احسان کرمی مجری رادیو و تلویزیون با اشاره به برنامه های رادیویی خود که متوقف شده اند، بیان کرد که شرایط خوبی در این رسانه وجود ندارد و دیگر قصد بازگشت به رادیو را ندارد.
به گزارش سینماسینما، احسان کرمی درباره خلاء برنامه های خوب در رادیو و توقف برنامه های پرمخاطب در این رسانه گفت: خلاء بسیاری از برنامه ها از جمله «جمعه ایرانی»، «چهارراه جوانی»، «مکث ۹۵» و… در رادیو احساس می شود که بدون جایگزین ماندند.
وی که یکی از هنرمندان و گویندگان «جمعه ایرانی» بود درباره این برنامه گفت: برنامه هایی مثل «مکث ۹۵» و «جمعه ایرانی» به دلیل رویکرد انتقادی که داشتند نوعی سعه صدر و حمایت بیشتر می طلبیدند چون مردم آنها را گوش می کردند و حالا نتیجه نبود این برنامه ها این است که رادیوها خاموش می شود و رسانه های دیگر جایگزین آنها می شوند. «جمعه ایرانی» قدیمی ترین برنامه طنز این کشور است که همه مسئولان رده بالای کشور از برنامه تعریف و تمجید کردند اما اراده ای برای حفظ این برنامه وجود نداشت تا برنامه هایی را که رویکرد انتقادی جدی دارند، تحمل کنند و پاسخ اعتراض ها را هم بدهند.
انتقادها به افرادی است که زمین خورده هستند
این هنرمند تئاتر، رادیو و تلویزیون بیان کرد: اکنون انتقادها به کسانی که زمین خورده هستند، منحصر شده است و انتقاد از آنها هیچ شهامت و شجاعتی هم نمی خواهد و لطفی هم ندارد. اگر رادیو بخواهد «جمعه ایرانی» و «مکث ۹۵» بازگردد باید به برنامه سازان این برنامه ها اعتماد کند چون به هر حال برنامه سازان فعالیت خود را در جایی دیگر ادامه خواهند داد و حیف است که در سازمان صداو سیما از این همه پتانسیل بهره گرفته نشود.
رادیو یک رسانه خنثی شده است
این مجری رادیو و تلویزیون با اشاره به فضای رادیو در سال های اخیر اظهار کرد: مدیران فعلی از رادیو یک رسانه خنثی و بدور از ظرافت ساخته اند و این بسیار غم انگیز است. به نظرم اتفاقا نداشتن رسانه از داشتن رسانه خنثی بهتر است.
کرمی در پاسخ به این پرسش که چرا از مجریان قوی برای اجرای برنامه ها دعوت نمی شود، توضیح داد: مجریان خوب یا برنامه اجرا نمی کنند و یا از آنها دعوتی صورت نمی گیرد چون این مجریان خوب و حرفه ای شرایطی برای همکاری دارند. کسی که این توانایی را دارد که مخاطب چند صد هزار نفری را پای رادیو بنشاند جزو گوینده هایی که به راحتی بنشینند و منتظر باشند که به آنها برنامه پیشنهاد شود، نیست. کسی که توانایی جذب مخاطب را دارد حتما اکنون در جای دیگر مشغول به کار است و از میان پیشنهادهای خود بهترین را انتخاب می کند. سازمان باید از این گوینده ها و مجریان که توانایی جذب مخاطب را دارند، دعوت کند و ببیند که چه کمکی می کنند. ما می توانیم کمک بسیاری به سازمان صداوسیما داشته باشیم ولی تاکنون از طرف معاون صدای رسانه ملی حتی یک بار هم از ما دعوت نشده است و من بعد از مدیریتشان او را ندیده ام و یک بار هم جلسه ای با ما به عنوان مجری رادیو برگزار نشد.
رادیو محیط باز و با نشاط می خواهد و نیاز دارد که فضا آزاد باشد
وی در واکنش به اینکه شاید به دلیل اجرای برنامه های تلویزیونی او را کمتر به عنوان مجری رادیو می شناسند، یادآور شد: قطعا مرا مجری رادیو حساب می کنند که بارها از من برای کار دعوت شده است و من بارها برای ادامه کار در رادیو ابراز تمایل کرده ام اما وقتی به این رسانه بازگشته ام فضا آنقدر تنگ بوده است که تصمیم گرفته ام برنامه ای اجرا نکنم.
مجری «مکث ۹۵» که سال گذشته بعد از چند سال به رادیو بازگشت، اظهار کرد: با توقف برنامه «مکث ۹۵» من هم از رادیو رفتم و سال گذشته دوباره با یک برنامه به رادیو تهران بازگشتم اما چند ماه بیشتر دوام نیاوردم. رادیو محیط باز و با نشاط می خواهد و نیاز دارد که فضا آزاد باشد.
وی درباره برنامه هایی که بعد از سال ها تولید متوقف می شوند، بیان کرد: نمی توان برنامه هایی را که سال ها روی آنتن رفته اند یک شبه تعطیل کرد و مشکلات برنامه مثل موسیقی و دیگر موارد را به عنوان دلیل مطرح کرد. برنامه ای مثل «جمعه ایرانی» حامیانی داشت که با وجود همه اعتراض ها از آن دفاع می کردند و می گفتند نقد کار رسانه است. وظیفه مدیران هم همین است، آنها نباید اجازه بدهند اینگونه اعتراضها به گوش هنرمندان برسد و کارشان را تحت تاثیر قرار دهد.
مدیران خوب پای برنامه های خود می ایستند
این مجری رادیو و تلویزیون با اشاره به اینکه در سازمان صداوسیما مدیران خوب بسیاری وجود دارند، یادآور شد: ما مدیران خوب بسیاری در شبکه های سه، چهار، نسیم و… داریم که پای برنامه ها می ایستند و از انها دفاع می کنند. آقای پورمحمدی اگر برنامه ای خوب باشد از آن دفاع می کند و پای آن می ایستد اما متاسفانه مدیران فعلی رادیو اینگونه نیستند.
وی ادامه داد: زمانی رادیو رسانه ای بود که مسئولان و مدیران سازمان ها و نهادها از آن حساب می بردند، اگر از برنامه «سلام صبح بخیر» با مدیری تماس می گرفتید، می ترسیدند که جواب ندهند ولی الان اگر از مسئولی توضیحی بخواهید یا سوالی بکنید پاسخگو نخواهند بود.
دیگر به رادیو بازنمی گردم
کرمی با اشاره به برنامه های طنز انتقادی که تنها به بعضی از چهره ها می پردازد، بیان کرد: اینکه تا ۲۰۰ سال بعد همچنان ادای یک نفر را دربیاورید و بگویید «بگم بگم» یا از سیب زمین مجانی صحبت کنید معنای طنز انتقادی را ندارد چون دوره آن تمام شده است.
وی با اشاره به آنچه که درباره موسیقی «جمعه ایرانی» و مشکلات آن گفته شده بود، بیان کرد: درباره موسیقی «جمعه ایرانی» گفته شد که مشکل دارد، ما هم دیگر برنامه ای روی آنتن نمی بریم اما مدیران رادیو چه جایگزینی دارند که در ازای آن برنامه ۱۰ ساله برای مخاطب قرار دهند.
کرمی در پایان با اشاره به اینکه دیگر به رادیو بازنمی گردد، عنوان کرد: یکی از دلایلی که من سال گذشته به رادیو تهران رفتم این بود که من عاشق رادیو بودم و با رادیو تهران به عالم هنر معرفی شدم اما فضای این رادیو بسیار متفاوت شده است و حالا هم که هویت این رادیو را از آن گرفته اند. با این شرایط دیگر هیچ گاه به رادیو بازنمی گردم چراکه آنقدر روزهای خوش در رادیو داشته ام که دوست ندارم آن خاطرات از بین برود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سروش صحت و کتاب باز با سالن پر در کانادا؛ آقای تلویزیون! کی ضرر میکند، من یا تو؟
- کانون کارگردانان سینما بیانیه داد؛ نمایش خانگی تعطیل خواهد شد/ هشدار کانون کارگردانان سینما به مجلس
- رفتار غیرمرسوم صداوسیما در قبال یک سریال نمایش خانگی
- آیا سیر تطور نمایش خانگی، کابوسی برای تلویزیون و سینماست؟
- نگاهی به چند مجموعه ماندگار مذهبی؛ چرا این سریالها مدام تکرار میشوند؟
- سلیم غفوری قائممقام معاون سیما شد/ صادق یزدانی حکم گرفت
- چرا تلویزیون از مجریانش مراقبت نمیکند؟/ افول ناگهانی ستارههای تلویزیونی؛ همچنان پرسش برانگیز
- آیا وزارت ارشاد همچنان پای مواضع خود میماند؟
- واکنش کارگردان «دینامیت» به نامه ساترا؛ من همچنان به صحت این نامه شک دارم/ این نامه تفرقه برانگیز است
- واکنش تهیهکننده «یاغی» به نامه ساترا/ این نامه تلاشی برای محدود کردن پلتفرمهای داخلی است
- پخشکننده فیلم: «چپ، راست» آماده اکران است/ موضع نامشخص صداوسیما در برابر فیلمها
- گلایه از پخش نشدن تیزرهای «لامینور» در تلویزیون/ مهرجویی: رفتار تلویزیون با سینما شرمآور است
- حامد عنقا: توفیق «مهمونی» طهماسب حسرت دارد نه نگرانی
- رتبهای غیرمنتظره برای سریال «خوشنام»/ پربینندههای تلویزیون در ماه رمضان اعلام شد
- دعوت کارگردان برای مطالبه عمومی پخش سریال/ «کتونی زرنگی» چه زمانی پخش میشود؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
آخرین ها
- «کارون – اهواز» در مراکش
- رونمایی از پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» در آستانه اکران
- درباره «اتاق بغلی» اثر پدرو آلمودووار/ مرز باریک دوستی و مرگ زیر جهانی از زندگی و رنگ
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- بر مبنای آمار سمفا؛ روند صعودی فروش سینماها در هفته گذشته نزولی شد
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
- کارگردان «سه جلد»: اقتصاد سینمای ایران را چند سکانس رقص میگرداند
- نمایش دو مستند از ناصر تقوایی در موزه سینما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کونان اوبراین، میزبان اسکار ۹۷ام خواهد بود
- «کارمند جماعت» رونمایی میشود
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز