تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۷/۰۷ - ۱۴:۰۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 162059

مستند «فریاد بلوط» به کارگردانی و تهیه کنندگی محسن سخا روایتی از نابودی سرمایه های ملی و از تولیدات جدید شبکه مستند چهارشنبه ۷ مهر ساعت ۲۱ پخش می شود.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، سخا درباره سوژه این فیلم مستند گفت: متأسفانه هر ساله جنگل‌های بلوط در غرب کشور شاهد آتش‌سوزی‌های فراوانی است که سبب می‌شود بخش بزرگی از ذخایر حیاتی کشورمان را از دست بدهیم، اما در این بین کسانی هستند که با دلسوزی فراوان به دنبال جلوگیری از این اتفاق هستند و تلاش می‌کنند با روش‌های مختلف این آتش‌سوزی‌ها را متوقف کنند.
مستند «فریاد بلوط» در منطقه‌ پیکوله در شهرستان گیلانغرب استان کرمانشاه تصویربرداری شده است. این منطقه همه ساله توسط عده‌ای به آتش کشیده می‌شود و بخش بزرگی از درختان بلوط و پوشش گیاهی آن در آتش می‌سوزد. با پژوهش‌هایی که در این منطقه داشتم متوجه شدم که در آنجا فردی زندگی می‌کند که سال‌ها است در خاموش کردن آتش‌سوزی‌های جنگل‌های بلوط در آن منطقه و جاهای دیگر مشغول است. برهمین اساس، به روستای «قلی قلی» در منطقه «گواور گیلانغرب» رفتم و مستند فریاد بلوط را براساس فعالیت‌های این کاراکتر که نامش «شهناز» است، تولید کردم. در این مستند می‌بینیم که شهناز به دنبال راهکاری است که بلکه بتواند این آتش‌سوزی‌ها را متوقف کند.
وی با اشاره به روند تولید این اثر گفت: ساخت این فیلم از اوایل تابستان ۱۳۹۸ آغاز شد و تا آذر ۱۳۹۹ به طول انجامید.
عوامل تولید این فیلم مستند عبارتند از: پژوهشگر، کارگردان و تهیه‌کننده: محسن سخا، تصویر و تدوین: علیرضا بهبهانی، صداگذار و طراحی صدا: گیسو آزادروش، صدابردار: محسن سخا، طراح پوستر: طاها ذاکر، اصلاح رنگ و نور: کیوان رغیب مطلق، ترجمه به فارسی: زارا امجدیان و تهیه شده در شبکه مستند سیما.
مستند «فریاد بلوط» در ادامۀ دو فیلم پیشین محسن سخا، یا به عبارتی سومین سه‌گانۀ محیط زیستی او دربارۀ افراد حامی محیط زیست است. دو فیلم پیشین، «فرزندان زمین» و «کارواش» نام داشتند که به ترتیب در یازدهمین و سیزدهمین دورۀ جشنوارۀ سینماحقیقت به نمایش درآمدند. این فیلم امشب ساعت ۲۱ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود و تکرار آن پنجشنبه ساعت ۱۰ خواهد بود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها