پدرام کریمی مجری و فیلمنامهنویس با حضور در برنامه «دورهمی» آمار و ارقامی در مورد دستمزد مجریها و فیلمنامهنویسها ارائه کرد.
به گزارش سینماسینما، کریمی که شنبه شب ۲۳ اردیبهشت ماه مهمان برنامه «دورهمی» با اجرای مهران مدیری بود در ابتدای صحبت هایش درباره نحوه ورودش به عرصه اجرا گفت: «من سال ۷۶ کارم را از رادیو جوان شروع کردم. آن موقع حدودا ۲۱ ساله بودم.»
او ادامه داد: «ورودی های هم دوره من وحید جیلوند، نیما کرمی، عبدالرضا امیراحمدی، رضا رشیدپور، محمدرضا حسینیان، دکتر نظری، بودند.»
کریمی در ادامه توضیح داد: «ورود من به عرصه هنر به عنوان نویسنده بود و در دو کار با منوچهر هادی به عنوان فیلمنامهنویس همکاری داشتم. تحصیلاتم هم در زمینه ادبیات نمایشی است و همیشه دغدغه نوشتن داشتم.»
این مجری تلویزیون همچنین گفت: «اجرای تلویزیون توفیق اجباری بود که بتوانم نویسندگی را ادامه بدهم و در ادامه هم در سریال «دارا و ندار» و فیلم سینمایی «معراجیها» با همکاری بابک کایدان به عنوان نویسنده حضور پیدا کردم.»
کریمی درباره الویتهایش گفت: «نویسندگی الویت من است اما درآمد اصلیام از اجراست.»
او در ادامه در پاسخ به سوال مدیری درباره دستمزد فیلمنامهنویسها گفت: «دستمزدها بستگی به موارد مختلفی دارد، اما معمولا سریال ها از قسمتی ۵ تا ۸ میلیون و فیلم های سینمایی هم از ۵۰ میلیون شروع می شود و تا ۲۰۰ میلیون هم دستمزد داشتهایم. البته این مبالغ به سابقه نویسنده و مضمونی که قرار است بنویسد هم بستگی دارد.»
کریمی درباره دستمزدش در اجرا هم با اصرار مدیری گفت: «در اجرا هم از برنامهای یک میلیون داریم تا ۲ میلیارد که دستمزد شماست.»
او در پایان با بیان اینکه خود را در نویسندگی موفقتر از اجرا میداند٬ گفت: «اگر نتوانم در هیچ کدام از این زمینهها کار کنم کاریکاتور میکشم. در زمان دانشجویی هم از همین طریق در مطبوعات امرار معاش میکردم.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازگشت ایرج طهماسب و فرزاد حسنی/ موضع صداوسیما درباره مهران مدیری
- ادعای عجیب مدیر شبکه۴؛ مدیری، علیخانی، جوان و صحت جرأت نمیکنند به تلویزیون بروند
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- فیلم مهران مدیری به تدوین رسید
- واکنش مهران مدیری به شایعهها/ از خودم خستهام!
- مهران مدیری، دُبی، علی کریمی و باقی ماجرا
- شبکه نسیم فعلا کنداکتورش را بدون «دورهمی» بست
- تلویزیونی که مهرهسوزی میداند
- بدون منطق روایی/ نگاهی به فیلم «خائنکشی»
- کلاژی از موفقیت فیلمهای پیشین/ نگاهی به فیلم «خائنکشی»
- فضای غریب، شخصیتهای ناآشنا/ نگاهی به فیلم «خائنکشی»
- فیلمسازی در خلاء/ نگاهی به فیلم «خائنکشی»
- در نشست رسانهای «خائنکشی» مطرح شد؛ این فیلم با سرمایه شخصی ساخته شده است/ جای خالی کیمیایی
- فصل اول مسابقه «دورهمی» ۱۷ مرداد به پایان میرسد
- نسیم سرد تابستانی/ درباره برنامههای شبکه «نسیم»
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- برگزاری دوازدهمین کارگاه بینالمللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
- این هنر و تجربه آنتی ویروسی ست بر فیلم های به هرقیمت مسخره
- جشنواره «هاتداکس» در ایستگاه پایانی؟/ گرفتاریهای تهدید کننده
- رخشان بنیاعتماد و روبن اوستلوند در مجمع سرمایهگذاران بازار فیلم کن
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- پل استر درگذشت
- رامین حسینپور بهترین آهنگساز فستیوال لسآنجلس شد
- رقابت ویژه چند فیلم و تعطیلی یک روزه سینما
- «پر» در جشنواره ورونژ روسیه نمایش داده میشود
- مسعود اسکویی درگذشت
- برگزیدگان جشنواره فیلم پکن معرفی شدند/ تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
- «سیم خاردار» در کازابلانکا
- راهیابی مستند «دوربین فرانسوی» به جشنواره ارمنستانی
- نمایشگاه نقاشی «درخت جان» در گالری کاما
- رضا شیخی فیلمبردار سینمای ایران درگذشت
- پایان فیلمبرداری «خالد» در زیگورات
- معرفی آثار راه یافته به بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- امیر جدیدی، منصور بهرامی میشود
- زیر پوست شهر/ نگاهی به سریال «افعی تهران»
- هیات داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند/ گلادستون، کورئیدا و بایونا در فهرست
- هفته دوم «مجنون آن لیلی» هم به سانس فوقالعاده رسید/ «فین جین» پرمخاطب ترین نمایش عمارت نوفللوشاتو شد
- حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر میرود
- بزرگداشت بهرام شاه محمدلو برگزار میشود
- ده جایزه جشنواره هندی برای «انتقام تیرهروزان» ایرانی/آمریکایی
- بستههای مکالمه پرتخفیف همراه اول بهمناسبت روز ملی خلیجفارس
- به تو هم سخت میگذرد؟/ نگاهی به فیلم «منطقه تحت نظر»
- معرفی پروژه جدید کارگردان «باربی»؛ گرتا گرویگ «نارنیا» را میسازد
- معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- اختتامیه دومین دوره جشنواره «عروسکخونه»/ پیشکسوتان و فعالان عرصه کودک به سمت احیای نمایشهای عروسکی میروند