تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۲۵ - ۱۱:۱۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 35585

همایون ارشادیهمایون ارشادی به‌زودی چکش حراج آثار هنری «گوهران» را در دست می‌گیرد؛ حراجی که قرار است، جمعه ۲۶ آذر برای کمک به کودکان دارای نقص ایمنی برگزار شود؛ به بهانه این حراج و حضور ارشادی در فیلمی از ارمنستان که یکی از گزینه های نامزدی گلدن گلوب بود گفتگویی با او انجام شده است.

به گزارش سینماسینما، ارشادی بازیگر فیلم «طعم گیلاس» در این گفتگو درباره فعالیت اخیر و حضور «فروشنده» بین نامزدهای گلدن گلوب در پاسخ به پرسش ها اینطور گفته است:

تا چه میزان با حراج‌هایی که در خارج از ایران در شهرهایی مثل دوبی، لندن یا نیویورک برگزار می‌شوند آشنایی دارید؟
در جریان این اتفاقات بوده‌ام، اما همان‌طور که در نشست رسانه‌ای این برنامه هم گفتم، به دلیل آشنایی با حوزه هنرهای تجسمی و اتفاقی که ماحصل آن کاری خیرخواهانه بود، در این برنامه شرکت کردم و قطعا تجربه جدیدی برای من خواهد بود.

‌تا پیش از این رضا کیانیان یا آتیلا پسیانی دیگر چهره‌هایی بودند که در چنین مراسم‌هایی حضور داشتند و توجهات بسیاری را به خود جلب کردند. نگاه شما نسبت به حضور هنرمندان در چنین مراسم‌هایی چیست؟
بله، رضا کیانیان چندین‌بار این تجربه را داشته و به‌خوبی از پس آن برآمده و البته آتیلا پسیانی هم حضور موفقی داشته است و قطعا تجربه‌ای برای من خواهد بود، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که اساسا حضور هنرمند در این مراسم‌ها مسئله مهمی نیست و تصور نمی‌کنم حضورش بر میزان فروش آثار تأثیری داشته باشد و از این منظر اتفاق ویژه‌ای محسوب شود. فروش آثار هنری نیز اتفاقی هنری محسوب می‌شود و همه ما در رشته‌های هنری فعال هستیم و کار می‌کنیم و البته رشته تحصیلی من ارتباط نزدیکی با حوزه هنرهای تجسمی دارد و با این مبحث بیگانه نیستم. شاید شناخت من از این حوزه به درک فضایی که قرار است در آنجا مسئولیتی را بپذیرم کمک کند، اما به‌هیچ‌وجه تأثیری در میزان فروش آثار ندارد.

مدتی از ایران دور بوده‌اید و گهگاه خبر ساخت فیلمی با حضور شما در خارج از ایران رسانه‌ای می‌شود، درحال‌حاضر مشغول بازی در پروژه‌ای هستید یا خیر؟
بله، مدتی از ایران دور بودم، اما این‌بار سفر کاری نبود و البته پروژه‌هایی که تا پیش از این در خارج از ایران کار کردم به مرور اکران خواهند شد، اما پیشنهادهایی برای بازی در سینمای ایران دارم که مشغول مطالعه فیلم‌نامه و انتخاب هستم.

«آخرین بازمانده» نماینده ارمنستان؛ فیلمی که شما در آن ایفای نقش کردید هم به‌عنوان یکی از گزینه‌های نامزدی در گلدن‌گلوب مطرح بود. اصغر فرهادی هم به‌عنوان نماینده سینمای ایران در این جایزه معتبر جهانی حضور دارد. واکنشتان به نامزدی فرهادی در گلدن‌گلوب چیست؟
خوشحالم که فیلم تازه اصغر فرهادی، «فروشنده»، نامزد این جایزه شده و مدت‌هاست نمایندگی سینمای ایران را در معتبر‌ترین جشنواره‌های خارجی برعهده دارد. متأسفم که اسم شهاب حسینی با بازی درخشانش در فهرست بهترین بازیگران نیست، هرچند این بخش برای فیلم‌های خارجی وجود ندارد. خوشبختانه ارزش سینمای ما که با عباس کیارستمی در جشنواره‌های معتبر جهانی شناخته شد و با فرهادی ادامه پیدا کرد، روزبه‌روز بیشتر می‌شود و امیدوارم بعد از فرهادی نیز کسانی ادامه‌دهنده این راه باشند و نام سینمای ایران بیش از پیش در جهان شناخته شود.

منبع: شرق

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها