تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۶/۱۸ - ۱۳:۰۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 1403

جشن بزرگداشت های خانه سینما محل حمله و گلایه های شدید سینماگران به دولتمردان بود.

تقدیر از وزیر کار

به گزارش “سینماسینما” بخش بزرگداشت های هفدهمین جشن بزرگ سینما دیروز، ۱۷ شهریور ماه با حضور وزیرکار، رییس سازمان سینمایی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و جمع زیادی از سینما گران در تالار ایوان شمس برگزار شد.

در این مراسم که غیبت وزیر ارشاد کاملا به چشم می آمد، هیات مدیره خانه سینما از وزیر کار تقدیر کرد و او نیز طی سخنانی آشنایی قابل توجه اش با سینما و سینماگران را به رخ کشید تا آه از نهاد سینماگران بلند شود.

رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما در سخنانش گفت: “از خودم خجالت می کشم که مجبور هستیم در دولت‌های مختلف همچنان خواسته های حداقلی هنرمندان را به دفعات بیان کنیم ولی متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد. برای ما سخت است که بگوییم ما را جدی بگیرید. به خدا ما به درد می‌خوریم” و ادمه داد: تعجب من از این است که دولت ها خوب یا بد یکی پس از دیگری می آیند و می روند اما همه آنها در یک موضوع آن هم بی اعتنایی به مقوله هنر اشتراک نظر دارند”.

میرکریمی سپس با کنایه ای تند رییس جمهور را نواخت: “من امیدوارم حسن روحانی به عنوان رییس دولت یازدهم مجبور نباشد در نشست رسانه ای پیش رو، برای سومین بار و در مقابل این سوال که برای مقوله فرهنگ و هنر چه کرده‌اید از بازگشایی خانه سینما به عنوان دستاورد دولتش یاد کند.”

سپس نوبت همایون اسعدیان بود که نیامدن وزیر ارشاد به این مراسم را به رخ بکشد: “بعید می دانم دعوتنامه هفدهمین جشن سینمای ایران به علی جنتی نرسیده باشد زیرا ما برای ایشان قطعا کارت دعوت فرستادیم. حال من به عنوان دبیر جشن سینمای ایران از حضور نیافتن وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این رویداد خجالت می کشم.”

در این مراسم طی اقدامی معنادار مقابل چشمان معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی از وزیر کار تقدیر شد. او هم سخنانی گفت که بوی آشنایی و علاقه فراوان به سینما را می داد: “هنوز دیالوگ‌های «قدرت» با بازی فرامرز قریبیان را در فیلم «گوزن‌ها» و بهروز وثوقی را به یاد می آورم. هیچ نسلی بدون قهرمان ذهنی نیست و سینما در این دوره بسیار موثر بوده است.”

ربیعی ادامه داد: همه پارادایم‌های سینمای ایران را دوست دارم و همه قابل احترام هستند. سینمای منتقد ما را به راهکارهای زیادی می‌تواند برساند. بنابراین باید بیشتر به هم اعتماد کنیم چون به اعتماد بزرگ در جامعه نیاز داریم. شما سینماگران می توانید آرزوهای یک نسل را در جامعه بسازید. دلمان می‌خواهد دیالوگ‌های شما همواره در ذهن ما بماند.‌”

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها