نویسنده فیلمنامه «سلمان فارسی» با اشاره به بازنویسی های چند بارهی فیلمنامه، از ویژگی های سلمان گفت و اینکه وی چقدر اهل فرهنگ، تفکر و حقیقت جویی بوده است.
به گزارش سینماسینما، امرالله احمدجو درباره نگارش فیلمنامه «سلمان فارسی» و اینکه این سریال اکنون در چه مرحله ای قرار دارد، بیان کرد: نگارش فیلمنامه این سریال چندین بار به انتها رسید اما از آنجایی که داوود میرباقری کارگردان اثر روی آن حساسیت دارد بنابراین می خواهد با دقت بالایی روی آن کار شود.
وی ادامه داد: فیلمنامه اولیه ای که میرباقری نوشته بود به تنهایی زیبا بود و شاید اگر شخص دیگری جای او بود به اصطلاح اینقدر مته به خشخاش نمی گذاشت اما میرباقری می خواهد تا جایی که امکان دارد روی این فیلمنامه کار شود.
این فیلمنامه نویس و کارگردان اظهار کرد: همزمان با بازنویسی های فیلمنامه، مقدماتی برای تولید کار هم انجام شده است و اگر خدا بخواهد این سریال سال دیگر کلید می خورد.
کارگردان «روزی روزگاری» درباره دیالوگ ها و زبان ساختاری آنها در سریال توضیح داد: من دیالوگ ها را براساس لحنی محاوره ای می نویسم و قرار نیست این سریال، لحن چندان ثقیل و یا فاخری داشته باشد بلکه این لحن در عین صمیمیت و ساده بودن به طور ضمنی فضایی تاریخی هم دارد.
وی درباره اینکه با توجه به دوره تاریخی سلمان فارسی حضور پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) چگونه به نگارش درمی آید، یادآور شد: تمرکز در این سریال بر سلمان فارسی است که بسیار ناشناخته است و مردم معمولا در حد اسم او را می شناسند بنابراین در این سریال قصه زندگانی او تا فوتش به نگارش درمی آید. با این حال دیالوگ های بخش هایی از دیدار سلمان با پیامبر (ص) هم نوشته شده است اما هنوز درباره نحوه حضور ایشان تصمیم نهایی گرفته نشده است.
احمدجو همچنین درباره زندگی سلمان فارسی و جذابیت های قصه او بیان کرد: سلمان مرد فرهنگ و تفکر است و توصیه پیامبر (ص) درباره او این است که صاحب علوم اولین و آخرین است و اشراف زیادی به علم دارد. او درباره دین، عقیده و بینش کنجکاوی داشت و اگرچه که خیلی مرفه بوده اما به دنبال جستجوی حقیقت می رود و به همه مال و رفاه خود پشت پا می زند. البته به داستان تخیل و ویژگی هایی که قرار است مخاطب را به سریال علاقه مند کند، اضافه شده است.
وی در پایان با اشاره به صحنه های پرتحرک در این سریال عنوان کرد: از آنجایی که سلمان فارسی جزو اشراف زادگان بوده است ما در قصه صحنه های پرتحرکی هم داریم که نشان می دهد او چگونه در مدرسه اسب سواری و تیراندازی آموزش می بیند و همه اینها جذابیت هایی است که در سریال «سلمان فارسی» دیده می شود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- شبنشینی غیرایرانی در هفتِ یلدایی
- بازدید پیمان جبلی از ۲ سریال الفویژه؛ پخش «سلمان فارسی» در زمان مقرر/ رونمایی از «موسی (ع)» در جشنواره فجر
- حادثه مرگبار در سریال پرهزینهی میرباقری/ «سلمان فارسی» جان دو هنرور را گرفت
- تهیهکننده سریال مطرح کرد؛ «سلمان فارسی» امسال به ایران میرسد؟/ پایان «بیزانس» در تابستان
- بازیگر باید پوست کلفت باشد/گفت وگو با مینا عبدی بازیگر
- جلیل فتوحینیا درگذشت
- سلمان فارسی به ارمنستان رفت
- از سوی معاون اول رئیس جمهور؛ اعضای شورای سینما منصوب شدند
- نگاهی به چند مجموعه ماندگار مذهبی؛ چرا این سریالها مدام تکرار میشوند؟
- بازیگر تونسی سریال «سلمان فارسی» درگذشت
- انتشار تصاویری از گریم بازیگران در سریال «سلمان فارسی» + ویدئو
- ظریفدوزیهای «سلمان فارسی»
- روایت دیدار با اعضای «سینمای آزاد اصفهان»/ شیداهایی که حالا حوصلهشان ابریشده
- میرصلاح حسینی، بازیگر پیشکسوت درگذشت
- مرتضی شایسته: اثر مثبت پژوهش در آثار سینمایی در بلندمدت به نفع سینماست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





