جرج کلونی برخلاف تصویر زیبا و بینقصی که هالیوود از سبک زندگی آمریکایی دهه ۵۰ میلادی در حومه شهرها نشان میدهد، در فیلم تازهاش با طنزی تلخ به موضوع تعصبات نژادی، آن دوران را به تصویر کشیده است.
به گزارش سینماسینما، «سابربیکن»(Suburbicon) فیلمی به کارگردانی جرج کلونی و بازی جولین مور و مت دیمن است. داستان فیلم در شهری به نام سابربیکن روی میدهد که با زنجیرهای از جنایات سورئال و واکنش خشن اهالی از همسایه شدن با یک خانواده سیاهپوست از رویای آمریکایی برمیخیزد.
«سابربیکن» نخستین بار در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمده است. جرج کلونی در نشست خبری پس از نمایش فیلم در جشنواره با اشاره به تاریخ بردهداری و نژادپرستی در آمریکا گفت: «در این فیلم میبینیم که ما هیچ گاه مشکلاتمان را با موضوع نژادپرستی به شکل کامل حل نکردهایم.»
مت دیمن نیز به خشونتهای ماه پیش در شارلوتسویل اشاره کرد و گفت: «مشکلاتی که در این فیلم به آنها اشاره میشود، حل نشده است و تا زمانی که صادقانه به اشتباهات گذشته اعتراف نکنیم، حل نمیشوند.» او در فیلم نقش شخصیتی به نام گاردنر را بازی میکند. در «سابربیکن» زندگی گاردنر در اثر تنشهای بیرونی تیره میشود. جولین مور در فیلم دو نقش بازی میکند. خواهرانی دوقلو که یکی از آنها همسر گاردنر است.
فیلمنامه «سابربیکن» اثر برادران مشهور کوئن است.
کلونی باور دارد که فیلم «سابربیکن» بازتاب دهنده خشم عمیقی جاری در آمریکا است و البته تاکید کرد فیلم ارتباطی به دونالد ترامپ و سیاستهای او ندارد. او در این باره گفت: «مردم خشمگین هستند، خیلی از ما خشمگین هستیم، از خودمان عصبانی هستیم، عصبانی از مسیری که کشور میرود، عصبانی از مسیری که دنیا پیش گرفته است.»
در این نشست یکی از حاضران از کلونی پرسید دوست داری رییسجمهور بعدی آمریکا باشی. کلونی در پاسخ به شوخی گفت: «به نظر جالب میرسه! بگذارید اینطور بگویم، هر کسی رییسجمهور بعدی باشد خوب است، فقط هر چه زودتر بشود.»
کلونی بیش از همه در عالم سینما به عنوان بازیگر شناخته میشود اما در در جایگاه کارگردان به غیر از «سابربیکن» فیلم «مردان یادمانها» را در کارنامه دارد که سال ۲۰۱۴ روی پرده سینما رفت.
منبع: خبرآنلاین به نقل از رویترز
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اختصاصی سینماسینما؛ نسخه مرمت شدهی «باشو غریبه کوچک» در جشنواره ونیز
- گفتوگو با مدیر جشنواره ونیز؛ سینما همچنان مؤثرترین راه برای اندیشیدن به دنیای معاصر است
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- فیلمهای بخش هفته منتقدان ونیز معرفی شدند/ فیلم یک سینماگر ایرانی در لیست
- یک فیلم ایرانی به بخش روزهای مولفین جشنواره ونیز راه یافت
- نویسنده مراکشی رئیس افتخاری بخش روزهای مؤلفین جشنواره ونیز شد
- فیلم کوتاه «نیمهباز، نیمهبسته» به بخش افقهای جشنواره ونیز راه یافت
- فیلمهای بخش کلاسیکهای ونیز معرفی شدند/ به یاد دسیکا و ماسترویانی
- با بازی مایکل کیتون؛ فیلم ترسناک تیم برتون ونیز ۲۰۲۴ را افتتاح میکند
- ایزابل هوپر رئیس هیات داوران جشنواره ونیز شد
- مارکو مولر مدیر هنری یک جشنواره ایتالیایی شد
- معرفی برندگان جشنواره ونیز/ شیر طلا به «بیچارگان» رسید
- آخرین فیلم بخش مسابقه جشنواره ونیز؛ متفاوت، معقول و جذاب
- محمد حقیقت از ونیز گزارش میدهد؛ گمانهزنیها درباره برندگان/ مدیر جدید جشنواره کیست؟
- جشنواره ونیز؛ «بیچارگان» در صدر جدول منتقدان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
آخرین ها
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد
- فوت بازیگر شناختهشده نقشهای منفی در سینمای آمریکا





