علیرضا جعفری میگوید سریال “سایهبان” در کنار ضعفهایی که دارد، بسیار قوی کار شده و شعور سینمایی پشت آن نهفته است.
به گزارش سینماسینما، علیرضا جعفری این روزها در نقش بابک در سریال”سایه بان” کاری از برادران محمودی دیده میشود.
او درباره کاراکتر بابک گفت: بابک کاراکتری است که نمونه آن را در کشور زیاد میبینیم. جوانی که از سربازی بازگشته، وضع مالی خوبی ندارد و نیازهای به حقی دارد که برآورده نمیشوند. ضمن اینکه جوان حاضر جوابی است و برای رسیدن به آنچه میخواهد تلاش میکند. بابک به هیچ عنوان شخصیت منفی نیست و همین امر نیز برای من جذابیت داشت.
وی درباره دلایل حضورش در این اثر تلویزیونی بیان کرد: سریال “چرخ و فلک” آخرین کاری بود که در تلویزیون داشتم و منتظر پیشنهاد یک کار خوب بودم. زمانی که این سریال پیشنهاد شد از آنجایی که برادران محمودی از سینما میآیند، میدانستم که قطعا کار با کیفیتی تولید خواهند کرد. “سایه بان” در کنار ضعفهایی که دارد اما بسیار قوی کار شده است و شعور سینمایی پشت آن نهفته است، ضمن این که بازیگرانی که در کار حضور داشتند و اعتماد به جوانهای تئاتری عواملی بودند که دست به دست هم دادند تا من این اثر را انتخاب کنم.
بازیگر “متهم گریخت” در ادامه و در پاسخ به این سوال که چقدر برای ایفای نقش بابک از مابه ازای بیرونی بهره گرفته است، گفت: خیلی به دنبال ما به ازای بیرونی نبودم. سعی کردم کار اضافه نکنم، چرا که خود متن و هدایت کارگردان به اندازه کافی درست بود و باعث شد که من بتوانم نقش بابک را بازی کنم.
جعفری افزود: ما ۲۰ قسمت از فیلمنامه را کامل در اختیار داشتیم و قلم خوب سعید دولتخانی به عنوان نویسنده و حضور برادران محمودی همانطور که گفتم بسیار حرفهای بود. در تمام دنیا سریال بی ایراد وجود ندارد ولی این سریال به نسبت کارهای دیگر با کیفیتتر است و به شعور مخاطب احترام میگذارد و کار استانداردی است.
این بازیگر جوان در پاسخ به این سوال که “سایه بان” تا چه اندازه میتواند جوابگوی نیاز مخاطب جوان باشد، اظهار کرد: قطعا یک کار نمیتواند خوراک فرهنگی قشری از جامعه را تامین کند، مدیران تلویزیون در چند سال اخیر در حد فاجعه کار کردند و ما تمام کارگردانهای خوب و درجه یک تلویزیونمان را یکی یکی از دست دادیم. به طور مثال حسن فتحی که سالها در تلویزیون کار کرده بود و آثار شاخصی در این عرصه تولید کرد، چرا امروز باید به شبکه نمایش خانگی برود و در آنجا اثری مانند “شهرزاد” تولید کند که بسیار درخشان است. ضمن اینکه کشور فقط به تهران ختم نمیشود و ما هنوز خیلی فاصله داریم تا اینکه بتوانیم قشر جوان جامعه را که به راحتی میتوانند به محصولات با کیفیت دسترسی داشته باشند را پای تلویزیون بکشانیم. این که جوان ما با سریالهای داخلی ارتباط برقرار نمیکند بیشتر به دلیل ضعف مدیریتی است که وجود دارد؛ مثلا اگر “شهرزاد” در تلویزیون ساخته میشد همه از آن سود میبردند و مخاطب امروز به جای دیدن آثار تلویزیونی جذب شبکههای ماهوارهای نمیشد.
وی ادامه داد: مگر سریال “شهرزاد” چه اشکالی داشت که اجازه ساخت آن را در تلویزیون نداریم؟ به نظر من سیاستهای غلط باعث شده تا این اتفاق رخ دهد. من به عنوان یک بیننده حرفهای این را میگویم که ما پتانسیل لازم را به لحاظ فنی و کیفی داریم و میتوانیم مخاطب از دست رفته تلویزیون را بار دیگر جمع کنیم و خوشحالم که “سایه بان” تا حدودی در جذب مخاطب موفق عمل کرده است و توانسته قشری را پای تلویزیون بکشاند. امیدوارم کارهایی مثل این سریال یا حتی بهتر و با کیفیتتر از این ساخته شود و تلویزیون برای ساخت سریالهای فصلی و مناسبتی نیز به لحاظ مالی، فکری و اعتباری بتواند نخبههای خود را برگرداند. چرا که واقعا حیف است این افراد در رسانه ملی حضور نداشته باشند. به عنوان یک بیننده حرفهای امیدوارم که این اتفاق رخ دهد.
منبع: هنرآنلاین

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- راهیابی «آخرین تولد» به پنج جشنواره بینالمللی
- «در کنار پروانهها» از شبکه دو سیما پخش میشود
- «داریوش» ۲۷ تیر میآید
- «آقای قاضی» به شبکه دو میآید
- محدودیت سنی برای سریال دهنمکی
- پایان فیلمبرداری «پوست شیر» در اسفندماه/ پخش فصل سوم ۱۰ اسفند شروع میشود
- وقتی نقش مدیون بازیگر میشود/ نگاهی به بازی علیرضا کمالی در «پوست شیر»
- شلوغ کردن معرکه!/ نگاهی به سریال «پوست شیر»
- آن دقایق جانکاه/ نگاهی به سریال «پوست شیر»
- به نام پدر/ نگاهی به سریال «پوست شیر»
- تلویزیونی که مهرهسوزی میداند
- بیانیه روابط عمومی سازمان صداوسیما؛ دیدگاه جبلی درباره محتوای شبکه نمایش خانگی دوباره تشریح شد
- تلویزیون و ضرورتِ پایبندی به «نقشه راه» روشن
- رئیس سازمان صدا و سیما: تکرار آثار بدون محتوا مثل دادن آب شور دریا به فردی تشنه است
- اعتراض سازندگان «مرد بازنده» به صدا و سیما
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به انیمیشن کوتاه «در سایه سرو»/ پیرمرد و دریا
- دربارهی فاجعه گزارش جواد خیابانی در دربی پایتخت
- توقیف را چه کسی در دامان فرهنگ ما گذاشت؟/ بیانیه اعتراضی کانون کارگردانان سینما در پی پخش نشدن قسمت جدید «تاسیان»
- دشواریهای سینمای مستقل از دید کارگردان «آنورا»
آخرین ها
- آخرین وضعیت انتشار سریال «تاسیان»
- نمایش «پیوتر اوهه»؛ سیلی نهایی بر صورت مخاطب
- کانون پرورش فکری جزییاتی از تولید انیمیشن برنده اسکار اعلام کرد
- کارگردان «ماریا» اثر جدیدش را جلوی دوربین میبرد
- ثبت یک رکورد جدید؛ Ne Zha۲ اولین انیمیشن دو میلیارد دلاری تاریخ شد
- درآمد ۲۲ هزار میلیاردی اپراتورهای اینترنتی از محل پلتفرمها
- ساخت فیلم، با دست خالی و ذهنی پر از تصویر/ یادداشت امید نجوان به بهانهی آغاز اکران آنلاین «ساموئل خاچیکیان؛ یک گفتوگو»
- نتفلیکس «صد سال تنهایی» را وفادارانه و شیوا اقتباس کرده است
- رونمایی از نشان، هویت بصری و برنامههای جدید «شبکه کتاب»
- بازگشت پیمان خازنی با «مرگ شیرین»
- نمایش فیلم کوتاه «voice» در جشنواره فیلم تصویر
- پیامهایی برای موفقیت انیمیشن ایرانی در اسکار
- آتش زنده کامکارها در شب زمستانی تهران
- معرفی برگزیدگان سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران/ شبی برای تجلیل از سعید پورصمیمی و مهدی جعفری
- کنسرت ارکسترال کامکارها / گزارش تصویری
- فرش قرمز اسکار نود و هفتم / گزارش تصویری
- به بهانه گزارش دربی توسط جواد خیابانی/ بودن یا نبودن، مسئله این است
- مراسم نود و هفتمین دوره جوایز سینمایی اسکار / گزارش تصویری
- لحظه اعلام نام انیمیشن ایرانی در اسکار ۲۰۲۵
- نگاهی به فیلم «ذرهای آرامش»/ جهان در انتظار خشکسالی
- برندگان اسکار ۲۰۲۵ اعلام شد/ انیمیشن ایرانی جایزه اسکار گرفت
- حقایقی درباره فیلم درباره الی
- نامزدهای اسکار و تصاویرشان/ در آستانه جایزه اسکار نود و هفتم
- نمایش «مرسی آقای لانگلوا» در شب فرهنگی ایران و فرانسه
- مفاخر کاریکاتوری
- فوت کارتونیست و طراح ایرانی؛ داود احمدی مونس (آروین) درگذشت
- بستههای ویژه همراه اول بهمناسبت ماه مبارک رمضان
- دربارهی فاجعه گزارش جواد خیابانی در دربی پایتخت
- دومین کتاب گلاره عباسی رونمایی شد/ رمانی که نامش را مصطفی مستور انتخاب کرد
- معرفی برگزیدگان اسکار سینمای فرانسه/ پیشتازی «امیلیا پرز» در جوایز سزار ۲۰۲۵