تداوم موفقیت برنامه «خندوانه» گویای این واقعیت است که نقاط ضعف شبکههای رسمی و اصلی سیما سبب پربیننده شدن شبکه نسیم و این برنامه شده و این پرسش را به میان میآورد که آیا «رامبد جوان» و تیمش، از هوش رسانهای بالاتری نسبت به «غلامعلی علیعسگری» و تیماش برخوردارند؟
سینماسینما، زهرا نعیمی ـ این روزها برنامه «خندوانه» با اجرای شاد و پر از انرژی رامبد جوان در تلویزیون مخاطبان را سر ساعت ۱۱ شب پای تلویزیون و شبکه نسیم رسانه ملی میخکوب میکند. برنامهای که با محوریت خندهآفرینی و ایجاد نشاط اجتماعی، شروع به کار کرد و با ایدههای جالب و جذاباش، توانسته نظر خیلی از مردم – نه تنها مردم عام بلکه شخصیتهای خاص اجتماعی و مقامات را- نیز به خود جلب کند. گاهی قدرت این برنامه به قدری است که از یک چهره نا آشنا، شخصیتی محبوب و پرطرفدار میسازد و گاهی هم باعث رونق گرفتن کار برخی هنرمندان میشود.
دعوت مهمانهای مختلف و ستاره که در هیچ برنامهای از تلویزیون حضور نمییابند، یکی دیگر از ویژگیهای «خندوانه» است که باعث بیشتر دیده شدن این برنامه طی یک سال اخیر شده است. از جمله این افراد عادل فردوسیپور مجری محبوب ورزشی تلویزیون بود که در هیچ برنامهای تابهحال در صندلی مهمان نشسته بود ولی به برنامه «خندوانه» آمد. دعوت از حافظ ناظری در شب تولدش و بیشتر شناخته شدن این هنرمند جوان در برنامه «خندوانه» میتواند یکی از دلایل تمدید هفتم کنسرت «ناگفتهها» شهرام و حافظ ناظری باشد، خواننده و سبک موسیقیای که نسبت به موسیقی پاپ طرفدار کمتری دارد اینگونه مورد استقبال قرار گرفت.
این روزها با دعوت از مهمانان خاصی که در صدر اخبار قرار دارند، به جذابیت برنامه خود افزوده است و این جز هوش و روزآمدی سازندگان آن، میتواند گویای این واقعیت باشد که نقاط ضعف شبکههای رسمی و اصلی سیما سبب پربیننده شدن شبکه نسیم و این برنامه شده و این پرسش را به میان میآورد که آیا «رامبد جوان» و تیمش، از هوش رسانهای بالاتری نسبت به «غلامعلی علیعسگری» و تیماش برخوردارند؟
استقبال از «خندوانه» برای عوامل این برنامه، اتفاق بزرگی است اما در ارزیابی کیفی رسانه ملی جای تأمل دارد چرا که این برنامه، برنامهای طنز و شاد است که در شبکه فرعی صدا و سیما، در حال پخش است.
آنچه واقعیت دارد، این است که مخاطبان صدا و سیما روز به روز در حال کاهش است و دلیل این ماجرا، چیزی جز کمبودن کیفیت برنامههای این رسانه نیست. سریال های ضعیف، برنامههای تولیدی با موضوعات نه چندان جذاب، حضور پیدا نکردن چهرههای عرصههای مختلف در این رسانه، سرمایهگذاری بیحاصل بر سریالهای بیکیفیت و برنامههای ضعیف، اتفاقاتی روشن است که سبب شده تا صداوسیما طی سالهای اخیر منتقدان فراوانی داشته باشد.
در این بین، این سوال مطرح است که چرا برنامه «خندوانه» باید یکی از بهترین برنامههای تلویزیون باشد و بسیاری از مخاطبان صداوسیما برای دیدن این برنامه، یا برنامهای چون «دورهمی» پای تلویزیونهای خود بنشینند؟ چرا شبکههای رسمی سیما نباید آنقدر کارشان حرفهای و خوب باشد که مخاطب برای دیدن برنامههایشان برنامهریزی کند؟ چرا شبکه یک یا دو به عنوان شبکه سراسری، همیشه در برنامهسازی نگران عدهای خاص هستند و نمیتوانند قدرت جذب مخاطب را داشته باشند؟
شب گذشته کیمیا علیزاده قهرمان جوان ایران که عنوان اولین مدال آور زن کاروان ورزشی المپیک ایران را به همراه دارد، یک روز پس از بازگشت به ایران، به برنامه «خندوانه» دعوت شد و اولین حضور خود در تلویزیون را با برنامه «خندوانه» شروع کرد؛ در حالی که منطقی این بود که اولین حضور رسانهای این قهرمان ملی، در شبکه یک یا دو، مثلا در برنامه گفتوگوی خبری شبکه دو،رقم بخورد. قطعا این اتفاق میتوانست رخ دهد اما به نظر میرسد با توجه به مخاطبان کم شبکههای دیگر و پرمخاطب بودن شبکه نسیم، و این که در این برنامه ضبط شده و تولیدی، بهتر میتوان حرفهای خود را زد!، «علیزاده» و «علیزاده»ها، راهی شبکه نسیم میشوند!
منبع: موج
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رامبد جوان با یک رئالیتیشو در شبکه نمایش خانگی/ انتشار دوبله «ترنسفورمرز»
- اکران «زودپز» رامبد جوان به تعویق افتاد
- فیلمهای رامبد جوان، بهرام افشاری و گزینه احتمالی اسکار در راه اکران
- همکاری مشترک رامبد جوان و عاطفه تهرانی
- شوخی معنادار رییس صداوسیما با جنابخان
- ادعای عجیب مدیر شبکه۴؛ مدیری، علیخانی، جوان و صحت جرأت نمیکنند به تلویزیون بروند
- اختتامیه اولین دوره جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی؛ بازگشت سنجد/ جناب خان خوش آمدی!
- سرنوشت «کلاه قرمزی» در انتظار «جناب خان»؟
- پایان اکران فیلم پرفروش سال/ «چپ، راست» به سینماها میآید
- آینده مبهم «خندوانه» از نگاه رامبد جوان
- رامبد جوان و پله فوتبالیست افسانهای
- رامبد جوان تهیهکننده فیلم کوتاه «فقط مه واقعی است!» شد
- بازگشت «خندوانه» به تلویزیون از عید فطر
- گزارشی از واکنشها به ویدئوی اعتراضی مهرجویی/ اندوه عمومی سینماگران ایرانی
- فینالیستهای خندانندهشو۳ مشخص شدند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
آخرین ها
- «کارون – اهواز» در مراکش
- رونمایی از پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» در آستانه اکران
- درباره «اتاق بغلی» اثر پدرو آلمودووار/ مرز باریک دوستی و مرگ زیر جهانی از زندگی و رنگ
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- بر مبنای آمار سمفا؛ روند صعودی فروش سینماها در هفته گذشته نزولی شد
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
- کارگردان «سه جلد»: اقتصاد سینمای ایران را چند سکانس رقص میگرداند
- نمایش دو مستند از ناصر تقوایی در موزه سینما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کونان اوبراین، میزبان اسکار ۹۷ام خواهد بود
- «کارمند جماعت» رونمایی میشود
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز