تاریخ انتشار:۱۴۰۳/۰۶/۲۹ - ۱۴:۳۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 200773

آیین رونمایی و اکران فیلم مستند «ساموئل خاچیکیان: یک گفت و گو» به کارگردانی و تهیه کنندگی امید نجوان شامگاه چهارشنبه ۲۸ شهریور با حضور سازندگان فیلم، اهالی رسانه و جمعی از هنرمندان در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

به گزارش سینماسینما، امید نجوان کارگردان و تهیه‌کننده فیلم پس از خوش‌آمدگویی به حضار گفت: این فیلم حاصل یک پروسه تقریباً چند ساله است که امروز به نتیجه رسیده است و بخش عمده این مسئله در حقیقت مرهون باور و اعتمادی است که آقای ادوین خاچیکیان به من داشتند تا این فیلم ساخته شود. من تمام سعی خودم را کردم و امیدوارم که روح زنده یاد خاچیکیان از من راضی و این فیلم برایشان راضی کننده باشد و امیدوارم که از فیلم لذت ببرید.

وی در ادامه افزود: من دیشب یک دیدار با آقای کیمیایی داشتم و ایشان فیلم ما را دیدند و دوست داشتند در جمع ما حاضر باشند اما متاسفانه ایشان به خاطر پادرد امکان حضور در جمع ما را نداشتند و یک پیام تصویری فرستادند در ادامه پیام ویدیویی مسعود کیمیایی پخش شد.

مسعود کیمیایی در ابتدای این پیام گفت: «به یاد خاچیکیان بودن خیلی سخت است. وقتی در بخشی از فیلم دیدم که روی سنگ مزارش گُل گذاشته شده دلم گرفت. اصلاً باور نمی‌کردم که این مرد از میان ما رفته باشد. فقط می‌توانم بگویم ساموئل خاچیکیان یکی از شریف‌ترین آدم‌هایی بود که در زندگی‌ام با آن‌ها روبه‌رو شدم.»

وی افزود: «خیلی خوش‌حالم که در این سن و سال درباره‌ی ساموئل حرف می‌زنم؛ می‌توانم بگویم مهم‌ترین ویژگی که از او به یاد دارم شریف بودن است… و شریف بودن… و شریف بودن.»

این فیلم‌ساز پرسابقه در بخش دیگری از پیام کوتاه و تصویری‌اش گفت: «در زندگی‌ام از ساموئل خاچیکیان خیلی چیزها یاد گرفتم. خصوصاً بی‌پروایی‌اش و کارهای جالبی که با دوربین انجام می‌داد. او هرچه که بلد بود را به ما یاد می‌داد.»

کیمیایی در بخش پایانی این پیام خطاب به سازنده‌ی مستند «ساموئل خاچیکیان؛ یک گفت‌وگو» گفت: «مهم این است که شما این فیلم را ساختی و خاچیکیان را از یاد نبردی. فیلمی که در آن به موفقیت‌هایش و دشواری‌هایی که در روزگار سخت با آن مواجه بود پرداخته بودی.»

وی هم‌چنین گفت: «به نظرم اگر به خودش، خانواده‌اش، پدر و مادر و خصوصاً برادرش (سیراک) پرداخته می‌شد بهتر بود… ولی با این وجود دستت درد نکند… درود بر تو.»

ادوین خاچیکیان فرزند ساموئل خاچیکیان نیز در ابتدای سخنانش با تشکر از حضار و هنرمندانی که حضور داشتند، گفت: من می‌دانم که امید عزیز چقدر جنگیده و چه تلاش‌هایی برای ساخت این فیلم کرده تا فیلم به این مرحله رسیده است. امیدوارم که از تماشایش لذت ببرید و برایتان جذاب باشد. من پیش از شما فیلم را دیده‌ام چون مدام مرا در جریان تمام مراحل فیلم می‌گذاشتند، فیلم آبرومند و شریفی شده است.

اکران فیلم  مستند«ساموئل خاچیکیان:یک گفت و گو» از ۲۸شهریور در سینماهای هنرو تجربه آغاز شده است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها