کلویی بنت بازیگر آمریکایی که تباری چینی دارد، مجبور شد برای نقش گرفتن در هالیوود نام خانوادگیاش را از وانگ به بنت تغییر دهد.
به گزارش سینماسینما، ماجرای «سفیدپوست نمایی» یا همان «وایت واشینگ» در هالیوود سر دراز دارد و این بار ابعادی تازه پیدا کرده است. حال هالیوود متهم است که به دلیل نژادپرستی حاضر به استخدام بازیگران غیرسفیدپوست نیست.
کلویی بنت بازیگر سریال «ماموران شیلد» مدعی شده است که برای نقش گرفتن در هالیوود نام خانوادگیاش را از وانگ به بنت تغییر داده است.
او این موضوع را در پاسخ به پرسش فردی در اینستاگرام بیان کرده است. او در این باره نوشت: «تغییر نام خانوادگی ریشه خانوادگی من در چین را تغییر نمیدهد. من چینی آمریکایی هستم، در چین زندگی کردهام و به زبان چینی صحبت میکنم. اما من باید زندگی کنم و هالیوود آنقدر نژادپرست است که با نام خانوادگی پیشینم مرا به کار نمیدهد. حال من هر آنچه در توان دارم انجام میدهم تا دیگر هیچ کسی مانند من برای کار کردن مجبور نشود نامش را تغییر دهد.»
«سفیدپوست نمایی» مردم در هالیوود در چند وقت اخیر جنجالهای بسیاری به پا کرده است. در آخرین نمونه اد سرکین بازیگر سرشناس بریتانیایی در اعتراض به استفاده از بازیگران سفیدپوست در نقش شخصیتهای غیرسفیدپوست نپذیرفت در فیلم «پسر جهنمی» بازی کند.
اقدام سرکین با تحسین بسیاری از جمله کلویی بنت روبهرو شد. بنت در این باره نوشت: «حرکت تو گامی تاثیرگذار و روبه جلو بود. از تو سپاسگزارم و امیدوارم که کارت الهامبخش دیگر بازیگران و دیگر فیلمسازان شود.»
از مشهورترین نمونههای سفیدپوست نمایی هالیوود در فیلمها میتوان به انتخاب تیلدا سویینتون برای بازی در نقش یک استاد تبتی در فیلم «دکتر استرنج» و انتخاب اسکارلت جوهانسون برای بازی در فیلم «روح در کالبد» اشاره کرد.
منبع: خبرآنلاین به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تردید لئوناردو دیکاپریو درباره تصاحب هالیوود توسط هوش مصنوعی
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- کسی برای شهرت، تره هم خُرد نمیکند/ جورج کلونی از بزرگ کردن فرزندانش در هالیوود صرفنظر کرد
- فهرست تهیهکنندگان هم عقب افتاد/ تعویق در اعلام نامزدهای اسکار ۲۰۲۵ به دلیل آتشسوزی لسآنجلس
- ثبات فروش گیشه سینماهای ایتالیا در سال ۲۰۲۴
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۷ فیلم برتر برای تماشای آنلاین در آذر ۱۴۰۳؛ از «بیتلجوس ۲» تا «ماریا»
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ آیا اعتیاد هالیوود به دنبالهها آینده سینما را میبلعد؟
- اصغر فرهادی در لسآنجلس فیلم میسازد
- در روز همبستگی؛ نویسندگان بریتانیا در حمایت از اعتصاب در آمریکا به خیابان میآیند
- سینمای ایران جایگزین هالیوود در روسیه میشود؟
- فیلمسازی در عربستان رشد میکند/ پاداشها و طرحهای تشویقی برای سازندگان فیلم و سریال
- تماشاگران چینی به «مرگ بر روی نیل» هالیوودی اقبال نشان ندادند
- کارگردان «پدرخوانده» در پیادهروی مشاهیر هالیوود ستارهدار شد
- پایان محدودیتهای سینمایی در هالیوود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف





