تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۵/۱۹ - ۱۷:۳۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 159658

شبکه مستند سیما از امشب مجموعه «محرمان حرم» را روی آنتن می‌برد. این اثر سراغ جمعی از خطیبان، مداحان و شاعران مشهور رفته است.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، شبکه مستند همزمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین مجموعه مستند ۱۵ قسمتی «محرمان حرم» را به کارگردانی مصطفی خسروی تولید کرده است.
خسروی، تهیه‌کننده و کارگردان این اثر درباره سوژه این مجموعه مستند گفت: این مستند، روایت داستان زندگی تعدادی از خادمین، پیرغلامان و فعالان فرهنگی است که در برپایی مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام تلاش می‌کنند. این گروه از افراد شامل خطبا، شعرا، مداحان و ذاکرین اهل بیت است. برهمین اساس، در هر قسمت از این مجموعه، سراغ یکی از این فعالان فرهنگی رفته‌ و داستان زندگی او را روایت کرده‌ایم.
وی اضافه کرد: سعی کردیم روایتی صادقانه و بی‌پرده از زندگی کسانی بدهیم که می‌توانند به عنوان یک الگو برای عزاداران امام حسین و فعالان فرهنگی این عرصه مطرح باشند. برهمین اساس، محور اصلی صحبت‌ها در هر قسمت از این مجموعه مستند، سبک و سیاق مناسب برای عزاداری اهل بیت و ورود به این ساحت مقدس است.
این مستندساز با اشاره به اهداف تولید این مجموعه مستند گفت: برایمان فقط روایت زندگی‌ یک خادم اهل بیت مهم نبود بلکه برایمان مهم بود که نشان دهیم یک خطیب، شاعر و مداح چگونه باید عزاداری امام حسین را به پا دارد، چه سخنی را به زبان بیاورد، چگونه در قالب شعر، ائمه معصومین را مدح کند و چگونه برای اهل بیت ذکر مصیبت کند تا آداب و رسوم صحیح مراسم عزاداری امام حسین برقرار شود.
وی تاکید کرد: به عبارت دیگر، یک مداح و شاعر و یک خطیب باید مزین به چه آدابی باشد تا فرهنگ عاشورایی را به بهترین وجه برای مردم بازگو کند. مخاطب این فیلم مستند علاوه بر اینکه فعالان فرهنگی این عرصه‌اند، عزاداران حسینی نیز می‌باشند.
خسروی ضمن معرفی تعدادی از چهره‌های مشهور که در برابر دوربین مستند «محرمان حرم» آمده‌اند، گفت: از جمله افرادی که در برابر دوربین این مجموعه مستند آمدند می‌توان به محمدعلی مجاهدی، شاعر آیینی برجسته کشور، حجت الاسلام علی نظری منفرد، از خطیبان معروف و استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم، مهدی سلحشور مداح و ذاکر اهل بیت و … اشاره کرد.
مجموعه مستند «محرمان حرم» در ۱۵ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای آماده شده و از روز سه‌شنبه ۱۹ مرداد مصادف با اول محرم هر شب ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود و تکرار آن ساعت ۱۲ بامداد و ۱۲:۳۰ روز بعد خواهد بود.
دیگر عوامل تولید این مستند عبارتند از: تصویربردار سید اصغر لائی، تدوینگر نصرالله یقینی، صدابرداران: محسن سروش، سیدرسول نبوی و علیرضا رضوان‌طلب، دستیار صدا: علی خسروی.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها