برنامهی «هفت» شامگاه ۱۹ آذر ماه به پیش بینی بهروز افخمی از فروش امسال سینماها و انتقادات نرگس آبیار کارگردان «نفس» به وضعیت اکران اختصاص داشت.
به گزارش سینماسینما، «هفت» میزگردی با حضور نرگس آبیار، کارگردان و ساره نورموسوی، بازیگر خردسال فیلم سینمایی «نفس» به معرفی این فیلم پرداخت.
نرگس آبیار با گلایه از کیفیت اکران فیلمها در سینماهای کشور، مطرح کرد: کاش مشکلات ما فقط سالنهای سینما بود. الان یک ناعدالتی عجیب و غریب در سینماها موج میزند که به نظرم مشکل بزرگتریست و همه جا این مشکل را میبینم.
تابلوهایی که برای فیلمها نیستند
این کارگردان با گلایه از عدم حمایت شهرداری در اختصاص تابلوهای شهری به فیلمها گفت: منِ نوعی، یک بنر یا تابلو از شهرداری نتوانستم بگیرم و شهرداری تنها به یکی دو فیلم خاص این امکان را میدهد! تصاویری از مجسمهها و تندیسهای قدیمی روی استندهای شهری میزنند اما حاضر نیستند تصاویری از فیلمهایی همچون «نفس» بزنند!
حوزه هنری فیلم روحوضی را به «نفس» ترجیح داد
آبیار در ادامه با گلایه از حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: حوزه هنری که ادعای کار فرهنگی دارد و از نمایش فیلم «لانتوری» بخاطر نامناسب بودن فیلم سر باز میزند، الان فیلم روحوضی نمایش میدهد و از سالن دادن به ما خودداری میکند. ما از ابتدا با ۲۳ سالن شروع کردیم و الان ۱۶ سالن داریم. در حالی که «نفس» همواره با سالن پر و ظرفیت خوب اکران شده اما وضعیت سانسدهی و سالن دهی ما بسیار بد است و سانسهای شبانه ما را میگیرند و ساعت ۱۱ صبح میدهند!
حوزه هنری با شرکت «نورتابان» قرارداد پخش نیز داشت اما به راحتی آب خوردن تمام سالنهایش را با شروع اکران «سلام بمبئی» به این فیلم اختصاص داد.
تیزرهای «نفس» برابر با فیلمهای «هنر و تجربه»
کارگردان فیلم سینمایی «نفس» با گلایه از صداوسیما نیز بیان داشت: تلویزیون که از تهیه کنندهها و پخشکننده انواع و اقسام تعهدها را برای عدم پخش تیزرهای آنها از شبکههای ماهوارهای میگیرد، تعداد تیزری که به ما دادند با یک فیلم اکران شده در گروه «هنر و تجربه» یکیست. یعنی تنها ۱۷۵ نوبت. این شرایط عادلانه نیست، اساسا سینمایی نیست که من برای پرکردن آن تبلیغی کنم.
با سینما برخورد جناحی میشود
وی درخصوص علت گرفتن سالنهای فیلم «نفس» درحالی که سالنهای فیلم همواره پُر است، گفت: من نمیدانم و به فیلمهای دیگر هم نمیخواهم بیاحترامی کنم، اما انتظار داریم وقتی حوزه هنری به ما قول داد و قرارداد دارد، حمایت کند و پای قول شان بیاستند. اما متاسفانه با سینما بحث جناحی میشود. در حالی که من از ابتدا گفتم من اساسا آدم جناحی نیستم! من میگویم باید میان همگی صلح باشد. من میان هر دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب که میروم، میبینم آدمهای خوبی هستند اما بعد میبینیم برخوردها طور دیگری است. وقتی فیلم من روی پرده سینما نیست درباره چه چیزی از فیلم حرف بزنم و تبلیغ کنم؟ این بیعدالتی در اکران چرا باید رخ دهد؟
به بالاترین مقام عالی رتبه کشور پناه میبرم!
آبیار ادامه داد: من بعد از خدا به بالاترین مقام عالی رتبه این مملکت پناه میآورم تا ما را از این بیعدالتی نجات دهند! دلم بسیار پر است و آمدهام در «هفت» تا گلایه کنم. من مردانگی یا زنانگی کردم و فیلم «شیار ۱۴۳» را ساختم، حالا شما از من بخاطر آن فیلم در «نفس» حمایت کنید. از نهادهایی که از ما کمک نکردند و نهادهایی که از ما کمک کردند مثل سازمان اوج که از ما دلجویی کردند و باعث دلگرمی ما شدند، تشکر میکنم.
وی نهایتا درخصوص بازی ساره نورموسوی در فیلم نیز گفت: به اذعان بسیاری از کارشناسان و مخاطبان، ساره نورموسوی در فیلم شگفت انگیز بود و علت بخشی از این ماجرا این بود که بازی نمیکرد، بلکه صحنه را باور میکرد و حس میکرد این اتفاق دارد برایش میافتد. این خصوصیت خوب ایشان بود که در خلق صحنهها به ما بسیار کمک میکرد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تهیهکننده سریال «بامداد خمار»: حاشیه همیشه هست/ هدف همه ما مخاطب است
- نرگس آبیار کارگردان «بامداد خمار» شد
- افخمی: «بی بدن» را به جای «صبح اعدام» وارد مسابقه کنید
- طریقهی ابلق شدن/ نگاهی به فیلم «ابلق»
- «ابلق» اکران آنلاین میشود
- دفاع تلویحی جبلی از اظهارات ابوالقاسم طالبی؛ واکنشی به اظهارنظرهای این چند ماه بود
- له له زدن برای تیتر شدن/ درباره اظهارات ابوالقاسم طالبی
- واکنش کانون کارگردانان به توهین طالبی و افخمی به زنان در برنامه «هفت»/ این مضحکه را تعطیل کنید
- واکنش بدیعی و ضیاییپرور به حرفهای طالبی؛ دیده شدن به هر قیمت/ توهین به نیمی از جمعیت کشور
- بهروز افخمی مجری «هفت» شد
- ماجرای میراث فرهنگی و «سووشون» آبیار به کجا رسید؟
- گفتوگو با نرگس آبیار/ «ابلق» قصه سکوت یک «زن» در برابر مصلحتطلبیهای ظالمانه است
- مصلحت آرمانشهر گمشده/ نگاهی به فیلم «ابلق»
- نرگس آبیار داور یک جشنواره ایتالیایی شد
- نرگس آبیار داور جشنواره کازان شد/ نمایش ۹ فیلم ایرانی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
آخرین ها
- «کارون – اهواز» در مراکش
- رونمایی از پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» در آستانه اکران
- درباره «اتاق بغلی» اثر پدرو آلمودووار/ مرز باریک دوستی و مرگ زیر جهانی از زندگی و رنگ
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- بر مبنای آمار سمفا؛ روند صعودی فروش سینماها در هفته گذشته نزولی شد
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
- کارگردان «سه جلد»: اقتصاد سینمای ایران را چند سکانس رقص میگرداند
- نمایش دو مستند از ناصر تقوایی در موزه سینما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کونان اوبراین، میزبان اسکار ۹۷ام خواهد بود
- «کارمند جماعت» رونمایی میشود
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز