استنلی اندرسون که بیشتر برای حضورش در نقش قاضی در اپیزود نهایی مجموعه تلویزیونی «ساینفلد» و نقش ژنرال اسلوکام در فیلم «مرد عنکبوتی» شناخته می شد در سن ۷۸ سالگی درگذشت.
به گزارش سینماسینما به نقل از ددلاین، با توجه به بیانیه خانواده اندرسون، وی در ۲۴ ژوئن و ۶ هفته پس از تشخیص تومور مغزیش در سن ۷۸ سالگی درگذشت.
اندرسون حرفه بازیگری را در تئاتر آغاز کرد. او ابتدا در تئاتر سیاتل و سپس در تئاتر بازیگری لوییویل فعالیت داشت. پس از آن وی بیش از بیست سال در تئاتر آرنا در واشینگتن، جایی که توانست در آن جایزه هلن هیز بهترین بازیگر مکمل مرد را بدست آورد، گذراند. اندرسون بعدها به سینما و تلویزیون روی آورد و در فیلم های «مرد عنکبوتی»، «آرماگدون» ساخته مایکل بی و «صخره» حضور یافت. از آخرین فیلم های وی در سینما می توان به «اژدهای سرخ»، «لگالی بلاند ۲» و «هیات منصفه فراری» اشاره کرد.
در تلویزیون اندرسون در نقش پدر درو کری در «نمایش درو کری» و نقش به یادماندنی قاضی وندلای در اپیزود نهایی «ساینفلد» بازی کرد.
خانواده اندرسون در بیانیه شان به نقش وی در اتحادیه های بازیگری و تبلیغات برای نامزدهای دموکرات اشاره کردند و اعلام داشتند که اندرسون به فعالیت های سیاسیش افتخار می کرد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با اعلام کمپانی سونی؛ «مرد عنکبوتی» ۲۴ جولای ۲۰۲۶ دوباره به سینماها میآید
- اپل دستور ساخت داد؛ دنباله فیلم «گرگها» با بازی جورج کلونی و برد پیت
- «مرد عنکبوتی» آنی را برد/ معرفی بهترین انیمیشنهای سال
- فروش میلیون دلاری کتاب «مرد عنکبوتی»
- پدر «مرد عنکبوتی» از دنیا رفت/ مرگ یکی از نمادهای مارول
- پدر «مارول» به آنتن بازمیگردد/ مستندی برای ۱۰۰ سالگی استن لی
- وقتی ارشا اقدسی آرزوی کودکان را برآورده کرد
- بازگشت آلفرد مولینا به فیلم «مرد عنکبوتی»
- جدیدترین «مرد عنکبوتی» میلیاردی شد
- نویسنده «مرد عنکبوتی» درگذشت
- واکنش اسپایکلی به یک شایعه/ اسپینآف «مرد عنکبوتی» را نمیسازم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





