تداوم موفقیت برنامه «خندوانه» گویای این واقعیت است که نقاط ضعف شبکههای رسمی و اصلی سیما سبب پربیننده شدن شبکه نسیم و این برنامه شده و این پرسش را به میان میآورد که آیا «رامبد جوان» و تیمش، از هوش رسانهای بالاتری نسبت به «غلامعلی علیعسگری» و تیماش برخوردارند؟
سینماسینما، زهرا نعیمی ـ این روزها برنامه «خندوانه» با اجرای شاد و پر از انرژی رامبد جوان در تلویزیون مخاطبان را سر ساعت ۱۱ شب پای تلویزیون و شبکه نسیم رسانه ملی میخکوب میکند. برنامهای که با محوریت خندهآفرینی و ایجاد نشاط اجتماعی، شروع به کار کرد و با ایدههای جالب و جذاباش، توانسته نظر خیلی از مردم – نه تنها مردم عام بلکه شخصیتهای خاص اجتماعی و مقامات را- نیز به خود جلب کند. گاهی قدرت این برنامه به قدری است که از یک چهره نا آشنا، شخصیتی محبوب و پرطرفدار میسازد و گاهی هم باعث رونق گرفتن کار برخی هنرمندان میشود.
دعوت مهمانهای مختلف و ستاره که در هیچ برنامهای از تلویزیون حضور نمییابند، یکی دیگر از ویژگیهای «خندوانه» است که باعث بیشتر دیده شدن این برنامه طی یک سال اخیر شده است. از جمله این افراد عادل فردوسیپور مجری محبوب ورزشی تلویزیون بود که در هیچ برنامهای تابهحال در صندلی مهمان نشسته بود ولی به برنامه «خندوانه» آمد. دعوت از حافظ ناظری در شب تولدش و بیشتر شناخته شدن این هنرمند جوان در برنامه «خندوانه» میتواند یکی از دلایل تمدید هفتم کنسرت «ناگفتهها» شهرام و حافظ ناظری باشد، خواننده و سبک موسیقیای که نسبت به موسیقی پاپ طرفدار کمتری دارد اینگونه مورد استقبال قرار گرفت.
این روزها با دعوت از مهمانان خاصی که در صدر اخبار قرار دارند، به جذابیت برنامه خود افزوده است و این جز هوش و روزآمدی سازندگان آن، میتواند گویای این واقعیت باشد که نقاط ضعف شبکههای رسمی و اصلی سیما سبب پربیننده شدن شبکه نسیم و این برنامه شده و این پرسش را به میان میآورد که آیا «رامبد جوان» و تیمش، از هوش رسانهای بالاتری نسبت به «غلامعلی علیعسگری» و تیماش برخوردارند؟
استقبال از «خندوانه» برای عوامل این برنامه، اتفاق بزرگی است اما در ارزیابی کیفی رسانه ملی جای تأمل دارد چرا که این برنامه، برنامهای طنز و شاد است که در شبکه فرعی صدا و سیما، در حال پخش است.
آنچه واقعیت دارد، این است که مخاطبان صدا و سیما روز به روز در حال کاهش است و دلیل این ماجرا، چیزی جز کمبودن کیفیت برنامههای این رسانه نیست. سریال های ضعیف، برنامههای تولیدی با موضوعات نه چندان جذاب، حضور پیدا نکردن چهرههای عرصههای مختلف در این رسانه، سرمایهگذاری بیحاصل بر سریالهای بیکیفیت و برنامههای ضعیف، اتفاقاتی روشن است که سبب شده تا صداوسیما طی سالهای اخیر منتقدان فراوانی داشته باشد.
در این بین، این سوال مطرح است که چرا برنامه «خندوانه» باید یکی از بهترین برنامههای تلویزیون باشد و بسیاری از مخاطبان صداوسیما برای دیدن این برنامه، یا برنامهای چون «دورهمی» پای تلویزیونهای خود بنشینند؟ چرا شبکههای رسمی سیما نباید آنقدر کارشان حرفهای و خوب باشد که مخاطب برای دیدن برنامههایشان برنامهریزی کند؟ چرا شبکه یک یا دو به عنوان شبکه سراسری، همیشه در برنامهسازی نگران عدهای خاص هستند و نمیتوانند قدرت جذب مخاطب را داشته باشند؟
شب گذشته کیمیا علیزاده قهرمان جوان ایران که عنوان اولین مدال آور زن کاروان ورزشی المپیک ایران را به همراه دارد، یک روز پس از بازگشت به ایران، به برنامه «خندوانه» دعوت شد و اولین حضور خود در تلویزیون را با برنامه «خندوانه» شروع کرد؛ در حالی که منطقی این بود که اولین حضور رسانهای این قهرمان ملی، در شبکه یک یا دو، مثلا در برنامه گفتوگوی خبری شبکه دو،رقم بخورد. قطعا این اتفاق میتوانست رخ دهد اما به نظر میرسد با توجه به مخاطبان کم شبکههای دیگر و پرمخاطب بودن شبکه نسیم، و این که در این برنامه ضبط شده و تولیدی، بهتر میتوان حرفهای خود را زد!، «علیزاده» و «علیزاده»ها، راهی شبکه نسیم میشوند!
منبع: موج
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «کارناوال» در یک چهارم نهایی
- «کارناوال» رامبد جوان به زودی در شبکه نمایش خانگی
- نوستالژی دهه شصت در شبکه نسیم
- «۱۰۰۱» و اهمیت همصدایی در سوگ
- موفقیت پویش «۱۰۰۱ امید» در آزادی ۱۲۵۴ زندانی جرایم غیرعمد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- زمان همه چیز را درست میکند؟/ «۱۰۰۱» جای خود را باز کرد
- صداپیشه «مهمونی» به «۱۰۰۱» پیوست
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- رامبد جوان با یک رئالیتیشو در شبکه نمایش خانگی/ انتشار دوبله «ترنسفورمرز»
- اکران «زودپز» رامبد جوان به تعویق افتاد
- فیلمهای رامبد جوان، بهرام افشاری و گزینه احتمالی اسکار در راه اکران
- همکاری مشترک رامبد جوان و عاطفه تهرانی
- شوخی معنادار رییس صداوسیما با جنابخان
- ادعای عجیب مدیر شبکه۴؛ مدیری، علیخانی، جوان و صحت جرأت نمیکنند به تلویزیون بروند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





