در حالیکه بیش از ۵۰ سال از مسیر حرفهای کاری پربار رابرت دنیرو میگذرد، وی به تازگی یک عنوان دیگر را هم به رزومهاش اضافه کرده است: نامزدی دریافت جایزه امی.
به گزارش سینماسینما٬ به نقل از هالیوود ریپورتر، رابرت دنیرو که تا به حال برنده دو جایزه اسکار شده است به تازگی نخستین نامزدی امیاش را در بخش بهترین بازیگر مرد در یک سریال محدود (لیمیتد) یا فیلم برای ایفای نقش برنی مِیداف، مغز متفکر یک «ترفند پانزی» در فیلم خوش نقد «جادوگر دروغها» ساخته شبکه اچبیاو دریافت کرد.
برنارد لارنس میداف ملقب به برنی یک کلاهبردار و دلال سهام، مشاور سرمایه گذار و تامین کننده سرمایه سابق است که در حال حاضر ۷۹ سال دارد و با حکمی ۱۵۰ ساله که طولانیترین حکم زندان ممکن است و در سال ۲۰۰۹ برای او بریده شد، در زندان فدرال به سر می برد. او رییس غیراجرایی بازار سهام نسدق (NASDAQ) بود و یک ترفند پانزی را هدایت میکرد که بزرگترین کلاهبرداری مالی تاریخ ایالات متحده بود و حجم کلیاش چیزی نزدیک ۶۵ میلیارد دلار تخمین زده میشود.
این میتواند تنها یک آغاز برای دنیرو باشد. در حالیکه او تا به حال فقط نقشهای کوچک تلویزیونی در سریال های «۳۰ راک» و «سیاهی لشکرها» داشته، در پروژه بعدیاش در سریال درام مافیایی ساخته دیوید او. راسل که اخیرا دستور ساخت دو فصل از آن در آمازون صادر شد، در کنار جولین مور نقشآفرینی خواهد کرد.
با وجود اینکه دنیرو نمیخواست جزییاتی از این پروژه را لو بدهد، در مورد این پروژه که هنوز عنوانی برایش انتخاب نشده، علاقه ادامهدارش به پروژههای تلویزیونی و اینکه چرا نخواست برای این فیلم تلویزیونی با خود میداف ملاقات کند، با هالیوود ریپورتر صحبت کرد.
*این نخستین نامزدی جایزه امی شماست، چه حسی دارد؟
–حس خوبی دارد. حس بدی ندارد. (میخندد.)
*به نظرتان بزرگترین سوءبرداشت نسبت به ماجرای میداف چیست؟
–شاید یکی از بزرگترین سوءبرداشت ها این باشد که بچهها هم در ترفند او دست داشتند. به نظرم اصلا بچهها و همسرش در آن دست نداشتند. به نظرم آنها اصلا هیچ اطلاعی در این مورد نداشتند. همیشه، حتی پیش از اینکه درگیر این پروژه بشوم هم این حس را داشتم.
*خیلی از مردم داستان میداف را میدانند، اما بعد از اینکه فیلم در اچبیاو پیشنمایش شد، آیا واکنش سورپرایزکنندهای هم شکل گرفت؟ چیزی بود که جلب توجه کند؟
–نه. بازخوردهای مثبت بسیاری در مورد آن بود اما من چیزهای منفی را فقط از طریق منتقدان میشنوم که خوب هم هست. به نظرم ما جواب سوال تکنیکی نمیدادیم، البته اگر بخواهیم اسمش را این بگذاریم؛ بیشتر در مورد یک تراژدی خانوادگی با بچه ها بود. خیلی هم با بری لوینسون (کارگردان و نویسنده) و پسرش سم (لوینسون) در مورد جزییات صحبت نکردیم، تنها چیزی که ممکن است دربارهاش صحبت کرده باشیم این بود که بچهها و همسرش درگیر قضیه نبودند. به نظرم این نکتهای در مورد داستان بود که همهمان رویش توافق داشتیم و بدیهی بود.
*چیزی در مورد ایفای نقش میداف بود که واقعا شما را سورپرایز کند؟
–نه، ای کاش بود. با او ملاقات نکردم. در مورد این صحبت کردیم که با او ملاقات کنم، اما چیزی که متوجه شدم این بود که تمام کسانی که او را دیدند دسترسی بسیار محدودی به او داشتند و حس نمی کردیم این کار خیلی مفید باشد. البته همیشه برای خودم مفید است که کسی را که نقشش را بازی میکنم شخصا ملاقات کنم، اما در این پروژه به آنجا نرسیدیم. با آشنایان و خانواده او ملاقات کردم، کتاب خواندم و با افرادی که او را میشناختند دیدار داشتم.
*به این نکته اشاره کردید که قبلا از اینکه این فیلم را با اچبیاو بسازید، میخواستید آن را به صورت سینمایی تولید کنید. به نظرتان بزرگترین منفعت ساختن این پروژه با اچبیاو به جای اکران سینمایی چیست؟
– به نظرم اچبیاو یک گروه مخاطب ثابت و وفادار دارد بنابراین این یک نکته مثبت بود که مطمئن شویم فیلم دیده میشود. در سینماها، مخصوصا این روزها، مردم فیلمها را میبینند اما فیلم ها آن قدر قدرت باقی ماندن ندارند اما در اچبیاو این فیلم می تواند دوباره و دوباره به نمایش دربیاید. میتوانید آن را در اینترنت هم تماشا کنید.
*یک پروژه تلویزیونی دیگر هم با دیوید او. راسل برای آمازون میسازید. چه چیزی باعث شد بخواهید برای یک پروژه تلویزیونی دیگر قرارداد ببندید؟
–با آمازون و دیوید او. راسل، مخاطبان بیشتر و حاضرتری وجود دارد. همیشه دوست داریم در سالن سینما باشیم، اما میتوان یک پروژه را اینطوری هم تماشا کرد. تلویزیون امروز مثل تلویزیون دوران جوانی من نیست، بنابراین مسالهای کاملا متفاوت است.
*این شخصیت چه چیزی داشت که شما را جذب کرد؟ چطور این پروژه نسبت به پروژههای قبلی تان متمایز است؟
–این شخصیت به خاطر کاری که کرده به شدت بدنام است؛ البته نمیدانم می توان این را یک نکته متمایز خواند یا نه. من و رزنتال روی این پروژه کار کردیم اما در نهایت در همکاری با بری لوینسون و پسرش سم به نتیجه رسید و این چیز خوبی است. من و بری قبلا با هم کار کردیم، همدیگر را میشناسیم، به هم احترام میگذاریم، از هم خوشمان میآید و همه این ها نشانههای خوبی است. تنها چیزی که نگرانش بودم این بود که آیا میتوانم به خاطر زمانبندیاش این پروژه را انجام بدهم یا خیر که در نهایت جور شد.
*تا اینجا پیشرفت کار با راسل چطور بوده است؟
–دیوید فوقالعاده است. مسلما یک سواری حسابی خواهد بود و ارزشش را خواهد داشت.
منبع: خبرگزاری مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بیست و سومین جشنواره آلیس در شهر؛ اهدای نشان افتخار شهر رم به رابرت دنیرو/ حضور فیلم سینمایی «رها» در بخش اصلی
- پشیمانی تارانتینو از نساختن فیلمی با بازی رابرت دنیرو
- هفت کار طنز مهران مدیری در فهرست؛ بهترین سریالهای ایرانی در imdb کدامند
- آغاز رقابت برای دریافت نخل طلا/ جشنواره کن با سخنرانی آتشین دنیرو و آغازی تارانتینویی شروع شد
- نخل طلای افتخاری به رابرت دنیرو سپرده میشود
- بررسی سریالهای پربیننده ۲۰۲۴/ سریال در عصبانیترین حالت ممکن
- ساخت دنباله دیگری از فیلم پرفروش سال ۲۰۰۰/ رابرت دنیرو و بن استیلر در قسمت جدید «ملاقات با والدین»
- رابرت دنیرو: دلقکها را تا زمانی که به دیکتاتورهای شرور تبدیل شوند، جدی نمیگیریم!
- کشتار سرخ، در سرزمین طلای سیاه/ «قاتلان ماه گل»، روایتی تلخ از کشتار بومیان اوسیج در سالهای وحشت
- ترایبکا ۲۰۲۳ برگزیدگانش را شناخت/ گرامیداشت اولین کارگردانی دنیرو
- اعتصاب نویسندگان سریال دنیرو را تعطیل کرد
- صاحب فرزند شدن آل پاچینو در ۸۳ سالگی/ تفاوت سنی فرزندان رابرت دنیرو ۵۱ سال شد
- در کنفرانس مطبوعاتی کن؛ اسکورسیزی از آزادی بیان دفاع کرد/ دنیرو ترامپ را دیوانه خواند
- روایتی علیه فراموشی/ دربارهی فیلم «قاتلان ماه کامل»
- جبلی: به وعدهمان در قبال شبکه نمایش خانگی عمل میکنیم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





