چند روز پیش غلامرضا غلامی مدیر شبکه چهار استعفای ناگهانی خود را به علی اصغر پورمحمدی معاون سیما نوشت، استعفایی که علت آن به تعبیر مدیر شبکه چهار اختلافات بچه گانه بود.
به گزارش «سینماسینما» قرار بود ۲۲ شهریور ماه نشستی با حضور غلامی به عنوان مدیر شبکه چهار برای تبیین برنامههای این شبکه برگزار شود ولی این نشست نیز ناگهان لغو شد. در پی لغو این نشست فردای همان روز یعنی ۲۳ شهریور غلامی استعفای خود را به علی اصغر پورمحمدی معاون سیما نوشته است.
او که به تازگی مدیریت این شبکه را بعد از تقی رستم وندی عهده دار شده بود، دلیل استعفای خود را اختلاف نظر با پورمحمدی و نداشتن اختیارات برای برنامه ریزی و تصمیم گیری عنوان کرده بود.
در متن این استعفا که با لحنی تند و خطاب به پورمحمدی نوشته شده، آمده است:
«احتراما نظر به اینکه جنابعالی در برنامه ریزی اینجانب برای اداره مطلوب شبکه متناسب با قوعد و ضوابط سازمانی و اصول حرفهای اخلال ایجاد میکنید (پیوست) و این رویه خلاف قراری است که روز اول در محضر ریاست محترم سازمان با هم گذاشتیمو به منظور جلوگیری از اختلافات بچه گانه در سطح سازمان، بدین وسیله بنده از مدیریت شبکه ۴ استعفا میدهم و برای جنابعالی آرزوی توفقی میکنم. بدیهی است تا تعیین مدیر جدید با صلابت و در چهارچوب ضوابط به اداره شبکه ادامه خواهم داد»
در پی انتشار خبر استعفای غلامی مدیر شبکه چهار سیما اعلام کرد استعفای مدیر شبکه چهار پذیرفته نشده است و ایشان کما فی السابق مدیر این شبکه است و به کار خود ادامه میدهد.
او این مشکل را اختلاف سلیقه دانست که در کار امری طبیعی است و چه بسا چنین اختلافاتی به بهبود روند انجام کارها نیز منجر شود.
بالاخره نشست خبری غلامرضا غلامی مدیر شبکه چهار سیما با اختلاف دو روز و بعد از پذیرفته نشدن استعفایش، سه شنبه ۲۴ شهریور ماه با حضور تعدادی از برنامه سازان و مدیران این شبکه برگزار شد.
در این نشست که قرار بود روز دوشنبه ۲۲ شهریور برگزار شود تعدادی از برنامه سازان شبکه چهار از جمله منصور ضابطیان، محمد صوفی، برادران صفاریانپور، سعید بیابانکی حضور داشتند.
غلامی در این نشست خبری پیرامون استعفا و برگشت دوباره خود و برنامه ریزیهای جدیدی که برای شبکه چهار داشته است، بیان کرد: این برنامهها بر اساس دیدگاه خودم بود که آقای پورمحمدی به عنوان معاون سیما بر اساس دیدگاه خود این طراحی را قبول نداشت. به عنوان مثال از من خواسته شد برنامهای در زمینه نقد سینما نداشته باشم که من گفتم چنین درخواستی غیرقانونی است زیرا شبکه چهار اساسا برای پرداختن به مسایل فرهنگی، هنری و علمی راهاندازی شده است.»
مدیر شبکه چهار سیما درباره دلایل استعفا و برگشت دوبارهاش به این سمت، عنوان کرد: «با در نظر گرفتن این موارد بود که به جمع بندی رسیدم که از این سمت استعفا دهم ولی با این حال بعدا فکر کردم کارم درست نبوده و آقای پورمحمدی رییس من است. من اینجا به سهم خود از آقای سرافراز و تدبیر وی و همچنین از سعه صدر آقای پورمحمدی تشکر میکنم که حتی گلایه و شکایت هم نکرد.»
در این نشست همچنین اعلام شد منصور ضابطیان و محمد صوفی با برنامه «۱۰۰ برگ» که جنگی فرهنگی است از ۱۱ مهر ماه به شبکه چهار میآیند. این برنامه شبانه در قالبی فرهنگی و آرام ساعت ۲۱ هر شب روی آنتن خواهد رفت.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نقدی علمی بر عملکرد صدا و سیما
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- سروش صحت و کتاب باز با سالن پر در کانادا؛ آقای تلویزیون! کی ضرر میکند، من یا تو؟
- کانون کارگردانان سینما بیانیه داد؛ نمایش خانگی تعطیل خواهد شد/ هشدار کانون کارگردانان سینما به مجلس
- رفتار غیرمرسوم صداوسیما در قبال یک سریال نمایش خانگی
- آیا سیر تطور نمایش خانگی، کابوسی برای تلویزیون و سینماست؟
- نگاهی به چند مجموعه ماندگار مذهبی؛ چرا این سریالها مدام تکرار میشوند؟
- سلیم غفوری قائممقام معاون سیما شد/ صادق یزدانی حکم گرفت
- آیا وزارت ارشاد همچنان پای مواضع خود میماند؟
- واکنش کارگردان «دینامیت» به نامه ساترا؛ من همچنان به صحت این نامه شک دارم/ این نامه تفرقه برانگیز است
- واکنش تهیهکننده «یاغی» به نامه ساترا/ این نامه تلاشی برای محدود کردن پلتفرمهای داخلی است
- پخشکننده فیلم: «چپ، راست» آماده اکران است/ موضع نامشخص صداوسیما در برابر فیلمها
- گلایه از پخش نشدن تیزرهای «لامینور» در تلویزیون/ مهرجویی: رفتار تلویزیون با سینما شرمآور است
- حامد عنقا: توفیق «مهمونی» طهماسب حسرت دارد نه نگرانی
- رتبهای غیرمنتظره برای سریال «خوشنام»/ پربینندههای تلویزیون در ماه رمضان اعلام شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی






