سینماسینما، علی پاکزاد – شبنم مقدمی بازیگر سینما گفت: «به عقیده من بازیگری و حضور در فیلمهای سخت به اندازهای مهم است که میتوانیم از چیزهای دیگر بگذریم. قطعا زیبایی و اندام مناسب برای هر بازیگری مهم است. اما بازی و حضور در یک نقش متفاوت از این مسائل مهمتر است.»
به گزارش سینماسینما، شبنم مقدمی امسال با فیلم «خجالت نکش» ساخته رضا مقصودی در جشنواره سی و ششم حضور دارد. «خجالت نکش» یکی از فیلمهای کمدی جشنواره سی و ششم است. احمد مهرانفر و شبنم مقدمی نقشهای اصلی این فیلم را بازی میکنند، حضوری متفاوت برای این دو بازیگر شناخته شده.

شبنم مقدمی بازیگر فیلم «خجالت نکش» درباره بازی در این فیلم گفت: «قبل از پذیرفتن بازی در این فیلم فکر میکردم اگر بتوانم این نقش را به خوبی بازی کنم قطعا بازیگر موفقی خواهم بود. به عقیده من بازیگری و حضور در فیلم های سخت به اندازهای مهم است که میتوانم از بسیاری چیزهای دیگر بگذرم. قطعا زیبایی و اندام مناسب برای هر بازیگری مهم است، اما بازی و حضور در یک نقش متفاوت از این مسائل مهمتر است. یعنی اگر قرار است در نقشی من زشت شوم، اما بازی فوقالعادهای از خود نشان دهم قطعا ترجیح میدهم که بتوانم آن نقش خوب را بازی کنم و از مسائل دیگر باکی ندارم.»
او ادامه داد: «اکنون با بازی در فیلم «خجالت نکش» حس خوبی دارم. زیرا اینجا بازی و هنر بازیگری برای من بیشتر اهمیت دارد. برای من سختی یا پیچیدگی کار اهمیت ندارد. همواره به دنبال این هستم که نقش را بررسی کنم و بتوانم در زمان مناسب با آن ارتباط برقرار کنم. زمانی که نقش را برای خود کردم آن زمان دیگر خیالم راحت است.»
او با اشاره به فیلم «خجالت نکش» گفت: «در این فیلم نقش زن روستایی را بازی کردم که از من دور بود. این زن سواد چندانی نداشت و قطعا با شخصیت واقعی من فاصله زیادی داشت. برای نزدیک شدن به نقش باید به افرادی در این فضا نزدیک میشدم.»
شبنم مقدمی درباره کسب سیمرغ گفت: «واقعا صحبت درباره کسب سیمرغ در جشنواره فجر کار سختی است. من هم نمی توانم با قطعیت درباره این موضوع نظر بدهم. متاسفانه هیچ فیلمی را به غیر از «خجالت نکش» ندیدهام. نمیتوانم نظر بدهم، اما کسب جایزه برای هر هنرمندی جالب است. اما قطعا منتقدان و روزنامهنگاران بهتر میتوانند در این باره نظر دهند.»
بازیگر فیلم «خجالت نکش» درباره حضور فیلمهای کمدی در جشنواره و شانس آنها برای دریافت جایزه گفت: «ببینید وقتی ما جشنوارهای مختص به فیلمهای کمدی نداریم و جشنواره فجر برای همه فیلمهای ایران برگزار میشود. نمیتوانیم بگوییم که شانس کدام فیلمها بیشتر است یا کمتر. بنابراین فیلمهای کمدی هم می توانند شرکت کنند و جایزه ببرند.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- دومین کتاب گلاره عباسی رونمایی شد/ رمانی که نامش را مصطفی مستور انتخاب کرد
- عکسی قدیمی که شبنم مقدمی منتشر کرد/ تنابنده، اصلانی و مقدمی؛ ۲۱ سال پیش
- سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان؛ پروانه زرین روی شانه برگزیدگان
- بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان؛ سهم گیشه سینماها در مرداد
- آمار فروش سینمای ایران تا ۱۵ تیر ماه
- شبنم مقدمی اولین بازیگر زن «شغال» شد
- در برنامه خط فرضی مطرح شد؛ سیاست و جنسیت، دوایر ممنوعه اصلی در فیلمهای کمدی
- در سکوت اهل تاریخ/ نگاهی به سریال «شبکه مخفی زنان»
- نامزدی «خداحافظ دختر شیرازی» در ۵ رشته جشنواره آمریکایی عشق
- هانیه توسلی بازیگر «چهره به چهره» شد
- برشهای کوتاه/ شوخی جناب خان با شبنم مقدمی در برنامه خندوانه/ بازیگری که فوتبالیست میشود
- مهران مدیری و شبنم مقدمی بازیگران «خاتون» شدند
- اکران مستند پشت صحنه «شبی که ماه کامل شد»
- اولین تصویر از حسن معجونی در نقش ناصرالدین شاه + عکس
- هاتف علیمردانی مطرح کرد/ آزمون و خطا در «ستاره بازی» کم نبود/ یک فیلم سخت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
آخرین ها
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد
- فوت بازیگر شناختهشده نقشهای منفی در سینمای آمریکا





