نویسنده سریال «هیات مدیره» با اشاره به محور قرار گرفتن زنان در این سریال بیان کرد که این مجموعه فمینیستی نیست.به گزارش سینماسینما، علی خودسیانی نویسنده سریال «هیات مدیره» که این شب ها به کارگردانی مازیار میری از شبکه پنج سیما روی آنتن می رود درباره این مجموعه که زنان در آن نقش محوری دارند، گفت: این روزها خیلی باب شده است که عده ای دستور می دهند زنان در خانه باشند و ما می خواهیم نشان دهیم که اگر مسئولیت ها را به زنان بسپاریم معضلات گاهی خیلی بهتر حل می شود.
وی ادامه داد: این سریال تمرینی است برای مردم جامعه که بپذیرند خانم ها حتی بهتر از مردها می توانند مسئولیت ها را بر عهده بگیرند.
خودسیانی درباره اینکه چرا در سریال های تلویزیونی زنان کمتر مدیریت و مسئولیت مشاغل را به عهده دارند، بیان کرد: حساسیت ها و محدودیت ها نسبت به زنان خیلی بالاست، ما در خود صدا و سیما مدیر زن نداریم بنابراین سریال هایی که به درستی به زنان بپردازند هم کمتر وجود دارد. متاسفانه خانم ها هنوز هم در نگاه سنتی شهروند درجه ۲ محسوب می شوند و اگر شما به سمت ساخت سریال هایی با این موضوعات بروید به فمینیست بودن محکوم می شوید.
نویسنده سریال «دنیای شیرین دریا» با اشاره به خاطراتی از سختی های آن مجموعه نمایشی که در دهه ۷۰ به کارگردانی بهروز بقایی روی آنتن رفت، گفت: همان زمان هم که ما «ذنیای شیرین دریا» را کار می کردیم من به شدن تحت فشار بودم و هر بار اعتراضاتی مطرح می شد و مثلا می گفتند مگر می شود یک دختر به شورای شهر برود. حتی یکی از قسمت های این سریال در پخش اول اصلا روی آنتن نرفت و بعدا در تکرارها پخش شد چون او دو نفر را به روستا آورده بود که بعدا معلوم شده بود دزد بودند.
وی اضافه کرد: بعد از پخش سریال «دنیای شیرین دریا» من تا مدت ها عواقب نگارش آن را تحمل می کردم. ما را به فمینیستی بودن متهم می کردند در حالیکه به نظر من بزرگترین ضربه را به زنان خود فمینیست ها زده اند. اعتقاد من این است که همان تعداد که مرد داریم همان تعداد زن داریم و آنها هم سهمی در جامعه دارند. اگر جایگاه همسر من در خانواده بیشتر از من نباشد کمتر هم نیست پس وقتی در خانواده این جایگاه بسیار والا و باارزش است چرا در جامعه باید آن را تنزل دهیم.
خودسیانی با اشاره به «هیات مدیره» اظهار کرد: در این سریال هم نه اینکه فمینیستی باشد چراکه من اصلا مردسالاری و زن سالاری را قبول ندارم بلکه بیشتر سعی کردم سمت روابطی بروم که اهمیت حضور زنان در مسئولیت ها را درک کنیم.
سریال «هیات مدیره» هر شب ساعت ۲۳ از شبکه پنج سیما روی آنتن می رود و در آن بازیگرانی از جمله حدیث میرامینی، لیلی رشیدی، الیکا عبدالرزاقی، ثریا قاسمی، احسان کرمی و… حضور دارند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گنجینه امین تارخ و مازیار میری رونمایی میشود
- پخش سریال جدید مازیار میری از امروز آغاز شد
- مازیار میری: برای ساخت فیلم مبتذل رقابت وجود دارد!/ فروش این فیلمها بیلان مدیرها میشود
- انتقاد شدید مازیار میری از فیلمهای مبتذل/ آدم خجالت میکشد که حتی فیلمنامه آن را بخواند
- اولین سالگرد درگذشت ارشا اقدسی برگزار شد/ مازیار میری: ما هنرمندان بیمعرفتیم
- چرا تلویزیون از مجریانش مراقبت نمیکند؟/ افول ناگهانی ستارههای تلویزیونی؛ همچنان پرسش برانگیز
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- «خسوف» آئینهی جامعه است؟
- اجرای نمایش «پازل» در لسآنجلس پایان یافت/ ادامه اجرا، در دیگر شهرهای آمریکا و کانادا
- روایت و نقد «تنگسیر» در سیامین قسمت پادکست «سینما، خاطره»
- علی نصیریان مقابل دوربین «اقتباس در سینما» رفت
- همایون اسعدیان: جادوی سینما روی پرده از بین نمیرود/ به مرور نقاط ضعف و قوت شبکه نمایش خانگی مشخص میشود
- معرفی هیات انتخاب آثار بخش سینمایی بلند و فیلم کوتاه کانون
- دو عضو سابق و فعلی شورای صدور پروانه ساخت: شورای پروانه ساخت باید برچیده شود
- کنایه تند مازیار میری به مجری هفت به خاطر واکنشش در زمان اکران خانه پدری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





