در حالی که اغلب زنان هالیوودی تحت تاثیر زرق و برق جوایز اسکار قرار میگیرند، «فرانسیس مکدورمند» در عین سادگی، مهمترین سخنرانی شب اسکار ۲۰۱۸ را نیز ایراد کرد.
به گزارش سینماسینما، «مکدورمند» که برای فیلم «سه بیلبورد خارج از ابینگ میزوری» برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی زن در نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار شد با لباسی ساده، بدون آرایش و بدون حضور در مراسم فرش قرمز تنها در مراسم اعطای جوایز اسکار حضور یافت و یکی از تاثیرگذارترین سخنرانیهای امسال اسکار را به نام خود ثبت کرد.
او پس از دریافت جایزه اسکار از همه زنان نامزد اسکار در سالن از جمله «مریل استریپ»، «سیرشا رونان»، «گرتا گرویگ»، «لسلی منویل» و «اوکتاویا اسپنسر» خواست که از جای خودبلند شوند و گفت به اطرافتان نگاه کنید، چون همه ما داستانهایی برای تعریف کردن و پروژههایی نیازمند سرمایهگذاری داریم.
هدف این بازیگر ۶۰ ساله آمریکایی از صحبتهابش توجه بیشتر به نقش زنان در هالیوود بویژه پس از ماجراهای رسوایی اخلاقی در سینمای آمریکا بود.
«فرانسیس مکدورماند» که از ۱۹۸۴ با «جوئل کوئن» فیلمنامهنویس و کارگردان مطرح آمریکایی ازدواج کرده پیشتر برای بازی در فیلم «فارگو» (۱۹۹۶) نیز شناخته میشد که در جوایز اسکار سال ۱۹۹۶ اولین جایزه اسکار بازیگری را برایش به ارمغان آورد. «جوئل کوئن» نیز به همراه برادرش «اتان» نامزد شاخه کارگردانی، بهترین فیلمنامه و تدوین شدند.
«مکدورمند» در سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۵ نیز برای بازی در فیلمهای «تقریبا مشهور» و «سرزمین شمالی» نامزد اسکار شده بود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جوئل کوئن جشنواره نیویورک را افتتاح میکند
- بیسرزمینتر از باد/ «سرزمین آوارهها»؛ شهامت کندن و دل بریدن
- ساختار اثرگذار با فیلمنامهای ضعیف
- اسکاری برای همه رنجکشیدههای گیتی/ درباره دو بازیگر برنده اسکار
- برگزیدگان بخش فنی «بفتا» معرفی شدند
- «سرزمین آوارهها» همزمان بهصورت پردهای و آنلاین اکران میشود
- جایزه مهم دیگر برای «سرزمین آوارهها»/ بهترین فیلم سیامین دوره جوایز فیلم مستقل گاتهام
- عجیبترین جایزه اهدا شده در مراسم اسکار، حراج شد
- اتهام کتک زدن همسر سابق بازیگر برنده اسکار تکذیب شد
- واکنش دونالد ترامپ به استقبال کم از اسکار
- رکورد بینندگان تلویزیونی اسکار شکسته شد
- پروژههای بعدی برندگان و نامزدهای اسکار چیست
- سارق مجسمه اسکار بهترین بازیگر زن دستگیر شد + عکس
- ناکامان اسکار ۲۰۱۸ چه کسانی بودند؟
- نوشته بازیگر سرشناس درباره حسرتی که برای اسکار نداریم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
آخرین ها
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان





