نویسنده سریال «هیات مدیره» با اشاره به محور قرار گرفتن زنان در این سریال بیان کرد که این مجموعه فمینیستی نیست.به گزارش سینماسینما، علی خودسیانی نویسنده سریال «هیات مدیره» که این شب ها به کارگردانی مازیار میری از شبکه پنج سیما روی آنتن می رود درباره این مجموعه که زنان در آن نقش محوری دارند، گفت: این روزها خیلی باب شده است که عده ای دستور می دهند زنان در خانه باشند و ما می خواهیم نشان دهیم که اگر مسئولیت ها را به زنان بسپاریم معضلات گاهی خیلی بهتر حل می شود.
وی ادامه داد: این سریال تمرینی است برای مردم جامعه که بپذیرند خانم ها حتی بهتر از مردها می توانند مسئولیت ها را بر عهده بگیرند.
خودسیانی درباره اینکه چرا در سریال های تلویزیونی زنان کمتر مدیریت و مسئولیت مشاغل را به عهده دارند، بیان کرد: حساسیت ها و محدودیت ها نسبت به زنان خیلی بالاست، ما در خود صدا و سیما مدیر زن نداریم بنابراین سریال هایی که به درستی به زنان بپردازند هم کمتر وجود دارد. متاسفانه خانم ها هنوز هم در نگاه سنتی شهروند درجه ۲ محسوب می شوند و اگر شما به سمت ساخت سریال هایی با این موضوعات بروید به فمینیست بودن محکوم می شوید.
نویسنده سریال «دنیای شیرین دریا» با اشاره به خاطراتی از سختی های آن مجموعه نمایشی که در دهه ۷۰ به کارگردانی بهروز بقایی روی آنتن رفت، گفت: همان زمان هم که ما «ذنیای شیرین دریا» را کار می کردیم من به شدن تحت فشار بودم و هر بار اعتراضاتی مطرح می شد و مثلا می گفتند مگر می شود یک دختر به شورای شهر برود. حتی یکی از قسمت های این سریال در پخش اول اصلا روی آنتن نرفت و بعدا در تکرارها پخش شد چون او دو نفر را به روستا آورده بود که بعدا معلوم شده بود دزد بودند.
وی اضافه کرد: بعد از پخش سریال «دنیای شیرین دریا» من تا مدت ها عواقب نگارش آن را تحمل می کردم. ما را به فمینیستی بودن متهم می کردند در حالیکه به نظر من بزرگترین ضربه را به زنان خود فمینیست ها زده اند. اعتقاد من این است که همان تعداد که مرد داریم همان تعداد زن داریم و آنها هم سهمی در جامعه دارند. اگر جایگاه همسر من در خانواده بیشتر از من نباشد کمتر هم نیست پس وقتی در خانواده این جایگاه بسیار والا و باارزش است چرا در جامعه باید آن را تنزل دهیم.
خودسیانی با اشاره به «هیات مدیره» اظهار کرد: در این سریال هم نه اینکه فمینیستی باشد چراکه من اصلا مردسالاری و زن سالاری را قبول ندارم بلکه بیشتر سعی کردم سمت روابطی بروم که اهمیت حضور زنان در مسئولیت ها را درک کنیم.
سریال «هیات مدیره» هر شب ساعت ۲۳ از شبکه پنج سیما روی آنتن می رود و در آن بازیگرانی از جمله حدیث میرامینی، لیلی رشیدی، الیکا عبدالرزاقی، ثریا قاسمی، احسان کرمی و… حضور دارند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گنجینه امین تارخ و مازیار میری رونمایی میشود
- پخش سریال جدید مازیار میری از امروز آغاز شد
- مازیار میری: برای ساخت فیلم مبتذل رقابت وجود دارد!/ فروش این فیلمها بیلان مدیرها میشود
- انتقاد شدید مازیار میری از فیلمهای مبتذل/ آدم خجالت میکشد که حتی فیلمنامه آن را بخواند
- اولین سالگرد درگذشت ارشا اقدسی برگزار شد/ مازیار میری: ما هنرمندان بیمعرفتیم
- چرا تلویزیون از مجریانش مراقبت نمیکند؟/ افول ناگهانی ستارههای تلویزیونی؛ همچنان پرسش برانگیز
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- «خسوف» آئینهی جامعه است؟
- اجرای نمایش «پازل» در لسآنجلس پایان یافت/ ادامه اجرا، در دیگر شهرهای آمریکا و کانادا
- روایت و نقد «تنگسیر» در سیامین قسمت پادکست «سینما، خاطره»
- علی نصیریان مقابل دوربین «اقتباس در سینما» رفت
- همایون اسعدیان: جادوی سینما روی پرده از بین نمیرود/ به مرور نقاط ضعف و قوت شبکه نمایش خانگی مشخص میشود
- معرفی هیات انتخاب آثار بخش سینمایی بلند و فیلم کوتاه کانون
- دو عضو سابق و فعلی شورای صدور پروانه ساخت: شورای پروانه ساخت باید برچیده شود
- کنایه تند مازیار میری به مجری هفت به خاطر واکنشش در زمان اکران خانه پدری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





