تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۷/۲۱ - ۱۸:۴۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 29602

روز واقعهموسیقی فیلم «روز واقعه» را بشنوید.

به گزارش سینماسینما، فیلم «روز واقعه» را شهرام اسدی براساس فیلمنامه ای از بهرام بیضایی ساخت. لادن مستوفی، علیرضا شجاع نوری، عزت الله انتظامی، مهدی فتحی، جمشید مشایخی و محمد علی کشاورز نقشهای اصلی آن را بازی کردند.
روز واقعه در جشنواره فیلم فجر خوش درخشید و موفق به کسب سیمرغ بلورین به عنوان بهترین فیلم، بهترین موسیقی متن (مجید انتظامی)، بهترین صحنه‌آرایی (مجید میرفخرایی) و بهترین چهره‌پردازی (عبدالله اسکندری) گردید. البته این جدا از سیمرغ بهترین فیلم در بخش فیلم‌های اول و دوم بود که نصیب شهرام اسدی شد.
مجید انتظامی درباره ساخت موسیقی این فیلم گفته است : این موسیقی آنقدر دشوار بود که خودش «روز واقعه» شده بود. ما نزدیک ۲۵ روز در استودیو بودیم، در حالی که کار‌های ما اغلب سه روزه به اتمام می‌رسید. ما برای این فیلم هم سینمایی و هم سریالی کار می‌کردیم که این کار هم وقت‌گیر بود و هم سخت. من چون به موسیقی به صورت بدوی نگاه کرده بودم به دنبال ساز‌هایی بودم که آنچنان در گوشها نباشد. درست است که من ارکستر داشتم؛ اما آنها ببیشتر همراه کننده ساز بودند و ساز‌های ضربی و قانون و عود و… را همراهی می‌کردند. بنابراین به این طریق، فرم‌ ساز‌ها را انتخاب می‌کردیم. به همین دلیل درباره «حس‌ها» تأکید دارم و می‌گویم هر کسی برداشت خودش را دارد و قابل تعریف نیست. درست است که عاشورا با عزاداری همراه است؛ اما زمانی که من صحنه‌های آتش زدن خیمه‌ها و بسته شدن عده‌ای با زنجیر و… را در فیلم دیدم، بیشتر به حماسه بودن این حادثه پی بردم هرچند که حس شیون و زاری هم با دیدن این صحنه‌ها به انسان‌ دست می‌‌دهد؛ اما من با دیدی حماسی به این فیلم نگاه می‌کردم.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها