تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۷/۲۳ - ۰۸:۲۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 29717

آسمان شبعلاقه مندان به کاوش در دنیای علم حالا می توانند دوباره به «آسمان شب» نگاه کنند.

به گزارش سینماسینما، سیاوش صفاریان پور در خصوص سری جدید برنامه «آسمان شب» گفت: رویکرد سری جدید برنامه آسمان شب، مانند سری گذشته برنامه، با هدف ترویج و همگانی کردن دانش ستاره شناسی و فضا است و در واقع مسیری که قرار است در سری جدید طی شود، درست همان مسیری خواهد بود که تماشاگران برنامه آسمان شب از ما خواسته اند و هیچ تغییری در رویکرد و هدف اصلی برنامه ایجاد نشده است و شما شاهد همان جذابیت ها و ساده سازی های مفاهیم علمی و نجومی با فرمی جدید خواهید بود.
صفاریان پور در ادامه در خصوص بخش های این برنامه علمی گفت: شما در آسمان شب بخش های جذاب و متنوعی را شاهد خواهید بود از جمله:
ناتیلوس
این بخش که با اجرای «حافظ آهی» همراه خواهد بود، به بررسی فیلم های علمی-تخیلی با محوریت فضا می پردازد.
پیشتازان فضا
نام بخش دیگری از این برنامه هست که «پوریا ناظمی» در آن نگاهی می اندازد به سیر تاریخ عصر فضا، از آغاز تا مسیر پیش رو.
در آسمان شب
اجرای بخش در آسمان شب که به بررسی رویدادهای رصدی و بیان مهارت ها، ترفندها و نکاتی که برای رصد و لذت بردن بیشتر از آسمان شب خواهد بود را «کاظم کوکرم» برعهده خواهد داشت.
در این برنامه که هر قسمت از آن با حضور ۲ تا ۴ کارشناس میهمان همراه خواهد بود و حول یک موضوع مشخص می گردد، ما شاهد آن خواهیم بود مهدی صارمی فر و محمدجواد ترابی (دو روزنامه نگار علم) نیز به عنوان میزبان-کارشناس حاضر خواهند شد.
این برنامه محبوب علمی که حالا بیست و دومین فصل خودش را با تهیه کنندگی و کارگردانی سیاوش صفاریان‌پور آغاز می کند، هر هفته جمعه شب‌ها ساعت ١١ شب به مدت ۶٠ دقیقه و به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.
البته مجری و سکان دار اصلی برنامه نیز خود سیاوش صفاریان پور خواهد بود. سیاوش صفاریان پور طراح، تهیه کننده و کارگردان مجموعه تلویزیونی آسمان شب است. او خود یکی از منجمان آماتور پرسابقه ایران است که بیشتر به عنوان عکاس نجومی در جامعه نجوم آماتوری ایران شناخته شده است. صفاریان پور از سال ۱۳۷۸ در مقام تهیه کننده وبرنامه ساز علمی در رادیو وتلویزیون ایران فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۸۶ به دلیل فعالیت هایش در عمومی سازی علم، در فهرست منتخبین دهمین جایزه ترویج علم ایران معرفی شد.

منبع: علمنا

لینک کوتاه

نظرات شما

  1. مصطفي حجت
    ۳۰, مهر, ۱۳۹۵ ۱:۵۸ ب٫ظ

    سلام جناب اقای صفاریان پور لطفاً در سری جدید اسمان شب ، به اموزش مبتدیان توجه شود و از رویدادها و وضیت اسمان در طول هفته توضیح داده شود
    ( بخاطر بیاورید که در برنامه های گذشته این برنامه چقدر کسل کننده و کم محتوا بود ،البته احترام به استادان و معلمان واجب است ، اما وقتی یک اقای دکتر را میاورید که در مدت ۴۵ دقیقه فرضییه نسبیت را توضیح دهد وقت برنامه به هدر و چیزی دستگیر مخاطب نمیشود و هنگامی که عکاس نجوم را میاورید که یک دنباله دار بکشد ،
    مخاطب هبچ جیز از نجوم و رویدادها نمیشنود
    خواهش میکنم به اخبار و رویدادها و صور فلکی التفات بیشتری بفرمایی
    ارادتمند حجت
    ( باز نشسته نیروی هوایی)

نظر شما


آخرین ها