تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۶/۲۷ - ۱۴:۱۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 161526

«زخمه بر فولاد» به تهیه‌کنندگی سیدعلیرضا حسینی و کارگردانی بیژن شکرریز محصول شبکه مستند شنبه ۲۷ شهریور ساعت ۱۸ پخش می‌شود.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، حسینی دراین‌باره گفت: «زخمه بر فولاد» پرتره‌ای از حسین اکبری استاد تمام عیار قلم زنی روی فولاد است، آزاده سرافرازی که این ثروت عظیم هنری اش را از روزهای اسارت به یادگار دارد.
وی افزود: اکبری کارآفرین خلاقی است که در دوران اسارت در اردوگاه بعثی ها در دهه شصت، ساخت آثار هنری از فولاد را در شرایط سخت تجربه کرده است. او پس از آزادی این حرفه را گسترش داده و با آموزش و ایجاد کار برای جوانان در شهرری و حومه به معیشت آنها رونق داده است و حالا آثار هنری او در کشورهای منطقه مورد استقبال قرارگرفته است.
وی با بیان اینکه طرح این مستند ۳۰ دقیقه ای را محبوبه کلانتری پژوهشگر پیشنهاد کرده است، گفت: تحقیق و پژوهش «زخمه بر فولاد» سال ۹۸ به سفارش شبکه مستند آغاز شد، سال ۹۹ با گسترش ویروس کرونا کار تولید فیلم با مشکل روبرو شد ولی باتمهیداتی در شهرستان ری که محل زندگی و کارگاه استاد اکبری است فیلمبرداری را آغاز کردیم و مراحل تدوین و فنی فیلم نیز در سال ۱۴۰۰ تمام شد.
این تهیه کننده افزود: در این فیلم حسین اکبری خاطراتش از اردوگاههای ارتش بعثی ها و نحوه آموزش و تمرین و ساخت آثار هنری ابتدایی با سیم خاردار و امکانات اولیه را بازگو می کند؛ هنرمندی که پس از بازگشت آزادگان جنگ تحمیلی به کشور با پشتکار و انرژی و خلاقیت به گسترش این هنر سنتی و ساخت صنایع دستی فولادی پرداخت و طی سی سال گذشته به آموزش جوانان و کارآفرینی در منطقه شهر ری و حومه اشتغال دارد.
مستند «زخمه بر فولاد» و مستند «زلال آبی» آسمان که شنبه گذشته از شبکه مستند پخش شد دو فیلم از مجموعه مستند «کار از نو» به تهیه‌کنندگی سید علیرضا حسینی و کارگردانی بیژن شکرریز است.
پژوهش ونگارش «زخمه بر فولاد» برعهده محبوبه کلانتری است و از دیگر عوامل آن می توان به فیلمبردار: پویان لایی، صدابردار :حبیب محمدی و مدیر تولید و عکاس: حمیدرضا سهرابی اشاره کرد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها