تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۸/۰۳ - ۰۷:۲۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 30824

اصغر فرهادیشاید کمتر کسی بداند اصغر فرهادی کارگردان سرشناس سینمای ایران که این روزها فیلم «فروشنده» به کارگردانی او در حال اکران است، یک بار تجربه خوانندگی دارد.

به گزارش سینماسینما، حمیدرضا صدری آهنگسازی که با او همکاری کرده، در مورد این ماجرا توضیح می دهد.

سال ۱۳۸۰ زمانی که فرهادی پس از ساختن سریال های «روزگار جوانی» و «داستان یک شهر» در اوج دروان کاری‌اش در تلویزیون به سر می برد همسرش پریسا بخت‌آور تصمیم گرفت برای تلویزیون سریال کارگردانی کند. این سریال «یادداشت‌های کودکی» نام داشت و نویسنده فیلم نامه آن کسی نبود جز اصغر فرهادی.

«یادداشت‌های کودکی» تبدیل به یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های شبکه تهران در ابتدای دهه هشتاد شد که در ماه رمضان سال ۸۰ پخش شد و جزو اولین سریال‌هایی بود که ویژه ماه رمضان ساخته شد. در این سریال بازیگرانی چون سیروس گرجستانی، مهرانه مهین ترابی، رامین ناصر نصیر، امیر نوری، زنده یاد احمد قدکچیان، زنده یاد حمیده خیرآبادی در آن بازی می کردند.

اما نکته جالب توجه این سریال ترانه تیتراژ ابتدایی این سریال بود که خواننده ای با صدای کاملا جدید و نا آشنا آن را خوانده بود. خواننده ای که هیچ نام و نشانی از او در تیتراژ ابتدایی و انتهایی آن وجود نداشت و کمتر کسی هم در آن زمان به سراغ این موضوع رفت. حالا حمیدرضا صدری آهنگساز آن سریال می‌گوید صدایی که در تیتراژ ابتدایی این سریال وجود دارد به اصغر فرهادی کارگردان اسکار گرفته سینمای ایران تعلق دارد. صدری به آی سینما می‌گوید از آن جایی که فرهادی دنبال خودنمایی نبود حاضر نشد نامش در تیتراژ به عنوان خواننده ذکر شود.

به گفته صدری تا جایی که او در خاطر دارد ملودی این ترانه که فرهادی آن را همیشه زیر لب زمزمه می‌کرد از خود اوست و قبل‌ترها این ملودی را در یکی از تئاترهایش استفاده کرده است. صدری می‌گوید اولین بار خودش پیشنهاد خواندن این ترانه تیتراژ را به فرهادی داده اما این کارگردان ابتدا باور نمی‌کرده پیشنهاد آهنگساز سریال جدی باشد اما صدری به سختی تلاش می‌کند او را قانع کند که صدای خوبی دارد و می‌تواند به درستی از پس این کار برآید. درست همان مسیری که در قانع کردن رضا عطاران برای خواندن ترانه تیتراژ سریال هایش طی کرده بود و اصرارهای صدری جواب می دهد و بالاخره فرهادی حاضر می‌شود این ترانه تیتراژ را بخواند. صدری می گوید فرهادی پس از ضبط و شنیدن محصول صدایش از نتیجه راضی بود و حاضر شد بدون ذکر نام از آن در ابتدای سریال استفاده شود.

البته گویا قرار بوده ترانه تیتراژ سریال «پشت کنکوری‌ها» که باز هم فرهادی نوشته و بخت آور کارگردانی کرده بود را خود فرهادی بخواند که به دلایلی این اتفاق رخ نمی دهد و در نهایت خود صدری به عنوان آهنگساز برای اولین بار این تجربه را کسب می‌کند.

صدری صدای فرهادی را بسیار خاص می داند و معتقد است برخلاف بسیاری از خوانندگان امروز ایران که صدایشان هیچ تفاوتی با هم ندارد فرهادی از آن دست صداهایی بود که نمونه اش جای پیدا نمی‌شود و فقط برای خود اوست که البته هیچگاه در این زمینه جدی نشد و تصمیم گرفت تمرکز خود را بر کارگردانی بگذارد که تصمیمی درستی گرفت.

منبع: آی سینما

 

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها