودووار/ مرز باریک دوستی و مرگ زیر جهانی از زندگی و رنگ
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- بر مبنای آمار سمفا؛ روند صعودی فروش سینماها در هفته گذشته نزولی شد
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
- کارگردان «سه جلد»: اقتصاد سینمای ایران را چند سکانس رقص میگرداند
- نمایش دو مستند از ناصر تقوایی در موزه سینما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کونان اوبراین، میزبان اسکار ۹۷ام خواهد بود
- «کارمند جماعت» رونمایی میشود
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز