سینماسینما، ایلیا محمدی نیا:
دومستند در جشنواره هیاهوی بسیار برای هیچ
وقتی مستند “بانو قدس ایران” به عنوان یکی از دو نماینده!!!سینمایی مستنددر جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت. آن را به حساب اموری گذاشتیم که باید باشد و در این ۳۶ دوره برگزاری جشنواره هم بود.همه هم پذیرفتیم که باشد و گویا گریزی از آن نبوده و نیست. اما نمایش مستند “زنانی با گوشواره های باروتی”رانمی دانم کجای دلم بگذارم.اگر اولی مصالحه کافی برای تولید مستندپرتره ای درخور نام همسر امام را نداشت.اگر تراولینگ های مکرر باعث سرسام مخاطب می شد.اگر پژوهش خوبی پیرامون شخصیت اصلی مستند نشده بود لااقل فیلم کارگردانی مسلطی داشت. فیلم زنانی با گوشواره های باروتی هیچ کدام را نداشت.مضمون فیلم هیچ قرابتی با نام فیلم ندارد.مشخص نمی شود فیلم مشخصادرباره چیست.درباره نور خبرنگار نیروهای مردمی عراق یا درباره همسران و بچه های داعشی و یا همه انهاوالبته هیچ کدامشان؟ درباره این مستند و فیلم بانوقدس ایران به حتم در هنگامه اکران مفصل خواهم نوشت.
“کارکثیف” داستانی که شکل نمی گیرد
برای کارگردانی که چند فیلم در خور توجه همچون خرس و رسم عاشق کشی که این آخری به گمان من خشن ترین سکانس سینمایی تاریخ سینمای کشور را در خود دارد.کارکثیف. اثری ناامید کننده است.فیلم طولانی معصومی با زمان بالای دوساعت از روایت داستان خود عاجز است .مخاطب تا انتهای فیلم درک نمی کند قصه اصلی درباره چیست و چرا این هجم از آدم های اضافی در فیلم حضور دارند.درباره کارکثیف و تمام کاستی های آن بسیار می توان نوشت که بماند به وقتش. کاش فرصتی شود که فیلم توقیفی خرس روانه اکران شودتا مخاطب پیگیر سینما خسرو معصومی را از دست رفته به حساب نیاورد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مستند «زنانی با گوشوارههای باروتی» در برنامه «به اضافه مستند» روی آنتن میرود
- «نمای نزدیک»/ نگاهی به «کار کثیف» ساخته خسرو معصومی؛ سیاه چالهی مکافاتِ یک جنایتِ ناخواسته!
- خسرو معصومی: من از کنار سینمایی که “زهرمار” پخش میکند رد نمیشوم/ جواد رضویان فیلمساز نیست
- اکران خصوصی فیلم کار کثیف / گزارش تصویری
- رونمایی از تیزر فیلم سینمایی «کار کثیف»
- تهیهکننده بهترین فیلم هنر و تجربه در جشنواره فیلم فجر/ سیمرغی که به «مغزهای کوچک زنگ زده» دادند تشریفاتی بود!
- توضیحات صلواتیفرد درباره اهداف و رویکردهای جشنواره جهانی فیلم فجر
- واکنش توییتری صالحی به اعلام هزینههای جشنواره فجر و لیست حمایتی فارابی
- رقم هزینههای جشنواره ۳۶ اعلام شد
- گفتوگو با ابراهیم حاتمیکیا به بهانه اکران نوروزی فیلمش/ پلاک یعنی خودم
- سیزده نکته در آسیب شناسی جشنواره فیلم فجر/ بخش اول: جشن یا جشنواره؟
- کوتاه درباره «تنگه ابوقریب» ساخته بهرام توکلی/ زوایای عریان خشونت جنگ
- معرفی برگزیدگان بخش تجلی اراده ملی/ از پیشتازی «تنگه ابوقریب» تا جایزه ساعد سهیلی
- اعلام جزییات آخرین بخش از سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر
- ابراهیم حاتمی کیا: نمیدانم نان چه کسی را از سفرهاش برداشتهام/ناگهان طوفان به پاشد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





