«تام هنکس» در اقتباس نمایشی «هنری چهارم» هنرنمایی میکند.
به گزارش سینماسینما، «ورایتی» نوشت: «تام هنکس» و «ریتا ویلسون» در نمایش اقتباسی «هنری چهارم» در لسآنجلس ایفای نقش میکنند.
مرکز «شکسپیر» لسآنجلس این نمایش را به روی صحنه میبرد که از تاریخ ۵ ژوئن تا ۱ جولای، ۲۴ اجرا خواهد داشت.
«هنکس» بازیگر اسکاری فیلمهایی چون «فارست گامپ» و «مسیر سبز»، در این اثر نمایشی نقش کمدی «سِر جان فالستاف» را بر عهده دارد. «دنیل سالیوان» کارگردان برنده جایزه «تونی»، برای ساخت این نمایش، دو بخش اول و دوم «هنری چهارم» را با هم ترکیب کرده است.
این نمایش که تهیهکنندگیاش را «تام ور» پذیرفته، به جای تمرکز بر دوران حکومت پادشاه «هنری چهارم»، به داستان «فالستاف» و نوچه جوان او که بعدها «هنری پنجم» میشود، میپردازد.
«تام هنکس» پیشتر در سال ۲۰۱۳ برای نمایش «مرد خوششانس» به روی صحنه تئاتر رفت و نامزد جایزه «تونی» شد. او اخیرا در فیلم «پُست» جدیدترین ساخته سینمایی «استیون اسپیلبرگ»، در کنار «مریل استریپ» بازی کرده است. این فیلم در در دو بخش بهترین فیلم و بهترین بازیگر زن جوایز اسکار امسال نامزد شده است.
«تام هنکس» پس از «هریسون فورد» و «ساموئل ال. جکسون»، سومین بازیگر پولساز تاریخ سینماست، به طوری که تاکنون فیلمهایش بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار فروش داشتهاند که در این میان پرفروشترین فیلمی که «تام هنکس» در آن نقش داشته، انیمیشن «داستان اسباببازیهای ۳» است.
این بازیگر نامدار سینمای جهان که پنج نامزدی اسکار و دو جایزه اسکار بهترین بازیگری را به همراه چهار جایزه «گلدن گلوب» بهترین بازیگری در کارنامه سینمایی دارد، توانست در سال ۱۹۹۲ ستارهای به نام خودش در تالار مشاهیر هالیوود ثبت کند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ۱۲ نقشی که برنده اسکار شدند اما قرار بود به بازیگران دیگری داده شوند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- «اینجا»؛ سفری خلاقانه در زمان و مکان
- یاران «فارست گامپ» برمیگردند/ اکران «اینجا» رابرت زمکیس در پاییز
- زمانهی قحطی فیلم خوب/ به جای بهترینها، بدترین فیلمهای ۲۰۲۲
- فوت بازیگر «پیانیست» و «نجات آقای بنکس»/ رونان ویبرت درگذشت
- زمان اکران «شهر سیارکی» مشخص شد
- تام هنکس رماننویس شد
- مرثیهای برای پادشاه/ نگاهی به فیلم «الویس»
- «الویس» در جشنواره کن به نمایش در میآید
- تام هنکس به فیلم بعدی وس اندرسون پیوست
- حضور تاریخی زنان در آکادمی اسکار
- زمان، چیز دیگری از من خواهد ساخت
- هفت بازیگری که به دلیل بازی در فیلم، تا سر حد مرگ رفتند
- تام هنکس و همسرش عجلهای برای دریافت واکسن کرونا ندارند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





