با پایان مهلت ارسال آثار به سومین دوره جشنواره «عروسکخانه»، مراحل انتخاب، منتورینگ و آمادهسازی آثار وارد مرحله پایانی شد. در نهایت ۲۰ اثر داخلی و ۲ اثر بینالمللی برای رقابت در بخش مسابقه جشنواره انتخاب خواهند شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی جشنواره، سومین دوره جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسکخونه» که توسط مرکز کودک و نوجوان سیما و مشارکت پویش «تهران دوستداشتنی» برگزار میشود، مراحل نهایی داوری و آمادهسازی آثار را پشت سر میگذارد.
طبق اعلام دبیرخانه جشنواره، مهلت ارسال آثار تا پایان بهمن ۱۴۰۳ تعیین شده بود و در این بازه، ۱۱۰ اثر از سوی هنرمندان به دبیرخانه ارسال شد. از میان این آثار، ۳۰ اثر توسط هیئت انتخاب برگزیده و وارد مرحله اول جشنواره شدند. بهدنبال آن، منتورهایی که توسط شورای سیاستگذاری انتخاب شدهاند، با گروههای راهیافته در ارتباط قرار گرفتند و نکات لازم برای ارتقای آثار از نظر کیفی و مضمونی به آنها منتقل شد.
با توجه به همزمانی این مرحله با ماه رمضان و تعطیلات نوروز، جلسات منتورینگ بهصورت غیرحضوری، تلفنی و آنلاین برگزار شد و فرآیند ارتقای آثار تا چندین مرحله ادامه یافت. در سال جاری، جشنواره نسبت به دورههای پیشین با دکوراسیونی مفصلتر برگزار میشود و رویدادهایی آموزشی نیز در دستور کار قرار گرفته است و به همین دلیل برگزاری جشنواره کمی به تعویق افتاد.
پیش از آغاز رسمی مسابقه و ضبط برنامههای جشنواره، «استارتآپ ویکند» سومین دوره، با هدف ارتقای سطح دانش و مهارت گروههای شرکت کننده در روزهای ۲۶ و ۲۷ اردیبهشتماه در محل «کارستان بهارستان» وابسته به مرکز امید حوزه هنری برگزار خواهد شد. در این رویداد، نمایندگان ۳۰ گروه منتخب در کارگاهها، سمینارها و پنلهای تخصصی حضور یافته و آموزشهای لازم برای ارتقای آثار خود را دریافت میکنند.
پس از این رویداد، ۲۰ اثر از میان ۳۰ اثر داخلی برگزیده خواهند شد و در کنار آنها ۲ اثر از بخش بینالملل نیز افزوده میشود تا در نهایت ۲۲ اثر در بخش مسابقه جشنواره با یکدیگر رقابت کنند.
گروههای راهیافته به مرحله نهایی، حدود یک ماه فرصت دارند تا آثار خود را براساس بازخوردهای دریافتی اصلاح کرده و در تاریخ ۲۳ خردادماه، در محل ضبط برنامه در تهران که جزئیات آن متعاقباً اعلام میشود، ارائه دهند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





