نشست خبری فیلم «زن و بچه» ساخته سعید روستایی با حضور کارگردان و پریناز ایزدیار ، پیمان معادی دو بازیگر اصلی فیلم برگزار شد.
به گزارش سینماسینما، در نشست خبری فیلم «زن و بچه» در جشنواره کن، سعید روستایی از تولد مستقلترین شخصیت زن در سینمایش سخن گفت؛ زنی که بینیاز از مردان، تصمیم میگیرد، میجنگد و میبخشد.
پریناز ایزدیار با اشاره به دشواری درونیسازی نقش مهناز، این تجربه را عمیقترین همکاری خود با روستایی دانست.
روستایی درباره فیلم جدیدش گفت:من تا الان سه فیلم با محوریت زنان ساختهام. در دو فیلم قبلی «ابد و یک روز» و «برادران لیلا» زنان هنوز یک وابستگی به مردان دارند و برای بهتر کردن وضعیت زندگی به کمک مردان نیاز دارند اما در این فیلم وابستگی به صفر میرسد و شخصیت زن به تنهایی تصمیم میگیرد، به تنهایی انتقام میگیرد و به تنهایی میبخشد بدون هیچ وابستگی. فکر میکنم این مستقل ترین زنی است که تاکنون نوشتهام و ساختهام و آنچه در فیلم میبینید هم ماحصل آنچیزی است که اجتماع به من میگوید و نه ذهنیت من و هر روز بیشتر این تصاویر را از زنان میبینم.
پریناز ایزدیار نیز در پاسخ به سوالی درباره وجه تمایز نقشش در این فیلم و دیگر فیلمهای سعید روستایی توضیح داد: من دو تجربه دیگر با آقای روستایی داشتم و این یکی را خیلی دوست داشتم. فکر میکنم. در دو فیلم دیگر که در یکی از آنها نقش بیشتری داشتم شخصیتهای زیادی وجود داشت اما در فیلم «زن و بچه» بار بیشتری بر روی دوشم بود و به لحاظ اجرا و درونی سازی سختترین نقشم بود اما در کل بواسطه آشنایی که با روستایی دارم و میدانم چه چیزی از من میخواهد کارم راحت بود.
وی یادآور شد: ماههای خیلی زیادی برای این فیلم تمرین کردیم فکر میکنم حدود شش ماه. چون نقش از من کمی دور بود و آقای روستایی نگران جوان بودن من برای این نقش بود. اما از یک جایی به بعد، حدودا یک ماه از فیلمبرداری گذاشته بود که متوجه شدم با نقش مهناز عجین شدم و حتی صورت، ظاهر و بدنم با این نقش هماهنگ شد که فکر میکنم نتیجه آن تمرینات بود و در نهایت توانستم نقش را آن طور که باید بازی کنم.
در ادامه نشست خبری فیلم «زن و بچه» سعید روستایی درباره تغییر لحن و طبقه فیلم نسبت به دو فیلم دیگرش و همچنین احتمال خود سانسوری در این فیلم به دلیل عدم نمایش فیلم قبلی اش (برادران لیلا) در ایران گفت: من یک سری طرح و ایده دارم و همیشه می دانم فیلم بعدیم چیست. اولویت من قصه و سینماست و نه طبقه متوسط یا پایین جامعه در فیلمهایم.
در مورد خودسانسوری باید بگویم که بالاخره من در ایران زندگی میکنم با سینمای آن آشنا هستم و و خودم را نتیجه سینمای اجتماعی ۴۵ سال گذشته ایران میدانم و خودم رو دنباله روی سینماگران اجتماعی گذشته میدانم. نمیدانم تا چه حد خودسانسوری میکنم اما چون اینجا زندگی میکنم یک سری موارد را رعایت میکنم چون در نهایت دوست دارم مردم فیلمم را در سینما ببینند و به اکران برسد.
پیمان معادی نبز درباره نقشش (شخصیت حمید) در این فیلم گفت: مثل بقیه فیلمها از حدود یک سال قبل درباره داستان و نقش با سعید گفتگو میکردیم. من در ۴ فیلم سعید روستایی بازی کردهام و این باعث نزدیکی ما شده است. شخصیت حمید تاریک نیست و منطق و دلایل خودش را دارد. من خیلی خوشحالم که نقش را آنطوری که آقای روستایی خواستند بازی کنم تا لایههای خاکستری این نقش باعث منفور شدنش نشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در هیاتی به ریاست کارگردان سازنده «انگل»؛ پیمان معادی، داور جشنواره مراکش شد
- رونمایی از کتاب «استادان بزرگ بازیگری و شیوههای آموزش آنها» با ترجمه پیمان معادی؛ پاکدل: مادر سینما، کتاب است/ پیروزفر: آموزش بازیگری فقط انتقال تجربه نیست/ معادی: رونمایی این کتاب جذابتر از لحظات روی فرش قرمز فیلمها بود
- آثار پناهی، مکری و روستایی در بخش غیررقابتی/ «رها» و «چشم بادومی» در مسابقه فیلمهای اول و یونیسف جشنواره هند
- در بیانیه رسمی اعلام شد؛ ژاپن، کشور افتخاری بازار جشنواره فیلم کن
- یک انیمیشن در صدر فروش فیلمها/ اکران دو فیلم جدید آغاز شد
- نگاهی به فیلمسینمایی «زن و بچه»؛ بحرانزدگی
- رقابت کمدیها با یک انیمیشن در سینماها/ هزار و ۱۹۲ میلیارد سهم گیشه فروش فیلم از ابتدای سال ۱۴۰۴
- ۵ نامزد برای معرفی به اسکار اعلام شد
- سینماها در روز ملی سینما چقدر فروختند؟
- سریالهای جدید پیمان معادی، آیدا پناهنده و حامد عنقا در راه است
- «زن و بچه»؛ کوچه پسکوچههای یک فیلمساز
- مروری بر واکنشهای مطبوعات جهانی به «یک تصادف ساده»
- درباره «زن و بچه»؛ کدام زن؟! کدام بچه؟!
- فروش گیشه سینماها در مرداد ماه به ۹۳۰ میلیارد رسید
- کدام فیلم ایرانی برای معرفی به اسکار ۲۰۲۶ شانس بیشتری دارد؟
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





