امیرکربلایی زاده از آغاز برنامه “خندوانه” در اسفندماه و تولید برنامههای جدید خبر داد.
به گزارش سینماسینما، امیر کربلاییزاده بازیگر درباره فعالیتهای جدید خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: بهزودی در امارات اجرای استندآپ کمدی خواهم داشت. در بهمن و اسفندماه نیز در سالن اصلی تئاتر شهر نمایش “هملت و دن کیشوت” را به کارگردانی تاجبخش فنائیان روی صحنه خواهیم برد.
وی ادامه داد: علاوه بر این چند سریال هم برای تلویزیون پیشنهاد شده است که در حال بررسی آنها هستم.
این بازیگر درباره حضور در سری جدید برنامه “خندوانه” نیز اظهار کرد: تولید سری جدید این برنامه از اسفندماه شروع میشود و من هم همانند فصلهای قبل در کنار دوستان خواهم بود. هنوز صحبتی درباره موضوعات برنامه نشده است و منتظر هستم تا رامبد جوان بیاید و درباره آنها صحبت و برنامهریزیهای لازم را انجام دهیم.
کربلایی زاده که پیشازاین درباره راهاندازی رشته استندآپ کمدی در دانشگاه خبر داده بود، عنوان کرد: سرفصلهایی برای این رشته آماده کردیم که به دانشگاه علمی کاربردی ارائه دهیم و در صورت توافق، شروع به ثبتنام دانشجویان خواهیم کرد. فعلاً منتظر تصمیم و حمایت دوستان هستیم.
وی در ادامه افزود: به دنبال دریافت قول مساعد شهرداری هستم تا سالنی به ما بدهد و آن را صرفاً به اجرای استندآپ کمدی اختصاص دهیم، ولی فعلاً این موضوع در حد حرف باقیمانده است.
این هنرمند در پاسخ به این سؤال که اختصاص یک سالن چه مزایایی میتواند داشته باشد، گفت: اولازهمه استندآپ کمدینها را متمرکز میکند و میدانند که دارای یک صنف و استقلال اجرایی هستند که صرفاً یک برنامه و یا در خلال برنامههای دیگر به اجرای برنامه نمیپردازند. از سوی دیگر تماشاگر هم تکلیف خودش را میداند و میداند که برای دیدن یک استندآپ کمدی به کجا میتواند مراجعه کند. درواقع با این اتفاق سیستم هدایتشدهتر خواهد شد و کمک میکند علاقهمندان به استندآپ جذب شوند و فعالیت کنند. این کار میتواند برای استندآپ کمدی بلیتفروشی خود را داشته باشد و مخاطب هم میداند که تنها استندآپ کمدی خواهد دید. ضمن اینکه علاوه بر این در کنار سالن میتوان برنامههای جنبی مختص به این رشته داشت، مانند برگزاری ورک شاپ، اجرای تمرین، ایجاد کارگروههای تخصصی و کارهای بسیاری که مختص به یک هنر است.
کربلایی زاده در ادامه تصریح کرد: سالهاست برای این هنر تلاش میکنم و امیدوارم این تلاشها نتیجه دهد. امیدوارم تا قبل از اینکه بخش خصوصی بخواهد وارد این هنر شود، دولت کاری کند همانطور که در تمام دنیا دولتها در راستای فرهنگ قدم برمیدارند، اما با حضور بخش خصوصی چون توجیهی برایش ندارد، درنتیجه قطعاً کاری انجام نخواهد داد و دولت هم به امیدبخش خصوصی خواهد نشست. اساساً استندآپ را وقتی در ایران پایهگذاری کردم با این هدف بود که جایگاه خودش را داشته باشد تا در کنار هنرهای دیگر به شکل مستقل فعالیت داشته باشد، چرا که اگر صرفاً نگاه به استندآپ کمدی سرگرم کردن باشد یک آفت است. در تمام دنیا استندآپ کمدی را یک هنر جهت ساز و مستقل میدانند تا یک هنر صرفاً سرگرمکننده. درست است که هدف آن خندان است، اما این هدف همراه با اندیشه است چراکه در استندآپ کمدی شما نقد مسائل اجتماعی با استفاده از ابزار بازیگری را بر عهدهدارید.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ادعای عجیب مدیر شبکه۴؛ مدیری، علیخانی، جوان و صحت جرأت نمیکنند به تلویزیون بروند
- سرنوشت «کلاه قرمزی» در انتظار «جناب خان»؟
- پایان اکران فیلم پرفروش سال/ «چپ، راست» به سینماها میآید
- آینده مبهم «خندوانه» از نگاه رامبد جوان
- رامبد جوان و پله فوتبالیست افسانهای
- رامبد جوان تهیهکننده فیلم کوتاه «فقط مه واقعی است!» شد
- بازگشت «خندوانه» به تلویزیون از عید فطر
- گزارشی از واکنشها به ویدئوی اعتراضی مهرجویی/ اندوه عمومی سینماگران ایرانی
- فینالیستهای خندانندهشو۳ مشخص شدند
- بازگشت جنابخان از پنجشنبه به «خندوانه»
- معجونی، ژوله و جوان داوران خندانندهشو ۳ شدند
- کلیشههایی که با بازیهای رامبد جوان شکست
- یک استاد دانشگاه : خنداندن درخندوانه بسیار تصنعی است/خندوانه در این سالیان رقیب خوب نداشته
- مجید ابهری رفتار شناس : با ساعت مچی رامبد جوان میتوان زندگی حداقل ۵۰دانشآموزنیازمند را تامین کرد
- اینبار، ساعت گرانقیمت و ۲۱۶ میلیون تومانی رامبد جوان، جنجالی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- یادداشت محمد حقیقت؛ چه کسی به نخل طلا نزدیک میشود؟/ درباره فیلم اول کارگردان زن فرانسوی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
آخرین ها
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- میراث نفرینشده/ نگاهی به فیلم «پنجه آهنین»
- «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ هنرمند اگر جهانبینی داشته باشد خفه نخواهد شد
- معرفی داوران دو بخش مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- محصول ۵۲ میلیون دلاری سینمای کره؛ ورنر هرتسوگ صداپیشه انیمیشن بونگ جونهو میشود
- قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابتهای آسیایی با حمایت همراه اول
- «مجنون آن لیلی» هفته آینده روی صحنه میرود
- اولین حضور بینالمللی «چوپان» در یک جشنواره آلمانی
- بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره کلمبیایی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار
- در چهل و دومین دوره؛ «انگشت طلا» ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگکنگ را برد
- مرور آثار داریوش مهرجویی در مسکو
- «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
- نگاهی به مینی سریال رژیم
- چرا فیلمهای نوستالژی دهه شصتی همچنان محبوب هستند؟
- نیکی مظفری و بهنام شرفی همبازی شدند/ رونمایی از پوستر نمایش «مرگ با طعم نسکافه»
- راهیابی«پیچ تاریخی» به جشنواره بینالمللی فیلم مسکو
- ساخت مستند فرمانده لوطی ها آغاز شد
- اکران «قویدل» در هنر و تجربه
- «نگین سیاه» محمدعلی سجادی بهترین انیمیشن جشنواره سنتمونیکا شد
- والتر هیل با یک فیلم نوآر برمیگردد/ ادامه بزن بزن در ۸۴ سالگی
- سینمای ایران مسافر کره جنوبی شد
- استخدام ۳ قهرمان کشتی کشور در همراه اول
- «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند