هدر منزیس که در نقش دختر دوم کاپیتان فوت تراپ در فیلم «اشکها و لبخندها» ظاهر شده بود، درگذشت.
به گزارش سینماسینما، هِدِر منزیس-اوریش که برای ایفای نقش لوییزا فون تراپ در فیلم «آوای موسیقی» یا «اشکها و لبخندها» شناخته شده بود، یکشنبه در ۶۸ سالگی درگذشت.
ریچارد راجرز و اسکار همرستاین سازندگان موزیکال «آوای موسیقی» روز کریسمس با صدور بیانیهای این خبر را اعلام و از این بازیگر به عنوان یکی از اعضای خانواده این فیلم یاد کردند. در این اعلامیه نوشته شده است: او از اعضای دوست داشتنی و مثبت این گروه بود و همیشه دوست داشت تا بار دیگر دور هم باشیم. ما از این که او را شناختیم خوشحالیم و او همیشه با آن فیلم زیبا زنده خواهد بود.
این بازیگر که بیوه رابرت اوریش بود به تازگی به بیماری سرطان دچار شده بود.
پسر این بازیگر درباره مرگ مادرش گفت: وی در کنار خانواده درگذشت. او بازیگر، بالرین و عاشق خانوادهاش بود. وی که به سرطان مغز دچار شده بود، به فاصله چهار هفته جان باخت.
این بازیگر سال ۱۹۴۹ در تورنتو متولد شد و ۱۵ ساله بود که در نقش سومین فرزند خانواده فون تراپ در فیلم «آوای موسیقی» در سال ۱۹۶۵ بازی کرد. شارمین کار که در نقش لیزل خواهر بزرگتر وی بازی کرده بود سال پیش در ۷۳ سالگی درگذشت.
کیم کرات که در نقش گرتل کوچکترین فرزند خانواده بازی کرده بود در توییتر و در روز کریسمس نوشت: امشب پراز غمی بی پایانم. دوست عزیز و خواهرم هدر درگذشته است. حیف شد.
هدر که در حرفه مدلینگ هم فعالیت میکرد در فیلمها و برنامههای تلویزیونی متعددی ظاهر شده بود.
وی با تهیه کننده و بازیگر رابرت اوریش در سال ۱۹۷۵ ازدواج کرد و پس از درگذشت همسرش در سال ۲۰۰۲ از یک بیماری نادر سرطان، بنیاد رابرت اوریش را برای جمعآوری پول برای کمک به بیماران سرطانی راه اندازی کرده بود.
از این بازیگر سه فرزند و نوادگانش باقی ماندهاند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اعطای شیر طلای افتخاری ونیز به مری پاپینز
- آغاز بلیت فروشی «اشکها و لبخندها» از ۲۵ تیر
- بازیگر سرشناس سینما در ۷۸ سالگی درگذشت
- بازیگرانی که برای نقشهای سینمایی تغییر جنسیت دادند + عکس
- ترانه علیدوستی دست به افشاگری زد/ دلیل قهر بازیگر «فروشنده» با تلویزیون
- افشاگری ترانه علیدوستی از ماجرای جنجالی سانسور «اوشین» در ایران
- افشاگری ژوله درباره سانسورهای تلویزیون در مورد بازیگران زن
- پست انتقادی پرستو گلستانی از برخورد وزیر آموزش و پرورش با یک دانشآموز
- بازیگر زن پیشکسوت همچنان درگیر بیماری/ صدیقه کیانفر: خونریزی معده جانم را گرفته است
- پروانه معصومی: ترجیح میدهم در خانه بیکار باشم تا برخی از نقشها را بازی کنم
- مهتاب کرامتی در جمع ملی پوشان والیبال نشسته بانوان/ عکس
- باران کوثری مقابل دوربین «جاندار» رفت
- واکنش اینستاگرامی الناز شاکردوست به وضعیت مردم خرمشهر
- نیکی کریمی دبیر جشن عکاسان سینمای ایران شد
- سخنان مهناز افشار درباره قربانی اسیدپاشیِ اصفهان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





