تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۵/۱۳ - ۱۶:۱۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 159469

مجموعه مستند «اهل سفر» به کارگردانی یاسر طالبی و تهیه کنندگی میترا روحی منش به سفارش شبکه مستند سیما در ۲۶ قسمت ۴۵ دقیقه ای تولید می شود.

به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، میترا روحی منش، تهیه کننده این مجموعه دراین‌باره گفت: «اهل سفر» در ادامه مجموعه مستند «تاج زاگرس» تولید می شود که پیشتر و در نوروز ۱۴۰۰ از شبکه مستند پخش شد، پیش تولید این مجموعه مستند به تازگی تمام شده و به زودی تولید آن کلید زده می شود.
این تهیه کننده افزود: گروه مستند برای تهیه این مجموعه اینبار به استان آذربایجان شرقی و اردبیل می رود و تاریخ، فرهنگ، مناطق مختلف و دیدنی، آشپزی و خوراکی های محلی و دیگر جذابیت‌ها و سنت‌های این سرزمین را به تصویر می کشد.
‎وی گفت: «اهل سفر» در دو اپیزود ۱۳ قسمتی مجزا به نام های «آوای میشو» بخش آذربایجان شرقی و «ساوالان» بخش اردبیل ساخته می شود و در هر بخش مهدی خلیلی به عنوان راوی و مسافر زندگی روزمره مردم شهرها وروستاهای مختلف و فرهنگ‌ها و آداب و رسوم آنان را به تصویر می کشد.
پیش‌تر از این گروه مستند، مجموعه مستندهای «رویای کارمانیا»، «در قلب کومش» ،«گلستانم آرزوست» و «از سرمین شمالی» تولید و پخش شده بود.
‎راوی این مجموعه مهدی خلیلی است و از دیگر عوامل آن می توان به نویسنده و کارگردان : یاسر طالبی، تدوینگر و تصویربردار: فرحبخش فرهیدنیا، صدابردار: سید مجید حسینی، برنامه ریز: حسن جعفری، پژوهشگران: علی رمضانی پاجی، حورا لقمان و تهیه‌کننده : میترا روحی منش اشاره کرد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها