تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۷/۰۶ - ۱۶:۱۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 67427

برنامه گفتگو محور «چهل چراغ» که همراه با بازگشت محمدرضا شهیدی فرد به عنوان مجری در رسانه ملی جهت اجرای برنامه تلویزیونی است، میزبان هنرمندان و فرهیختگانی است که توانسته اند پیوندی میان هنر و فرهنگ حسینی صورت دهند. برنامه تلویزیونی «چهل چراغ» که نگاهی نو در بستر تولیدات تلویزیونی در خصوص توجه به فرهنگ دینی است، تلاش دارد تا در بستری گسترده به همه حوزه های هنری اعم از سینما، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، موسیقی، تلویزیون و عرصه فرهنگ و ادب توجه کند تا ضمن ایجاد گفتمان فرهنگی میان صاحب نظران فرهنگ دینی با مخاطبان علاقمند به مباحث عاشورایی، موجب انتقال دستاوردهای رخ داده در زمینه فرهنگ دینی در فضای جامعه شود.

برنامه تلویزیونی «چهل چراغ» با موضوع «هنر و امام حسین(ع)» ضمیمه تلاش های انجام شده برای برپایی دومین دوره جشنواره بین المللی «چهل چراغ» است و امید می رود از طریق معرفی شخصیت های فعال اما ناشناخته در عرصه فرهنگ دینی و ارائه نقطه نظرات شخصیت های به نام فرهنگی هنری بتواند موجب گسترش فرهنگ عاشورایی و ترسیم سبک زندگی اسلامی ایرانی و بررسی جایگاه واقعه عاشورا و کربلا در هنر ایرانی از طریق فضایی اثربخش گردد.

برنامه «چهل چراغ» کاری از گروه اجتماعی شبکه سوم سیما به تهیه کنندگی مجتبی امینی از پنجشنبه ۶ مهر ساعت ۱۹:۳۰ روی آنتن شبکه سوم سیما می رود.

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها