تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۴/۰۴ - ۱۱:۳۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 157810

مرجان اشرفی‌زاده بدعهدی برخی افراد را دلیل توقف سریال «می جان» و تبدیل آن به نسخه‌ای با کیفیت کمتر نسبت به آنچه قرار بود باشد، با عنوان «کلبه‌ای در مه» دانست.

به گزارش سینماسینما، مرجان اشرفی‌زاده که این روزها فیلم «آبجی» را در گروه هنر و تجربه روی پرده دارد، درباره فعالیت‌هایش در این شش سال که منتظر اکران «آبجی» بوده گفت: بعد از فیلم «آبجی» یک مینی سریال به اسم «دیگری» ساختم که در قالب مجموعه اپیزودیک «روزهای بهتر» که از شبکه یک سیما پخش شد و چندین نوبت هم بازپخش داشت.

او ادامه داد: پس از آن درگیر دو سریال «می جان» و «الف دزفول» بودم. «می جان» را پس از مدتی پیش تولید با گروهی آغاز به فیلمبرداری کردیم و بعد از گذشت چند ماه از فیلمبرداری به دلیل شیوع ویروس کرونا کار تولید این سریال متوقف شد. قرار بود بعد از وقفه‌ای کوتاه سریعا آغاز به کار کنیم، اما این وقفه حدود شش ماه به طول انجامید.

اشرفی‌زاده عنوان کرد: اختلاف نظرهایی در طول مسیر ساخت این سریال وجود داشت که به نظر من دوستان از استانداردهایی که برای تولید این کار نیاز بود و آنچه که از ابتدا برای تولید این پروژه عهد کرده بودیم، عدول کردند و احساس کردم قرار نیست پروژه «می جان» با کیفیت خوب و استانداردی که لازمه آن است، تولید شود و نتوانستم با عوامل توافق کنم.

او درباره سرنوشت سریال «می جان» بیان کرد: سریال «می جان» با نام «کلبه‌ای در مه» در حال پخش از شبکه سه است و فقط بخش اندکی از آنچه در حضور من به عنوان کارگردان فیلمبردای شده، آن هم به دلیل حضور دو سه بازیگر از گروه بازیگران «می جان» پخش می‌شود و مابقی، کار گروه جدید با بازیگران و عوامل جدید است.

این نویسنده و کارگردان تصریح کرد: آنچه که در این قسمت‌ها دیدم فهمیدم که فکر و ایده من اشتباه نبود، چون نتیجه کار به نسبت آنچه که قرار بود باشد، نازل و بی‌کیفیت شده است.

کارگردان فیلم «نامه‌های خیس» درباره سریال دیگری که در دست ساخت دارد گفت: درباره سریال «الف دزفول» هم باید بگویم فیلمنامه کامل را تحویل صدا و سیما دادیم اما درباره ساخت هنوز تصمیمی گرفته نشده است. «الف دزفول» این پروژه بسیار سنگینی است و برای من بسیار پروژه عزیز و مهمی است. این سریال روایتگر خاطرات کودکی و زادگاه من است و دینی است که می‌خواهم به مردمان نجیب شهرم ادا کنم. امیدوارم که «الف دزفول» در یک شرایط درست و منطقی ساخته شود و من هم بتوانم کار کوچکی در این زمینه انجام دهم.

او درباره کار کردن در حوزه شبکه نمایش خانگی و پلتفرم‌ها بیان کرد: دوست دارم این فضا را تجربه کنم، چون هر حوزه‌ای که بتواند نیازهای مخاطب خود را تامین کند و در آن اثر خوبی خلق شود، ارزش فیلمسازی دارد. در ضمن پلتفرم‌ها، ظرفیت بیشتری برای جذب مخاطب دارند، همین امر نشان می‌دهد آثار از کیفیت بیشتری بهره برده‌اند.

این کارگردان ادامه داد: کار در حوزه سریال سازی برای پلتفرم‌ها، شاید سختی‌های خاص خود را داشته باشد اما در شرایط موجود که اکران آثار سینمایی وضعیت چندان مشخصی ندارد، فعالیت در این عرصه مطمئن‌تر است.

او با بیان اینکه سریال‌های شبکه نمایش خانگی را تماشا می‌کند، گفت: «می‌خواهم زنده بمانم» و «زخم کاری» آثاری هستند که آن‌ها را تماشا می‌کنم، البته «زخم کاری» در ابتدای راه است ولی از همان آغاز مشخص بود با قصه خوبی روبرو هستیم و شاید نقدهای کوچکی هم در این رابطه داشته باشم، اما این دو سریال به‌اندازه‌ای جذابیت دارند که مخاطب را با خود همراه می‌کنند.

اشرفی‌زاده در پایان درباره چرایی اکران «آبجی» در شرایط کرونایی توضیح داد: این فیلم قرار بود سال پیش به نمایش درآید اما هر بار بنا به دلایلی این امر محقق نمی‌شد چراکه فیلم‌های گیشه، اکران را در اختیار داشتند. به همین دلیل در این زمان فیلم را به نمایش درآوردیم تا پس از شش هفته نیز آن را به صورت آنلاین برای تماشاگران اکران کنیم.

منبع: صبا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها