تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۷/۱۰ - ۱۴:۲۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 162203

تصویربرداری مجموعه مستند «اهل سفر» به کارگردانی یاسر طالبی و تهیه‌کنندگی میترا روحی منش از تولیدات جدید شبکه مستند با موضوع سفر از نیمه گذشت.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، میترا روحی منش دراین‌باره گفت: «اهل سفر» از اول اردیبهشت ماه در استان اردبیل کلید زده شده و تا امروز حدود ۵۰ درصد تصویربرداری تمام شده است.
وی افزود: با توجه به پاندمی کرونا و البته همزمانی شروع تولید این مجموعه مستند با جابه جای مدیران استانی، با مشکلاتی مواجه بودیم و فرآیند تولید به آهستگی پیش رفت، اما همچنان مشغول کار هستیم و امیدواریم به زودی راهی آذربایجان شرقی شویم.
مجری طرح و تهیه کننده «اهل سفر» گفت: این مجموعه مستند گردشگری است و تلاش ما این است که بینندگان را با جاذبه های گردشگری، میراث فرهنگی و حتی صنایع دستی استان میزبان آشنا کنیم و مناطقی که مردم کمتر فرصت دیدن آنها را داشته اند را به تصویر بکشیم. در کنار همه این ها از موضوع مردم شناسی هم غافل نشدیم و در «اهل سفر» به آداب و رسوم اقوام ایرانی هم پرداخته شده است. بازسازی بازی های فراموش شده، معرفی پوشش زنان و مردان ، غذاهای محلی و همچنین گویش مردم منطقه از دیگر مواردی است که به آنها می پردازیم.
وی افزود: «اهل سفر» به سفارش شبکه مستند در ۲۶ قسمت ۴۵ دقیقه ای در حال تولید است، نویسنده و کارگردان این مجموعه یاسر طالبی است و از دیگر عوامل آن می توان به مهدی خلیلی : مدیر تولید و راوی، حسن جعفری : دستیار کارگردان و برنامه ریز، فرحبخش فرهیدنیا: تصویربردار و تدوینگر و مجید حسینی : صدابردار اشاره کرد.
میترا روحی منش دانش آموخته سینما از سوئد و عضو انجمن تهیه کنندگان سینمای ایران است و ساخت مجموعه های «تاج زاگرس»، «در قلب کومش» و«رویای کارمانیا» را در کارنامه دارد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها