تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۱۶:۲۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 50812

حمید شاهنگیانحمید شاهنگیان از موسیقیدان‌های کشور که از ابتدای پیروزی انقلاب تا سال ۶۰ در صداوسیما کار می‌کرده در مصاحبه با روزنامه وقایع اتفاقیه درباره تاریخچه موسیقی آن دوران مطالبی را مطرح کرده است.

به گزارش سینماسینما، شاهنگیان در بخشی از مصاحبه‌اش گفته است: سرود «خمینی ای امام» برای دو سال غیرقابل پخش بود! یعنی مگر از «خمینی ای امام» سرودی انقلابی‌تر سراغ دارید؟ دلیلش این بود که با کلمه «مجاهد» شروع می‌شد! این دستور را یک آدم نفهمی که هنوز هم زنده است و آن زمان در صداوسیما بود، صادر کرد. او اختیار داشت بنویسد با توجه به اینکه با کلمه‌ مجاهد شروع می‌شود، غیرقابل پخش است. بر همین اساس، صداوسیما دو سال آن را پخش نکرد. من به‌دلیل اینکه خودم این سرود را ساخته‌ام، روی این موضوع حساسیت دارم.
خب، همین تفکر است که در جایی دیگر می‌نویسد نشان‌دادن ساز ممنوع است. با شبکه «افق» مصاحبه‌ای داشتم (که نمی‌دانم پخش شد یا نه). اولین حرفی که زدم این بود که من نمی‌فهمم،‌ سازی که ساختش حلال است، حملش مجاز است، دیدن، آموزش و نواختنش اشکالی ندارد و تمام کارهای انقلابی و غیرانقلابی که می‌شنویم محصول آن است؛ چگونه دیدنش از قاب تلویزیون اشکال دارد؟ آخر این‌ چه منطقی پشتش دارد؟ این منطق ندارد یا اگر هم دارد، منطقش اعلام نشده و ما نمی‌دانیم، جامعه نمی‌داند. باید منطقش اعلام شود و بگویند به این دلیل دیدن ساز از تلویزیون حرام است. بعد از اینکه ضبط تمام شد، همه عواملی که آن پشت بودند دست زدند. گفتند خدا پدرت را بیامرزد، بالاخره یک نفر پیدا شد که این حرف را بزند.

منبع: وقایع اتفاقیه

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها